Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av camsch
Alltså när jag bär i sjal på stan eller i affären så stör det mig otroligt att folk vrålstirrar på mig...
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Typ...

Känns som jag är värsta "kändisen" och för mig som ALDRIG drömt om att vara kändis är det skitjobbigt!

Att barn tittar och ofta frågar varför jag har bebisen i "den där" tycker jag är helt OK, och likaså de vuxna som kommenterar på olika sätt. För de är ju ärliga med att de är nyfikna i alla fall.
Men de som stör mig är de där som mer eller mindre öppet bara står och GLOR men inte säger något eller ens ger en reaktion om man "glor" tillbaka och ler mot dem.

VAD är det som är så OTROLIGT konstigt med att bära barnet med hjälp av ett tygstycke?!?! För de glor absolut inte lika mycket om jag kånkar på babyn utan tygstycket, så det måste vara det som är det otroligt märkvärdiga som gör att folk glor som tokar. :angry: :angry: :angry:

Det är för mig helt obegripligt och dessutom j.......t ohyfsat! Glor de lika mycket på någon med ett handikapp?

Är det så för alla eller är det bara i Norrköping de inte har sett några sjalar?

Ursäkta gnället, var bara tvungen att ösa ur mig lite efter senaste shoppingrundan i matvarubutiken... En dam idag körde rakt in i en hylla för hon glodde så mycket på mig. Jag kunde faktiskt inte låta bli att skratta till lite elakt :twisted:

Vi kanske kan ha värsta jätte-sjal-träffen här (typ 2000 personer eller nåt sånt) så folk blir lite "härdade" och jag kan få gå på stan i fred sen :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av emelie
Jo, folk glor.
Dels för att det är en bebis (för de glodde på BabyBjörnen också) o sen dels för at det där hade de aldrig sett förr.

Men jag tycker att det är mindre o mindre gloende i Sthlm. Det finns så mkt sjalar här nu så alla är väl vana.

Ibland lyckas man snappa upp en kommentar också.
Tex Kolla, ungen sitter i ryggsäcken när man går förbi med Ergono Oliver på ryggen.
Av Emmiez
ja jag vet det e jobbigt med att bli utstirrad jämt o ständigt.. hakan nere i knäna o ögonen utstickande 10 cm :evil:

Kul att hon krockade med en hylla för att hon glodde så :twisted:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
ojojoj.. Då skulle du sett när jag var i Lillehammer i sommras.
Då både bar och flaskmatade jag.
(detta i ett land med om möjligt ännu högre amningshets än Sverige..)
Det var nästan så att folk stannade och fotograferade.
Jag skiter i omgivningen.
Låt dem stirra.
Oftast är det inte av illvilja eller pga. ohyfs de stirrar utan för att de ser något de tycker är spännande.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Välkommen in i sjalvärlden :D

Vi blir utstirrade ofta då vi bär men man vänjer sig
Användarens profilbild
Av Elinea
camsch skrev:Glor de lika mycket på någon med ett handikapp?
Ja många gör det tyvärr. Gissa hur mycket folk stirrade idag när jag var ute och bar Linnéa i sjalen och drog min man i rullstolen. :P
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Visst glor folk, men jag är så van vid det att jag inte märker det. Eller rättare sagt, när jag är ute med vagnen och folk inte glor, då kan jag komm apå mig själv med att fundera på vad som är fel :lol:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Elin J skrev:
Ja många gör det tyvärr. Gissa hur mycket folk stirrade idag när jag var ute och bar Linnéa i sjalen och drog min man i rullstolen. :P
Oj, ja det kan jag tänka mig.
Sen lite flaskmatning och en ögonlapp på det så blir du rena turistatraktionen.. ;)
Nej men seriöst, det är himla jobbigt när man bara vill smälta in i mängden och inte kan det.
Som tex. när man har ett handikapp... :(
Sjal kan man ju välja bort, men rullstolen är inte lika lätt att lämna hemma..
Hoppas din man inte är i den permanent, det var min farmor och det var inget kul.. :(
Av puh
camsch skrev:Känns som jag är värsta "kändisen" och för mig som ALDRIG drömt om att vara kändis är det skitjobbigt!
Visst kan det vara skitjobbigt! :( Men jag tänkte bara berätta om en kompis till mig. När hon går på stan och nån tittar så tänker hon helt enkelt att de stirrar för att hon ser så jäkla snygg ut! (till saken hör att visst är hon söt, men inte något mer än vi andra som kanske skulle fundera om vi hade fläckar på tröjan eller broccoli mellan tänderna *ler*)

