Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Följande samtal utspelar sig igår mellan min man och hans mor:

Hon: Vi tänkte köpa en skrinda till sommarstugan så att S kan transporteras där.
Han: Men det behövs inte, vi bär S i sjalen i sommar.
Hon: Nej, det går inte, S är alldeles för stor då. (Säger hon som aldrig ens sett en sjal innan vi köpte en, och inte alls har burit sina barn)
Han: S kommer inte att väga mycket mer i sommar, och det går utmärkt att bära.
Hon: Men i sommarstugan är det ju inte asfalterat, utan knagglig grusväg och skogsstigar, då kan ni ju inte ha sjalen! ( :shock: Det givna argumentet FÖR sjal, trodde jag. Skrinda i skogen - vilken syn)

Mina svärföräldrar har verkligen kämpat för vagn och emot sjal (och allt annat som vi gör :roll: ), och kampen verkar INTE över...
Användarens profilbild
Av aspen
tillåt mig småle haha, skulle det vara ENKLARE med skrinda på gnaggliga grusvägar o i skogen där det är jobbigt med en vagn som har stötdämpning????

haha
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ursäkta mig, men :Hahaa: :rofl:

Snacka om att inte lyssna på vad andra säger :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av ZaZi
:lol:

Och prackar de på er en skrinda ändå så använd den till picnicken. :wink: Så använder vi vår på torpet. Barnet bärs och kaffe + otymplig kylväska åker skrinda till viken.
Användarens profilbild
Av diddeldi
:lol: fast den kan ju vara bra att ha, de kan ju dra leksakerna i den och så :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
diddeldi skrev::lol: fast den kan ju vara bra att ha, de kan ju dra leksakerna i den och så :wink:
Precis vad jag tänkte!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jättebra ide... eller inte!
Användarens profilbild
Av jag71
Men tacka och ta emot. Vi hade en skrind apå landet när jag var liten och den var sk*tkul! Den fick vara både brandbil och hökärra till hästarna (vs dem större drog dem mindre och lekte häst eller brandkår eller något annat). Vi köpte en skrinda förra året och den användes inte mycket förra sommaren men hittills i år är den använd många gånger. Vi var och åkte pulka. A tycker att pulka är ganska ok och snö är överlevbart men O som inte tål att åka pulka (hon är rädd och håller sig krampaktigt i pulkan) och tycker att snön i det stora hela är ganska pestigt satt i skrindan på fårskinn i två timmar och tyckte att det inte var allt för tokigt. Ibland när jag parkerat så att jag måste lyfta och bära matkassarna en bra bit så tar jag skrindan och packar ner det i och drar till trappen. Vi har skrindan stående inomhus mestadels av tiden och då är den toppen att stoppa ner dem tre minsta i så jag vet var dem är när jag tar av mig ytterkläderna, dem sitter i den och lekar. Sen har vi dragit in ved med skrindan, klart något som jag rekomnenderar (vi har veden på baksidan och den är inte torr så vi måste plocka in för att torka och för att slippa springa benen av sig så använder vi skridan och behöver bara göra en promenad).

Säg "Tack" och använd den nästa år.
Senast redigerad av jag71 den mån mar 31, 2008 11:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Molinia
jag71 skrev:Men tacka och ta emot. Vi hade en skrind apå landet när jag var liten och den var sk*tkul! Den fick vara både brandbil och hökärra till hästarna (vs dem större drog dem mindre och lekte häst eller brandkår eller något annat). Vi köpte en skrinda förra året och den användes inte mycket förra sommaren men hittills i år är den använd många gånger. Vi var och åkte pulka. A tycker att pulka är ganska ok och snö är överlevbart men O som inte tål att åka pulka (hon är rädd och håller sig krampaktigt i pulkan) och tycker att snön i det stora hela är ganska pestigt satt i skrindan på fårskinn i två timmar och tyckte att det inte var allt för tokigt. Ibland när jag parkerat så att jag måste lyfta och bära matkassarna en bra bit så tar jag skrindan och packar ner det i och drar till trappen. Vi har skrindan stående inomhus mestadels av tiden och då är den toppen att stoppa ner dem tre minsta i så jag vet var dem är när jag tar av mig ytterkläderna, dem sitter i den och lekar. Sen har vi dragit in ved med skrindan, klart något som jag rekomnenderar (vi har veden på baksidan och den är inte torr så vi måste plocka in för att torka och för att slippa springa benen av sig så använder vi skridan och behöver bara göra en promenad).

Säg "Tack" och använd den nästa år.
Om det bara hade varit rimligt, skulle vi inte ha något emot det, men här pratar vi skogen... Grusvägen används inte ens för att cykla på, det är bil som gäller. Skrinda innebär snarast risk för nervskador pga ojämnheterna, och blir knappast behaglig att åka i heller :wink: . Det finns heller ingen gård, utan det är grusvägen (delvis vasst stenkross med diametern 5-6 cm), lilla skogstomten, brant backe med stigar till sjön, och stigar i skogen.
Användarens profilbild
Av jag71
Be om att dem köper en extra sjal istället då eller så ta emot skrindna och sen sälj den på blocket eller tradera och köp en sjal för pengarna ni får. När dem frågar efter skrindan så säg att den har blivit frötrollad och bytt skepnad :wink: :lol: och så håll tummarna för att dem tror er.

Vi lekte med skrindan på gräset när vi var små.
Användarens profilbild
Av Molinia
Lyxigt med gräs... Här dominerar ljung och blåbärsris.

Tyvärr är skrindan mest ett uttryck för en desperat önskan att avveckla sjalen och göra S mindre beroende av oss. I svärmors sommarplaner ingår massor av tid ensam med lillan och att lära henne sova i egen säng i deras sovrum (över min döda kropp). Önskan om flaskmatning framfördes vid tre månaders ålder (så att de kunde mata) och samsovningen ses inte med blida ögon.
Användarens profilbild
Av Molinia
jag71 skrev:Be om att dem köper en extra sjal istället då eller så ta emot skrindna och sen sälj den på blocket eller tradera och köp en sjal för pengarna ni får. När dem frågar efter skrindan så säg att den har blivit frötrollad och bytt skepnad :wink: :lol: och så håll tummarna för att dem tror er.

En sjalomvandlad skrinda - det vore nåt förstås 8) . Vilken sjal är mest skrindlik, månntro?
Användarens profilbild
Av aspen
Molinia skrev:
jag71 skrev:Be om att dem köper en extra sjal istället då eller så ta emot skrindna och sen sälj den på blocket eller tradera och köp en sjal för pengarna ni får. När dem frågar efter skrindan så säg att den har blivit frötrollad och bytt skepnad :wink: :lol: och så håll tummarna för att dem tror er.

En sjalomvandlad skrinda - det vore nåt förstås 8) . Vilken sjal är mest skrindlik, månntro?
eh, haglöfs :lol:
Användarens profilbild
Av idun83
:shock: :?: Snacka om att lägga näsan i blöt...
Användarens profilbild
Av jag71
Molinia skrev:

Typ träfärgad! Kanske någon ljubrun variant eller så köper ni en svart sjal och säger ebenholts, eller en rödaktig och säger körsbär eller... mäsrks det att jag inte är så bra på träfärger! För kan den bli en sjal så borde den ju rimligtvis kunna ändra träslag också. :wink: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?