Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Agneta H
Varför kan man inte ha barnet i ergo på ryggen förrän det är 5 månader? Har för mig någon skrev att man kunde det med sjal. Jag tänkte mig då inte långpromenader med barnet på ryggen men t ex när man lagar mat och inte vill råka bränna barnet. Då vore det bra att kunna bära på ryggen.
Användarens profilbild
Av Anso
Bredden på sittdelen passar bra först när barnet har uppnått en viss längd. Hanna kunde sitta bra i sele när hon var omkring 65 cm lång. Är barnet för kort så kommer sittdelen att gå ända ut på vaden på barnet och det blir spagatsittande av det hela.

Det kommer säkert fler tips på vid vilken ålder Ergon passade. :wink:
Av Agneta H
Jaha, det tänkte jag inte på, att sittdelen kunde vara för stor. Min 2-månaders är iofs 63,5 cm men han har nog aningen längre överkropp än underkropp. Är det inget annat som hindrar? Alltså så när barnet är tillräckligt långt för sittdelen så går det bra, eller?
Tack för ditt svar!
Användarens profilbild
Av Anso
Stadig i nacken bör ju barnet också vara för att sitta utan nackstödet.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag tycker nog att det ser lite jobbigt ut för Gabriel i Ergon på ryggen. Han bara hänger med huvudet... och han sitter ju helt utan stöd så det är inte så att han inte KAN. Hmmm, det känns som han är lite för kort så att han bara sjunker ihop och hänger med nacken på ovankanten av ryggdelen. Och så hamnar han lite långt ner också. Fast jag har varit ute och promenerat med honom på ryggen och då har han ju overall på sig och fyller ut selen bättre. Fast det är betydligt bekvämare att bära i sjal än i Ergo. På ryggen och ffa på magen. Tycker jag, allstå :wink:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag har ju en "jättebaby"... Han är visserligen bara dryga 5 mån men stor... 73 lång och 8,7 kg... Han sitter bra i Ergon på ryggen men jag har inte haft honom på ryggen ute bland folk... Jag vill gärna kunna ta ögonkontakt med honom då... Kanske fånigt, jag vet inte men jag vägrar även sätta honom i en framåt vänd barnvagn... :roll:
Men han har långa ben och väldigt stadig... Han sitter tex stadig även på golvet...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?