Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alexandra
Vitsippa skrev:Nu på senare tid så känns det som om min son (10,5 kg) hänger allt längre ner på min mage när jag bär i Babybundlern. Är trikåsjalarnas tid förbi för oss nu? :cry:

"Måste" jag skaffa en ny sjal? :D Hur länge kunde ni bära i trikåsjal? Är det värt att skaffa en vävd sjal, elelr tror ni att jag klarar mig med min Patapum?
Jag har lagt trikåsjalen på hyllan, Tindra väger snart 10 kg och det känns som om den inte ger tillräckligt med stadga längre. Det blir väldigt svajjigt.
Jag tycker att vävd sjal ger bättre avlastning än Ergon, framförallt när man bär längre.
Användarens profilbild
Av Anna
Jadu, det kan gått vara så att det är dax för ny sjal. KAN klara sig med patapum går nog men har man haft en sjal och gillat den så är det ju svårt att konkurera ut tycker jag. Du får gärna prova igenom mina vävda när jag kommer om några veckor.
Användarens profilbild
Av Anna
Då tar jag med en brazil ockå, jag har den variantan som är lite längre hemma men jag tvivlar nog ändå på om omslutet funkar, men dubbel x är en ganska bra knytning tycker jag. Du får testa och se.
Användarens profilbild
Av Zandra
Mmm, det är nog dags att uppgradera. :-)

Jag grejade inte ens att bära i elastisk längre än till 8 kg, fast vi bär bara på magen & vi hade en UBW och dom är ju väldigt elastiska.
Saknar min UBW - det är ju så härligt med en mjuk, gosig elastisk sjal. :-)
Är ju dock anledning att fundera på ett syskon till dotterna så småningom...

Hoppas att du hittar en bra vävd.
Användarens profilbild
Av Helena
Elastisk funkade bara tills Miles var cirka sex månader, sedan blev han för vild i sjalen och slängde sig hit och dit, inte alls skönt.
Av Marielle med Runa
Våran lilla fröken väger nog närmare 11 kg nu, och det händer att vi fortfarande använder BaBu:n korta stunder. Inte några längre stunder dock då den inte ger lika bra avlastning som den gjorde förut.

Men om jag vore du, så hade jag nog köpt mig ny sjal! :wink:
Användarens profilbild
Av Zandra
Vi gav upp elastisk när Aniara vägde kanske 8 kg, då kändes det för svajigt. Vi hade iof sig en UBW och den är ju ngt stretchigare än BaBun.

Men det är nog dags för uppgradering till vävd. Kände precis som du att det var vemodigt att ge upp trikåsjal, det är ju så "ombonat" och mysigt. :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag lånar tråden lite....tycker ni det är mest skillnad på vikten eller åldern? Jag menar...en pyttebaby som väger tex 8 kg eller en 1 åring som väger 8 kg...en 1 åring är ju mer rörlig och så medans en 3-4 månaders är mer stilla om ni förstår hur jag tänker. Jag älskar min moby och tror inte jag kommer att gilla en vävd sjal, men jag ska inte säga nåt innan jag har testat... Nu har jag inte vägt Linus på några veckor men sist vägde han 6615 g (då var han 2½ mån) o han har hela tiden ökat stadigt, vill verkligen inte att han ska växa ur den...
Användarens profilbild
Av Zandra
Jag tror att åldern spelar stor roll! Aniara var 11 månader när vi slutade med UBW och rörligheten och längden i kombination med vikten funkade inte.

Tror inte att det varit lika tungt att bära en 4-5-6-månaders med samma vikt. Dels för att de, som du skriver, sitter mer still & dels inte är lika långa för det bli ju helt klart skillnad.
Användarens profilbild
Av Zandra
Jennelii skrev:
Jag älskar min moby och tror inte jag kommer att gilla en vävd sjal, men jag ska inte säga nåt innan jag har testat...
Fast jag tror att du kommer att gilla vävd sjal också. :)
Jag tänkte precis som du, men nu ä l s k a r jag vår nya sjal i linneviskose. Så himla härligt att bära i sjal igen efter ett par månader med "bara" Sutemi.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag är lite rädd att det kommer att kännas stelt o instängt... :?
Användarens profilbild
Av Zandra
Tänkte också så, att en vävd sjal skulle vara hård och obekväm, men den är jättemjuk och mysig. Visst, det är inte mjukt som trikåtyg, men det är en annan stuns i den som känns skönare med ett större barn (och nog med en liten också när man är inkörd).

Du behöver ju inte börja med att köpa en jättedyr vävd sjal om du känner dig tveksam när det är dags att uppgradera, utan sy en själv och testa lite.
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
Vårt problem var precis som Helenas, att Samuel var för aktiv vid ca. sex månader ålder. Han satt på ryggen och tyckte det var jättepraktiskt att han nådde precis allt i affären och kunde hälsa på folk upp och ner-vänd :wink: . Även om det faktiskt inte kändes osäkert så var det lite jobbigt och framför allt dålig reklam för sjalbärandet :D Samuel har hela tiden varit en tungviktare, men det hade inte börjat bli jobbigt än när vi slutade med vår BaBu.
/Anna
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?