Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
Hur många sjalar BEHÖVER man? Alltså, behöver... ;) Har ni olika sjalar till olika kläder, eller till olika syften? Eller olika väder? Jag sitter fortfarande här med bara en ringsjal och en vävd långsjal (och en utlånad trikåsjal) och jag behöver definitivt en långsjal till, om inte annat så när den nuvarande tvättas och torkas.
Användarens profilbild
Av thanisa
Om man bär mycket och inte använder vagn så är två bra vävda långasjalar som man trivs med minimum. Det för att man ska ha något när den ena tvättas. Sen kan det vara skönt att ha lite olika längder då det inte alls behövs en lika lång sjal om man bär i en ryggsäcksknutning som om man bär i ett omslutet x. Att det kan vara skönt att ha lite olika färger att variera sig med kan också påverka.

Jag klarade mig i 3 år med enbart en sjal. Men när jag började variera mig så ville jag ha många men 10 som jag har nu är faktiskt lite väl mycket. Tror att 6 stycken hade kännts mer motiverat och lagomt.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tror jag skulle klara mig utmärkt med en vävd långsjal. Skulle jag lyxa till det så en ringsjal också. Men nu har jag ju betydligt fler och det är nog mest för att jag gillar att kunna matcha till olika kläder. Sen har jag ju två barn och då kan man ju behöva bära båda samtidigt ibland.
Användarens profilbild
Av zingo
2 långsjalar å en ringsjal eller sele är minimum tycker jag!
Användarens profilbild
Av Foxan
Två långa vävda sjalar, som Thanissa redan sagt: en tvättas, andra användas.
Sen, jag tycker att det kan vara smidigt med en kortare sjal med, jag föredrar snabba knyttningar inomhus.
Och + en MT eller sele om maken tycker inte om att göra knyttningar.
Användarens profilbild
Av AnKa
Tja egentligen så behöver man väl bara en för man använder ju inte mer än en i taget om man inte bär flera barn.

Men för att livet skall var praktiskt så tycker jag att mininmum är en långsjal, en ringsjal/bärpåse, en sele eller MT.
Då kan man använda selen när sjale tvättas och tvärt om. Har man en mindre knytvillig pappa tilll barnet (som här) så kan han använda selen. Och ringsjalen behövs ju fröståss inomhus och för kortare bärstunder.
Av nanook
Jag behövde bara en vävd långsjal tills jag hittade till Sjalbarn. Men efter lite surfande här insåg jag ett behov av minst en till sjal.
Användarens profilbild
Av mimpen
Just idag skulle jag behöva ungefär 25 stycken, men det är bara för att jag deppar och försöker stilla min ångest med shopping... :cry:

Men. När lillan var en lilla och jag bar mycket hade jag faktiskt bara en långsjal och en ergo. Sen när hon blev lite större införskaffade jag en till långsjal för ryggbärning, och nu har jag visst rätt många olika bärdon. Men behöver alla gör jag nog inte... :roll:
Användarens profilbild
Av kjelin01
jag tycker man kan klara sig på en sjal. men för att underlätta kanske en längre sjal, en kortare, en ringsjal och en sele/mei tai.

jag äger inte allt detta men ändå :-)
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Vi en en ringsjal, två selar (vi ahr två barn som blir burna) och en långsjal och det räcker väldigt bra för vår del.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har en hel del, men det som används är

Ergo x 2 (vi har två så vi använder den som ligger närmast, vi skulle klarar oss med en)
Amazonas Antigua eller Storchenweige (jag gillar att varva, men vi skulle klara oss med en)
Föräldrar och barn ringsjal

SÅ jag skulle säga att har man ett bra bärsele, en vävd långsjal och en ringsjaö så har man det man behöver. :)
Användarens profilbild
Av november
Låter som att jag kan skaffa en långsjal till med gott samvete alltså! ;) Och kanske en sele också.

Ibland känner jag att varför hängde jag inte på sjalbarn jättemycket när jag var gravid och W var alldeles ny, jag skulle velat bära mycket mera och med massa olika sjalar, det känns som att han växer upp för fort (och blir för tung). :S

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?