Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Det finns bärskydd, bärjackor och bärponcho att ta på om man inte vill ta på bebisen fullt med kläder för en kort tur till soptunnan :) Det kan blir lite varmt med sjal på sommaren men det är mysigt också Då kan det vara bra att ha en lite tunnare sjal eller sele/MT
Användarens profilbild
Av LillaMy23
ursch vad svårt att välja vad man ska ha..

en trikåsjal verkar de som att jag ska ha. men vill ju inte ha en alltför varm sjal som den bredare verkar vara??
men vill ju använda sjalen längre än bara ngn månad som det verkar va me trikåsjal att man byter tidigt pga att den svajjar.

säljer typ barnens hus å de sjalar så man får testa?
Användarens profilbild
Av LillaMy23
[quote="zero.sara"]Det finns bärskydd, bärjackor och bärponcho att ta på om man inte vill ta på bebisen fullt med kläder för en kort tur till soptunnan :) Det kan blir lite varmt med sjal på sommaren [size=7]men det är mysigt också[/size] Då kan det vara bra att ha en lite tunnare sjal eller sele/MT[/quote]

oki men om jag vill köpa en tunnare sjal nu vilken ska jag ta? det blir ju varmt snart vill ju inte sitta me en dyr sjal som är för varm å använda.

http://www.edvina.nu/butik/?id=794

ngt att ha?
ni som har trikåsjal stör de er mkt att den svajjar nör barnen blir tyngre? min tjej är ju om 2v 2 månader
Användarens profilbild
Av Scharlott
Det finns många bra bärsjalar och det är inte helt lätt att i denna "djungel" välja det som är bäst just för mig.

Har man problem med ryggen skulle jag vilja rekommendera en vävd bärsjal framför en trikåsjal. En vävd bärsjal avlastar bättre än en i trikå och kan användas från nyfödd och hela bärperioden, dvs så länge barnet vill bli buret. Finns flera olika att välja mellan och det är en smakfråga vilken man tycker är bäst. Ett tips är därför att prova innan köp så du sedan kan välja den som just du tycker är allra bäst.

Vill du lära dig knyta och också prova många olika bärsjalar för att sedan välja det som är bäst just för dig är ett tips att gå på knytkurs/bärsjalskurs. Anordnas runt om i landet av olika bärsjalsförsäljare (så ofta har du även möjlighet att handla på plats om du vill det). I Stockholm anordnas kurserna av Babydesign (se annons :arrow:).

Ett annat tips om du vill få kvalificerad hjälp att välja ut en bra bärsjal är att besöka Babydesigns showroom i Stockholm eller Knyt-Ans butik (se annonser :arrow:).
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
LillaMy23 skrev:ursch vad svårt att välja vad man ska ha..

en trikåsjal verkar de som att jag ska ha. men vill ju inte ha en alltför varm sjal som den bredare verkar vara??
men vill ju använda sjalen längre än bara ngn månad som det verkar va me trikåsjal att man byter tidigt pga att den svajjar.

säljer typ barnens hus å de sjalar så man får testa?
Balin hör till de svalaste trikåsjalarna, trots att den är bred, och jag kan lätt bära Alvin 7,8 kg i den :wink:
Annars håller jag med om att en vävd är det som avlastar allra bäst, men det kan vara krångligt att börja med om man är nybörjare, och dessutom är de stadigaste vävda rätt tjocka... Ska du ha en tunn vävd kan du lika gärna ha en Bali Stretch avlastningsmässigt tycker jag dådå. Men som sagt, det bästa är om du kan testa lite först.
Användarens profilbild
Av Scharlott
LillaMy23 skrev:oki men om jag vill köpa en tunnare sjal nu vilken ska jag ta? det blir ju varmt snart vill ju inte sitta me en dyr sjal som är för varm å använda.
Ett förslag skulle kunna vara att satsa på en tunn vävd bärsjal. Som sagt en smakfråga vilken man tycker är bäst :wink:

