Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av gavagai
Jag har just fått låna en mobywrap-sjal, som jag tänkte bära min lilla, som nu är sju veckor, i. Jag har gjort ett första försök att knyta, och det gick rätt bra, och nu undrar jag om hon sitter någorlunda rätt i den. Bör jag göra några justeringar? Ska förresten ett så litet barn sitta upp på det sättet, eller ska hon snarare ligga ner? Till saken hör att hon inte gillar att ligga så mycket. Hon vill vara upprätt. Undrar också när man kan ha barnet vänt utåt. Man ska väl inte ha det för tidigt?

Lägger in några bilder och vill gärna ha åsikter om hur det ser ut. Kommentera gärna detaljer och allt möjligt. Jag vet inte riktigt vad som är viktigt att tänka på.

Tack på förhand! :D

Bild Bild Bild Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Åh jag tycker det där såg hur mysigt ut som helst.
Helt rätt knutet och med en jättesöt bebis med. Gissa om jag blev jättemycket avis nu. *suktar*
Av anna m
Mmmm... det ser urgosigt ut! :love: möjligtvis att du behöver låna ut bebisen till mig ;)
Användarens profilbild
Av tinaw
Det ser jättefint ut! Ännu lite högre skulle hon kunna sitta ifall du blir trött i ryggen som det är nu. Men känns det bra så är det perfekt som det är! :D
Användarens profilbild
Av gavagai
Tack för alla svar! Jag tyckte faktiskt att det gick ganska bra att knyta, inte minst med tanke på att alla varnat en för att det är så svårt i början. Vi var två som hjälptes åt i och för sig.

Tar gärna emot svar på mina andra små frågor också, om det är på något sätt dåligt för riktigt små barn att sitta upprätt, om man ska tänka på något särskilt när man bär i sjal i allmänhet m.m.

...och jag ska skaffa en avatar med min lilla söting. :)
Användarens profilbild
Av tinaw
O nej då, det är inte farligt på något sätt att ha dem uppräta. Trivs de inte säger de ifrån!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Ser jättebra ut ju :-) gulligt :-)

Jag hade nog knytit dubbelknut på sjaländarna och så hade nog Alvin fötterna inne i sjalen när han var så liten men det är egentligen inget måste.

Myyyys :-)
Av Tyche
Det ser jätte bra ut! Jag stoppade alltid in fötterna under smokingbältet så dom inte skulle bli kalla - men det är en smaksak.
Om bebisen sover, eller behöver stöd för nacken, så tycker jag det är bäst att använda en av sidorna, istället för bältet.

Att sitta upprätt är ingen fara, så länge bebisen är nöjd så är allt som det ska. Vi bär dom ju upprätt utan sjal :wink:

Att sitta framåtvänd är inget att rekommendera för barnet men om ni ändå vill så finns en knytning, buddah där barnet sitter framåtvänd. Jag har testat ett par gånger men dels gillar inte jag det och dels blir det tungt efter ett tag.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?