Så, det är bara att tänka: "Tänk att de tycker att jag och mitt barn är så vackra att inte kan släppa oss med ögonen!" och le glatt mot dem :wink: Försök det och var stolt att du gör ett praktiskt och mysigt val för både dig och ditt barn :heart:
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Folk glodde jätte mkt på mej i början, sen färgade jag håret rosa och då glodde folk ännu mer 8) Nu har dom nog vant sej och det finns ju fler sjalar i stan sominte så stor.
Där emot var jag i Trollhättan under påsken och det märktes att jag avr i en ny stad för då glodde folk igen.
Men det var som någon sa innan tänka att du och barent är super snygga, vilket ni säkert är oxå!
En annan akul ska aär att heja på folk som om man känner dom. För folk som tittar så på en måste ju åtminstånde känna igen och å man borde ju ha träffat dom någon gång innan *ironi* Kan ju säga att folk blir MYCKET förvånade och vet inte rikgti vart dom ska bli av :) :twisted:
Av surftrollet
puh skrev:Så, det är bara att tänka: "Tänk att de tycker att jag och mitt barn är så vackra att inte kan släppa oss med ögonen!" och le glatt mot dem :wink: Försök det och var stolt att du gör ett praktiskt och mysigt val för både dig och ditt barn :heart:
Det tror jag på. Många tittar för att det ser mysigt ut. Jag har hört enstaka negativa kommentarer, men de flesta är positiva.

"Nej men titta, så sött!"
"Kolla där, ser du vad gulligt?"
"Oj, det är ju en bebis som sitter på ryggen på henne!"
o s v.

Förmodligen får du liknande kommentarer bakom ryggen med. :)

Och en del kommenterar direkt till mig, "Är det inte tungt?" är vanligast, tätt följt av "Där sitter han bra!" och "Gud vad det där ser mysigt ut!".

Som inte helt ovan att bli tittad på så tycker jag att det är positivt att veta vad det är som drar uppmärksamheten till oss, istället för att undra om det sticker ut broccolikvastar ur öronen. :roll: ;) Hoppas du kan suga åt dig av uppmärksamheten om än oönskad, ni är nämligen jättefina! :heart:
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag var utomlands för något år sedan och fick ett HELT cafés totala uppmärksamhet (folk satt och glodde helt öppet, inte ens försökte snegla lite fint) när jag skulle sjala på Ellen. Jag passade på att vrida mig lite i profil för att göra en riktigt flygvärdinnevisning så att alla skulle se hur tyget skulle korsas i ryggen. :lol: Funderade ett tag på att visa var nödutgångarna fanns också...

Då var hon så liten att jag bar henne på magen, men ännu värre tycker jag att det är när man sjalar på på ryggen. Då ska alla hjälpa till också, för det ser ju så farligt ut...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Vida
Visst, de flesta stirrar för att de är positivt faschinerade, och, visst, _det_ vänjer man sig vid. Men det finns en hel del som stirrar "av ondo", fäller elaka kommentarer, behandlar en illa - och det vänjer man sig aldrig vid, inte jag iaf, och det fungerar inte att försöka intala sig att den skeptiska 50 åriga damen som hímlar med ögonen och muttrar "förstår hon inte att barnet inte får luft" - egentligen stirrar för att jag är så snygg, eller för att det ser så fint ut när jag bär. Då fungerar bara KBT för mig. "hon vet inte bättre, jag är nöjd med mitt val, hon är uppenbarligen en person som har svårt att acceptera andras människors val, stackars lilla inskränkta människa".
Användarens profilbild
Av Elinea
Ullegulle78 skrev:
Elin J skrev:
Oj, ja det kan jag tänka mig.
Sen lite flaskmatning och en ögonlapp på det så blir du rena turistatraktionen.. ;)
Nej men seriöst, det är himla jobbigt när man bara vill smälta in i mängden och inte kan det.
Som tex. när man har ett handikapp... :(
Sjal kan man ju välja bort, men rullstolen är inte lika lätt att lämna hemma..
Hoppas din man inte är i den permanent, det var min farmor och det var inget kul.. :(
Tyvärr är det väldigt permanent :( Han lider som tur är inte så mycket av att folk stirrar på honom och brukar mest skratta åt att folk kan tro att han är efterbliven osv.. men jag kan ta ganska illa upp av hur folk beter sig ibland faktiskt..

De flesta som stirrar när man bär i sjal gör det ju faktiskt på ett positivt sätt och tittar för att de tycker det ser så mysigt ut. Fast visst kan det bli jobbigt ändå när man inte är på toppenhumör och kanske ser lite allmänt sunkig ut och inte direkt vill bli utstirrad. Det värsta tycker jag är när Linnéa blir ledsen när hon är i sjalen, vilket som tur är händer väldigt sällan. Då stirrar folk verkligen som att jag skulle misshandla henne eller något, konstigt nog stirrar folk inte lika mycket på alla som låter sina barn ligga i vagnen och skrika utan att ens försöka trösta barnet.
Användarens profilbild
Av camsch
Ja, det verkar i alla fall vara fler "drabbade".:D :D

Att folk kommenterar gör mig faktiskt mindre, för det är i alla fall ett ärligt intresse, plus att de flesta som gör det gör det positivt. (Annars får det nog bli KBT som NeaVida sa...)

Utan det är det där ko-dumma stirrbligandet jag retar mig på. Men jag ska nog börja göra som Fjärilen sa och heja på alla som dumstirrar som om de borde känna mig :twisted:

Nej, jag känner mig oftast inte ett dugg fin, utan tvärtom fet, flottig i håret. fläckar på kläderna och oftast genomsvett och stressad med 2 barn i släptåg :lol:
Men jag ska nog köra lite KBT där med "Det ÄR bara för att jag är så SNYGG som folk glor"... :lol: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?