Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
kan man tillverka en egen kameraväska av liggunderlag och silvertape?
Har länge klurat på hur man skulle kunna sy en, men det blir ju så knepigt om man ska få till den bra stöttålig, men kläckte den briljanta(??) idén idag om gaffa, men då har vi såklart ingen hemma *suck*
kan det gå tror ni? och kan man göra det snyggt?

Till saken hör att jag inte lyckats hitta någon lämplig kameraväska i affären till min nya kamera. Det är en Sony DSC-H7.
Användarens profilbild
Av Stream
Ja, fast jag skulle nog göra en "stomme" och sen klä den med tyg :D Alltså sy ett fodral som passar på något vis.

(har du råd kan du alltid beställa en väska från Crumpler :love: )
Senast redigerad av Stream den lör mar 29, 2008 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
Av Sia
Ja, spånat på det idag, men hur?
Användarens profilbild
Av Stream
Ja, men.. säg att du gör en väska som ser ut som en låda med lock, för enkelhetens skull. Då gör du en ytterdel och en innerdel som passar på/i lådan. Sen syr du ihop de båda delarna lite snyggt 8)

Det låter enklare än vad det är. Det blir nog pilligt att få det snyggt, men jag tror att det blir snyggare än bara silvertejpen :roll:

Tillägg: För att kunna sy ihop hela fodralet och sen lyckas få på det på stommen så borde du kunna lämna botten på insidan (så att du får ett stort hål där du kan "trä i" stommen i fodralet). Gör sidorna på insidan extra långa och sen klipper du till en bit (liggunderlag? klädd i tyg?) och lägger i.
Användarens profilbild
Av florin
Bild

en sån har jag och med tanke på att den bara kostar 80:- så skulel jag aldrig få för mig att börja mecka med att göra en själv. Då skulle jag hellre köpa en sån och sedan klä om den med nått snyggt tyg....
Av Sia
Jamen om florin säger så, så då är det bara att lägga ner pysslet och shoppa!!! :D
Härhemma finns bara elgiganten och expert, och dom har ett minst sagt knapert utbud av kameraväskor.... :evil:
Jag tycker att det är svårt att e-handla kameraväska om man inte kan prova kameran i väskan först, men jag litar på dig om du har samma kamera!
Tack för tipset!!!! :urule:
Av Sia
florin skrev:Kolla på cyberfoto, där kan du välja kameramodell och så kan du se vilka väskor som passar just din kamera :D
Nu har jag beställt precis en sån väska som du har, och den var faktiskt rekommenderad till.
Väntar med spänning vid brevlådan..
Av Tyche
Jag har en plånbok i silvertejp, ME LIKE! Hållbar och pålitlig. Som jag förstått det så har dom gjort en vanlig plånbok i skinn och sen klätt den med silvertejp. http://www.coolstuff.se/p662/DuctiPlanbokGinormous.html

Edit: Jag tänkte att du skulle gjort något liknande med kameraväskan.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?