Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av blobban
Jag har en patapum toddler på låneprov en kortare tid. Testar att bära dottern på ryggen just nu. Dottern trivs och är på väg att somna. :D Det jag inte riktigt kommer överens med är avlastningsbältet. Inte ska det väl agera gördel? :hmm: Jag tycker att jag bara drar åt det runt magen, men att höftbenen lixom blir helt utan belastning. Skumt... Har bara burit i ca 30 min och jag känner redan hur det börjar "bränna" mellan skulderbladen. Det är ingen bra sak, med tanke på att dottern bara väger drygt 8 kg. Med långsjalen bär jag lätt i timmar.

Är jag felkonstruerad för att kunna använda patapum? Har jag kanske för lång överkropp? Jag är 183 cm och väger ca 60 kg.

Tipsa gärna om andra bärselar som kanske funkar bättre! Jag har tittat lite på ERGO, men känner inte till några andra märken/modeller.
Av blobban
diddeldi skrev:du kan inte sätta bältet längre ner på höften då?
:hmm: Alltså, det är precis som att selen är för kort. När jag fick upp dottern på ryggen, spände jag åt axelbanden så att det kändes bekvämt och dottern satt lagom högt. Om jag slackar axelremmarna kommer höftbältet längre ner, men då blir det ju olidligt tungt att bära. Dottern kommer väl oxå att sitta sämre då? Typ mer bakåtlutad?

... eller fattar jag illa när det gäller bärselar? Det var ju perimärturen tidigare idag. Långt kvar till proffsnivå, alltså... :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
blobban skrev:
:hmm: Alltså, det är precis som att selen är för kort. När jag fick upp dottern på ryggen, spände jag åt axelbanden så att det kändes bekvämt och dottern satt lagom högt. Om jag slackar axelremmarna kommer höftbältet längre ner, men då blir det ju olidligt tungt att bära. Dottern kommer väl oxå att sitta sämre då? Typ mer bakåtlutad?

... eller fattar jag illa när det gäller bärselar? Det var ju perimärturen tidigare idag. Långt kvar till proffsnivå, alltså... :wink:
hmm, det borde gå tycker jag. sätt fast höftbältet riktigt tajt på höften, så ska tyngden hamna där. sen drar du åt axelbanden när barnet sitter i selen så att det blir tajt. då borde väl inte höftbältet klättra uppåt?
Av blobban
diddeldi skrev:
blobban skrev:

hmm, det borde gå tycker jag. sätt fast höftbältet riktigt tajt på höften, så ska tyngden hamna där. sen drar du åt axelbanden när barnet sitter i selen så att det blir tajt. då borde väl inte höftbältet klättra uppåt?

Nu är vi inne på Försök Nummer Två. Höftbältet sitter över höfterna och barnet sitter inte bakåtlutat som jag befarade. Nu ska vi testa en stund. Dottern är på väg att somna igen... :)

... det här blir spännande...
Av blobban
Se där! Efter diddeldis hjälp, gjorde vi ett andra försök. Nu kom jag mycket bättre överens med selen. Bältet avlastade mot höfterna - inte över magen - och nacken/övre delen av ryggen brann inte upp. :tumup:

Att tråckla i dottern i selen och hysta upp hela paketet på ryggen gick fantastiskt bra. Det var ju nästan lätt! 8)

Nu väntar jag bara på att tösen ska vakna och få i sig lite frukost, sedan ska vi ut och vara arbetsledare vid det pågående badrumsbygget.

Tacktacktack :urule: för tips och hjälp!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?