Här kommer dock några namn på tunna vävda bärsjalar: Calin Bleu gauzesjal, Bali Baby breeze, Rebozo, EllaRoo, Amazonas Antigua, Amazonas Carry Sling.
Användarens profilbild
Av mari_tres
kajsa kavat skrev: Är du nyfiken och vill ha knyt-hjälp kan jag annars rekommendera att gå på en sjalträff och träffa snälla hjälpsamma sjal-bärare med lite mer vana :wink: Titta under "sjalträffar"!
Säger också det, gå på sjalträff! Där kan du få känna på olika sjalar och selar och få hjälp med knytningen. :D :tumsup:
Användarens profilbild
Av Molinia
Babydesign (http://www.babydesign.se/) har showroom och knytkurs i Stockholm. Annars är sjalträff bra (fast själv har jag inte varit på någon än...).
Användarens profilbild
Av jag71
Jag stod i valet och kvalet när jag insåg att skrutt behövde en sjal (han skrek i vagnen). han var då 3-4 månader och vägde runt 4 kilo (han var liten då han föddes) jag vaälde en vävd sjal för att inte slänga bort pengarna. Jag tyckte inte att det var så svårt att knyta. När jag fick små snuttorna hade jag köpt trikåsjalar och ajg tycker faktiskt dem är svårare att knyta så det blir riktigt bra (och jag tror inte att det bara beror på att jag kunde knyta när jag provade)
Mimmis krinklade är tunn och sval, avlastar bra och inte allt för dyr. Fina färger och så finns den i vitt om man vill färga själv.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
Gick in på babydesign och gjorde den där bärsjalsguiden och enligt den tkr den att man ska satsa på en Knytbara elastisk sjal. Är sino då en bra sjal? kan min man använda den? finns inte så många bilder här på sidan hur man kan bära bebisen i en sino.
de elastiska de hade var

Sino
Baby Bundler
Hoppediz, trikå
Hug-a-bub
Kari Me

vilken av den är bra då?

den där besöket på bbydesign var förnst i slutert på mars vill ju typ gå nu orkar inte vänta så länge.

sorry att jag är såå jobbig men jag kan verkligen nada om sjalar =/
Användarens profilbild
Av LillaMy23
[quote="jag71"]Jag stod i valet och kvalet när jag insåg att skrutt behövde en sjal (han skrek i vagnen). han var då 3-4 månader och vägde runt 4 kilo (han var liten då han föddes) jag vaälde en vävd sjal för att inte slänga bort pengarna. Jag tyckte inte att det var så svårt att knyta. När jag fick små snuttorna hade jag köpt trikåsjalar och ajg tycker faktiskt dem är svårare att knyta så det blir riktigt bra (och jag tror inte att det bara beror på att jag kunde knyta när jag provade)
Mimmis krinklade är tunn och sval, avlastar bra och inte allt för dyr. Fina färger och så finns den i vitt om man vill färga själv.[/quote]

så en vävd sjal är bättre? är mimmis krinklade en vävd sjal? är det svårt att få upp barnet i en sjal och ur? var hittar jag denna sjal? låter bra att den inte är alltför dyr så man kan testa och börja med ngt och sen ev fördjupa sig :P
Användarens profilbild
Av jag71
Jag tycker vävda sjalar är enklare men det kan ju vara för att jag lärde mig med såna. mimmis krinklade hittar du hos mimmis. Jag ska leta upp adressen. Mimis krinklade är en sjal som är lite lika gåsen. Den är tunn, avl och smidig.
Ska hämta mina tre små som har rymt in i det stängda rummet. Kommer snart igen med mimmis adress.
Användarens profilbild
Av jag71
Nu är dem ute ur det stängda rummet. Här är mimmis adress
http://www.mimmis-ebutik.se/ kolla under "garn tyg och pyssel" om du vill ha tyg och sy raksömmar själv annars så borde den ligga under bärsjalar och vara färdigsydd.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
[quote="jag71"]Nu är dem ute ur det stängda rummet. Här är mimmis adress
[url]http://www.mimmis-ebutik.se/[/url] kolla under "garn tyg och pyssel" om du vill ha tyg och sy raksömmar själv annars så borde den ligga under bärsjalar och vara färdigsydd.[/quote]

tack. är de lätt använda? hur kan barnet ligga där?

hur får man i barnet och ur?
Användarens profilbild
Av LillaMy23
hittade inga färdig sydd :( Tyg till bärsjal 5.5 m
är de för långt eller kort?
"
Fålla kanterna och du har en härlig sommarsjal- som passar hela året" då är det de enda som behövs göra? inte klippa elle så tro?

huu varför kan det inte bara finnas tre olika å välja mellan mkt enklare :wink: det är ju nu en värsta djungel :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?