Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaMy23
Om man börjar prenumerara på Föräldrar och barn så får man med en ringsjal. Det står så här om den.

Kraftigt och följsamt tyg 100% bomull
Ringar av metall
strl 200X70cm
Extra förstärkta sömmar kring ringarna

Är det något att ha? Eller är det bättre att köpa en annan?

Jag blir lätt trött i ryggen när jag bär tex ryggsäck med ganska mkt tyngd i. Och får ont.

våran dotter blir 7v på lördag och väger nu 4000gr och är 53,5cm lång.
jag vill ha en sjal som är lätt att använda, inte behöver knyta så mkt eller om man knyter och sen slipper ta ut den, eller ngn som är lätt att läöra sig knyta.

var kan jag hitta sjalen?
är sjal ngt för mig pga min rygg?
vad kostar den sjalen?
Användarens profilbild
Av tinaw
En ringsjal är inte den lättaste sjalen att bära en nyfödd i tycker jag (och många med mig). Jag föreslår i stället en stadig trikåsjal eller en vävd långsjal. Har man knutit sisådär tio gånger så går det lätt sen! De kortare sjalarna (som tex ringsjal) är mycket svårare att få till rätt när man är ovan.

Titta under "sjalrecensioner" här på forumet och se om du hittar nåt som verkar bra.
Användarens profilbild
Av nevin
Jag började sjala ganska nyligen, och bär idag i ringjsal, eller vävd långsjal när jag inte bär i selen. Jag skulle nog hellre rekommendera dig en vävd långsjal, den är stadig och väldigt skön för både barn och bärare, och det är inte svårt att knyta upp i den heller. Somtinaw säger så går det lätt när man väl vant sig vid det!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer och rekommenderar också en vävd långsjal. Den är det mest flexibla bärhjälpmedlet och dessutom det bästa alternativet med tanke på avlastning, speciellt med hänsyn till att du nämner ond rygg. En ringsjal snedbelastar och är därför inget förstahandsval vid ryggproblem. Det är lätt att lära sig knyta en vävd bärsjal, en 5-10 ggr och sedan går det hur lätt som helst 8) Finns många bra vävda bärsjalar att välja mellan. Det är en smakfråga vilken man tycker är bäst.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?