Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Såhär gick det, andra gången vi testade.. Jag tycker nog krysset är för "vitt" (stavning?) upptill, hon blir så bakåtlutad! Hur gör man för att undvika det? Tycker det är svårt att dra åt krysset, kanske att sjalen är för sträv ändå? Eller snarare för lite glatt..

Sååå.. en analys av denna knytning tack? :wink: (bilden kanske inte är den bästa..)

Bild

Hon verkar i a f stortrivas på ryggen, så denna teknik måste förfinas!
Är stolt, jag lyckades köra en sving! :D
Senast redigerad av boosten den tor jan 19, 2006 11:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Va söööt hon är då!
Tyvärr kan jag inget om ryggknytningar...
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Visst är det kul när man får grepp om svinget :D

Testa att få upp midje/smokingbältet över hennes rygg så högt det nu går och dra så att den blir tajt (svårt om man har ett barn som reser sig på armarna eller stretar emot i största allmänhet :? ).

För att få krysset tajt brukar jag dra i kanterna ordentligt. Först lägger jag över ena halvan så att den ligger från knä till knä och tvärs över barnets rygg, helst ska armen vara innanför men det är inte alltid så poppis :roll: Drar sedan i kanterna på den halvan, även i ovankanten. Sen stoppar jag in "svansen" under benet på barnet, lite uppåt så det sitter fast där. Dra med handen över svansen så att sjalen liksom slätas ut/jämnar ut sig och inga lösa partier av kanterna gömmer sig i svansen. Kilar fast svansen mellan mina lår. Sen gör jag samma med andra halvan. Tar slutligen tag i båda svansarna "humpar" lite (skumpar/hoppar försiktigt och drar i sjaländarna samtidigt) så att allt "smits" åt och barnet kommer i sjalen ordentligt.

Låter som jag är värsta proffset :oops: :oops: Det är jag inte. Men ibland lyckas jag rätt bra iaf :roll:

Min uppfattning är att väldigt mycket hänger på kanterna! :)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Tycker förresten att du fått till en bra knytning ändå! Bra höjd!
Och sjalen är ju bara för snygg och lillan SÅ SÖT :D
Användarens profilbild
Av frida
Grattis! Visst är det kul att svinga :lol: Det blir ganska bakåtlutat för mig också så ska följa tråden... Jag tycker det brukar blir bättre när smokingbältet går ända från rumpan och högt upp på martins rygg, då blir han stadig men det brukar bero på hur stilla han är vid fastknytningen. Däremot när han blir bakåtlutad har han fritt spelrum med armarna så jag kan räcka honom saker över axeln, tex när vi lagar mat. (blir en rätt stor mängd morotsbitar och burklock som rasar ur när jag tar ur honom ur sjalen :) )
Fina byxor hon har! Ser ut som samma upptill? Vad är det för sjal?
Användarens profilbild
Av boosten
Sara med 98+02+05 skrev: Låter som jag är värsta proffset :oops: :oops: Det är jag inte. Men ibland lyckas jag rätt bra iaf :roll:

Min uppfattning är att väldigt mycket hänger på kanterna! :)
Hobbyproffs är ju minst lika bra på att råda! :D Och jag tror på din uppfattning, jag drog inget i kanterna när jag knöt, utan bara i sjalen som helhet.

frida skrev: Däremot när han blir bakåtlutad har han fritt spelrum med armarna så jag kan räcka honom saker över axeln, tex när vi lagar mat. (blir en rätt stor mängd morotsbitar och burklock som rasar ur när jag tar ur honom ur sjalen :) )
Fina byxor hon har! Ser ut som samma upptill? Vad är det för sjal?
:lol: :lol: :lol: Kan se det framför mig.. :D

Kläderna är en sparkdräkt från Katvig och sjalen är en Hoppediz Havanna.
Användarens profilbild
Av boosten
Fast det är ju så förbenat svårt att nå!! Vet inte om jag bara är osmidig, men jag når ju knappt hennes rumpa så jag kan dra ut tyget! Och sambon fick lov att hjälpa mig att få bältet över rumpan och ryggen, jag fattar inte riktigt hur man lyckas med det själv.. :?
Användarens profilbild
Av boosten
Frida med Mea skrev:Jag tycker att tibetan ät lättast att få till bra, omslut är svårt och att nå att dratill och bre ut tyget är inte det lättast
Jag har tittat lite på tibetan, men jag fattar inte hur man avslutar den!!? Var sitter knuten liksom? Blir det ingen mer knut efter korsandet på bröstet? I instruktionerna står det "fäst sjalen på motsatt sida igen", men ingen bild på var eller hur? Verkar ju vara under armhålan, knölar man bara in den där eller? :?
Användarens profilbild
Av norkmedoo
boosten skrev:Jag har tittat lite på tibetan, men jag fattar inte hur man avslutar den!!? Var sitter knuten liksom? Blir det ingen mer knut efter korsandet på bröstet? I instruktionerna står det "fäst sjalen på motsatt sida igen", men ingen bild på var eller hur? Verkar ju vara under armhålan, knölar man bara in den där eller? :?
jo, jag knölar runt den i typ armhålan ner vid sidan...
men blev lite osäker på om man behöver knyta egentligen :roll:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Gud så söt hon är!! Jag kan hjälpa dig om du vill o det passar nån dag..messa mig isf.. =)
Användarens profilbild
Av boosten
Jennelii skrev:Gud så söt hon är!! Jag kan hjälpa dig om du vill o det passar nån dag..messa mig isf.. =)
Åh, tack för erbjudandet, ambassadör! :D Ja ska se om vi inte får till det där, om inte så vet jag var du finns!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?