- ons apr 02, 2008 09:01
Hur är det egentligen, med barnvagn åker man ju gratis på bussen, men hur är det om man bär barnet i sjal istället?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Helene-Gia skrev:Här åker man inte gratis på bussen om man har barn i barnvagnDet är olika på olika orter. Här är det gratis med vagn, men när jag var i Göteborg för 1,5 år sedan så fick jag lämna Simon i vagnen (det gick att spänna fast vagnen med en rem, men ändå), tränga mig förbi en massa folk som stog i vägen för att betala. Busschaffören stod och väntade tills han fått pengarna, sen åkte han...![]()
Alltså heller inte om bebin åker sjal...
Nolina skrev:Jepp här med, men det finns ju inga garantier att man får åka med. Bussarna tar bara 2 vagnar är det redan 2 vagnar så får man tack vackert vänta på nästa bussBissa skrev:vad jag vet är det bara i sthlm som det är gratis med vagn. här får man snällt betala oavsett.Det var gratis i Luleå också, så det finns nog fler orter.
smurfis skrev:Just därför är det gratis i sthlm, för att man inte ska behöva lämna barnet ensamt i vagnen när man går fram.Helene-Gia skrev:Här åker man inte gratis på bussen om man har barn i barnvagnDet är olika på olika orter. Här är det gratis med vagn, men när jag var i Göteborg för 1,5 år sedan så fick jag lämna Simon i vagnen (det gick att spänna fast vagnen med en rem, men ändå), tränga mig förbi en massa folk som stog i vägen för att betala. Busschaffören stod och väntade tills han fått pengarna, sen åkte han...![]()
Alltså heller inte om bebin åker sjal...Simon blev ganska ledsen när bussen började åka och jag inte ens hade hunnit tillbaka till honom.
Bissa skrev: här har (typ) alla bussar säkerhetsbälte. (bältet sitter bara om mig. bebis sitter fast i sjalen/selen utanför bältet.)Här finns inga bälten. Jag åker buss med sjalen för att det är det absolut smidigaste sättet att ta sig ner på stan, men jag får alltid läskiga tvångstankar... Sitter och håller i mig så att mina armar ska komma emellan och knäckas innan lillkillen mosas om vi krockar. Jag kanske behöver terapi?
milu skrev: Men är det inte någon begränsning i Luleå att barnet inte får vara äldre än 3 år eller något liknande? Eller minns jag fel? I Östersund är det ingen åldersbegränsning, vilket leder till att man ofta ser rätt stora barn i vagn. Några grannar vi har brukar stoppa sin sexåring i vagn bara för att åka gratis...Det där sägs vara orsaken till att de tog bort gratis-med-barnvagn här i Umeå.
Cinnamon skrev:I morgon ska jag och minstan åka buss till stan. Bussen är landsvägsbuss, och det är ju allra smidigast att ha bärsele/sjal med bebin på magen för att slippa vagnkrångel. Då det är landsvägsbuss finns det bälten på alla platser, midje eller trepunkts beroende på busstyp. Om det är trepunkts brukar jag dra ner den sneda remmen under rumpan på bebben så blir det mindre jobbigt.
Jag åker med barn i sjal på bussen. På landsvägsbussarna tar jag en plats med midjebälte. En gång har jag åkt på en plats med trepunktsbälte och det var jobbigt. Först knyta loss bäbis, ta på bälte, knyta fast bäbis igen. Och så samma visa för att komma loss igen...
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?