Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ego
Hejsan,

Vid ryggbärning (både sjal & ergo) så slutar det alltid med att jag får infernaliskt ont i ryggen, ungefär strax ovanför svanken. Någon mer som upplevt detsamma? Knyter jag helt galet eller är jag helt enkelt för klen i ryggen? :? Känns trist att inte kunna bära sonen på ryggen för det är ju väldigt praktiskt ibland.. Någon som har några bra tips? :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Kanske du inte fått till det så att ditt barn sitter i en bra höjd? Om du får ont i svanken när du bär i sjalen, så kanske han sitter för lågt? Man får testa sig fram litegrand och prova i vilken höjd det känns bäst att bära barnet, tycker jag.
Användarens profilbild
Av Helena
En sak till, när man bär i Ergon bär man ju mycket lägre ner än i en sjal. Har du avbärarbältet på höfterna, så att du får avlastningen där.
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du bra hållning? du kanske kan gå förbi en spegel då och då och kika. dålig hållning med så mycket belastning som ett barn ju faktiskt är kan ju göra att man får väldigt ont.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag tycker oxå att det låter som du har barnet för långt ner.
Med sjalen är det lätt att få dem högt upp om man knyter ryggsäck o man kan för att hjälpa knyta knuten ovan brösten då kommer all avlasning högt upp + att det gälller att "värma upp" lite vid långvarig bärning + att man ska "varva ner " musklerna när man slutar ....

En sak till jag tänkte på om du lyfter o donar se till att använda rätt teknik använd benen mer än ryggen ... det kan vara en bov att du inte lyfter helt optimalt o med en liten på ryggen så klagar den !!!

hoppas du får rätt på det !
Av ego
Tack för tipsen! Ska testa att försöka få upp honom högre & hoppas att det hjälper, ska även kolla in hållningen :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?