Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Vilken trikåsjal är i särklass den stadigaste men samtidigt sval?
Bra avlastning efterlyses. Ska kunna bäras inomhus utan att svettas ihjäl.

Känner mig lite "skadad" av att ha burit mest i vävd sjal tidigare,
men nu när jag har en liten pyttis vill jag njuta av trikåsjalstiden.
Dock tycker jag nog att de flesta trikåsjalar är lite sladdriga...

Så er samlade erfarenhet hitåt tack. 8)
Stadigaste trikåsjalen är...
Användarens profilbild
Av emelianna
Jag har en mam eco som jag tycker är både stadig och sval. Hampan ska ju göra att den är svalare än dem i bara bomull. Hug-a-buben är ganska smal, vilken gör att det inte är så mycket tyg som värmer, den används i Australien där det kan bli ganska varmt.
Användarens profilbild
Av Nova
Hug-a-bub tycker jag inte är så stadig tyvärr. :roll:

Är Mam Econ stadigare? Den har jag aldrig provat.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tyckte inte om trikåsjalarna alls den här gången. Jag har använt gauzen som bäbissjal. Tycker den är lika gosig som trikåsjalarna, och så slipper jag irritera mig på att de töjer sig.
Användarens profilbild
Av diddeldi
bali baby stretch är den enda som funkade mer än några månader här, den är mycket stadigare. tillhör de tunnaste också.
Användarens profilbild
Av Nova
Knyttet & K skrev:Jag tyckte inte om trikåsjalarna alls den här gången. Jag har använt gauzen som bäbissjal. Tycker den är lika gosig som trikåsjalarna, och så slipper jag irritera mig på att de töjer sig.
Överväger detta.
Gauze alltså. :notes:
Användarens profilbild
Av Nova
diddeldi skrev:bali baby stretch är den enda som funkade mer än några månader här, den är mycket stadigare. tillhör de tunnaste också.
Är det riktig ordentlig skillnad i komfort med andra trikåsjalar du testat,
eller är skillnaden marginell?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Nova skrev:
diddeldi skrev:bali baby stretch är den enda som funkade mer än några månader här, den är mycket stadigare. tillhör de tunnaste också.
Är det riktig ordentlig skillnad i komfort med andra trikåsjalar du testat,
eller är skillnaden marginell?
det är stor skillnad tycker jag, jag bär till och med på ryggen i bbs utan problem. det beror dels på tyget men också på att den är bredare än andra trikåsjalar.
Användarens profilbild
Av Nova
Bissa skrev:
Nova skrev: Dock tycker jag nog att de flesta trikåsjalar är lite sladdriga...
:iagree: jag är inte alls kompis med trikå har jag märkt *sätter mig och väntar vi brevlådan* :wink:
Det är något riktigt stadigt på väg hem till dig i detta nu. :-D
Av Lotten
Jag tycker att Babybundlern har varit stadig. Jag har kunnat bära Ivar i den jättelänge, absolut tills han var över året. :tumup:
Av Lotten
Lotten skrev:Jag tycker att Babybundlern har varit stadig. Jag har kunnat bära Ivar i den jättelänge, absolut tills han var över året. :tumup:
Fast nu såg jag. Den skulle visst vara sval också. Jag är rätt frusen av mig så jag svettades inte i Babybundlern men sval är den ju inte direkt. :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Inte direkt sval, nej. :lol:
Stadig kan jag dock hålla med dig om att den breda BaBun är.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Breda BabyBundler är suveränt stadig och i och med att den är så bred går det mycket bra att bära på ryggen med Babun. Men den är ju inte så sval :wink:

Har även testat MaM ECO på ryggen med mycket bra resultat - som ett mellanting mellan trikå och vävd. Hampan ger både stadga och gör att man upplever MaM ECO som sjal trots det stadiga tyget.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bali Baby stretch - absolut bäst :this: :wink:
Användarens profilbild
Av emmahawk
kajsa kavat skrev:Bali Baby stretch - absolut bäst :this: :wink:
ja jag tror att jag får hålla med, den har tagit över efter marimekkon nu när missRita tjockat på sig lite mer. 8)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?