Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
1. Vilken sjal väljer du och varför föradrar du den?

2. Vilket sätt väljer du att knyta den sjalen på?

3. Vilken var din första sjal och varför valde du den?

Jag är ganska ny på sjalandet och har blivit helfrälst i rebozos för de vackra färgerna och fransarnas skull. Är det en ovanlig nybörjarsjal?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Mamma_Bergstedt skrev:1. Vilken sjal väljer du och varför föradrar du den?
Det beror på situationen! Ska jag gå ut en längre stund väljer jag en hoppe, för jag tycker att de avlastar allra bäst, men nu när det blir varmare kanske jag blir för svettig :wink:
Är jag hemma och vet att jag bara ska bära en kort stund och det ska gå snabbt tar jag en ringsjal.
Är jag inomhus och bär en lite längre stund tar jag min easy eller en didy, för de är lite svalare än hopparna.
Mamma_Bergstedt skrev:2. Vilket sätt väljer du att knyta den sjalen på?
Långsjalarna knyter jag än så länge bara i omslutet X på magen, men snart borde jag nog börja mig på lite mer rygg-knyt med..
Mamma_Bergstedt skrev:3. Vilken var din första sjal och varför valde du den?
Min första sjal var en hallon-beige H-a-B och den valded jag för att jag tyckte den var fin och för att jag hittade den begagnat.
Min första vävda sjal var en didy svart ellips och den blev också vald framförallt för utseendets skull.
Mamma_Bergstedt skrev:Jag är ganska ny på sjalandet och har blivit helfrälst i rebozos för de vackra färgerna och fransarnas skull. Är det en ovanlig nybörjarsjal?

Jo den är nog ganska ovanlig som första-sjal tror jag.
Användarens profilbild
Av zero.sara

Jag är ganska ny på sjalandet och har blivit helfrälst i rebozos för de vackra färgerna och fransarnas skull. Är det en ovanlig nybörjarsjal?
1. Jag väljer oftast min didymos indio röd/vit eftersom den är både gosig och snygg. Lätt att knyta. Sitter super långa bärningar
Men nu kommer manducan och konkurerar, den är så bra när jag är till affären och inte vill riskera att tappa sjalen i slask eller när jag helt enkelt inte vill knyta sjalen eller när pappan ska bära :loving:

2. Det brukar bli omslutet på ryggen. för mys blir det omslutet x på magen :)

3. Min första sjal var en tricot slen som inköptes i lite lätt panik eftersom J hade ont i magen på kvällen, den bar vi i från hon var 10 dagar gammal (samma dag som den inköptes :wink: ) Sen har det passerat en del bärdon här hemma.... Och fler blir det sjal :twisted: måste bo här :roll: 8)
Användarens profilbild
Av zandrama
Det beror på situationen och vilket barn som ska bäras. Men oftast väljer jag nog gauzen för att den är så mjuuuk och gosig och snygg och lättknuten. I andra hand väljer jag Stork Vicky eller Didy Lena.

Gauzen knyter jag oftast i omslutetX på magen. Storken och didyn knyter jag mest i omslutet på ryggen.

Moby wrap för att den kändes tillräckligt billig att sälja eller låta bli att använda igfall vi inte trivdes.

jag vet inte. :hmm:
Jag blev också superförälskad i rebozos strax efter att jag hittade till sjalvärlden, men sen dröjde det nästan 2 år innan jag införkaffade en, och tyvärr trivdes jag inte så bra med den som jag hoppades på. :cry:
Användarens profilbild
Av Blackbabe

1. Min close2you-sele. Snyggaste bärdonet jag någonsin sett och dessutom underbar att bära i.

2. Jag bär både på rygg och mage.

3. Första sjalen var en svart moby. Jag gillar svart och ville ha en trikåsjal.
Användarens profilbild
Av thanisa
En didymos. För det mesta en wellen. Jag försöker använda alla mina sjalar och så väljer jag den som passar mig och barnet färgmässigt för dagen. Ibland får dottern välja.

Jag föredrar att bära i omslutet på ryggen. Om det bara är mysbärning så ett kors på magen, den kan man göra klar innan man sätter i barnet och omslutet på magen blir för mycket tycker jag när det är stora barn 5år+

Min första sjal var en didymos katja. Det fanns inte så många olika sorter att välja på då jag köpte den. Jag velade fram och tillbaks mellan katjan och lenan men det var en bild som fanns med på katjan som gjorde att jag valde den.
:D
Användarens profilbild
Av zingo
Har två långsjalar som jag använder jämt!
OmslutetX både fram å bak

Den allra första var ett farmorslakan som rök men det var för stelt å strävt att knyta.Då köpte jag ett LOVISA tyg på jysk .Superbra blev det.
:D
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Vad intressant att läsa

Tack för att ni delar med er!
Användarens profilbild
Av erisara
Det beror på. Ska jag bära länge inomhus så väljer jag Amazonas Antigua, ska jag bära länge utomhus väljer jag min BB-Slen och om jag ska bära en kort stund och ska i/ur bilen en massa så tar jag en ringsjal.
Mamma_Bergstedt skrev:2. Vilket sätt väljer du att knyta den sjalen på?
Med ringsjalen blir det oftast vaggposition. Med långsjalarna oftast ett omslutet X med ben och armar utanför.

Mamma_Bergstedt skrev:3. Vilken var din första sjal och varför valde du den?
En hemsydd MayaWrap för att det verkade som ett enkelt och billigt sätt att testa sjalbärande.
Av anna m
1. Vilken sjal väljer du och varför föradrar du den?Älskar hoppediz och girasol. Mjuka och vackra. Hoppen är lite tjock men girasolen är tunn.

Mest ryggsäck men på sistone har det blivit lite omslut på magen också :)

Min första sjal var en stork - anna. Jag valde den för att den var vacker. Men jag hade tre sjalar innan barnen var födda så jag bar mest i moby första månaderna.

Nja inte ovanlig kanske, men absolut inte den bästa sjalen. Jag föll också för utseendet men jag vill säga att det är den sjal som avlastar sämst. Diagonalvävda sjalar är bäst. Sen har jag lite svårt för syntet. Rebozo är ju akrylsjalar. Men vackra är de!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?