Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pjoger
Jag har börjat träningsknyta min dotter i omslutet ryggkryss och konstaterat att det blir alldeles för mycket sjal över (en bit nedanför knäna)! Jag har en Easycare Lava 4,7 (som egentligen är 5,2) som passar alldeles utmärkt till ett omslutet kryss med knuten fram, men jag tycker att den är för lång för en ryggknytning. Jag sneglar lite på Didymos (Wellen Silver är ju jättevacker! Någon som har en till salu?), men vilken längd ska jag snegla på?

Josefin
Användarens profilbild
Av diddeldi
du kan ju se hur mycket sjal du har över med den du har nu, och så dra ifrån ungefär så mycket. didymossjalarna är sällan för långa (de brukar vara lite för korta precis efter tvätt och sen töjer de sig till rätt längd när man använt dem några gånger), så en didy stl 6 (4,7 m) bör vara ca en halvmeter kortare än din easy 4,7.
Användarens profilbild
Av Anso
Om jag skulle knyta omslutet på ryggen med en Didy så skulle jag själv ta en 4,7 meters. Har haft en 4,2 och då var jag tvungen att väldigt noggrant ta ut mitten på sjalen för annars kunde det bli lite knepigt att knyta sjalen på ett bra sätt, knuten hamnade i sidan/ryggen. (se knytgalleriet xomslut rygg- det är Didy LARS 4,7 som jag knyter med där).
Om man ska knyta utanpå ytterplagg så är det ju också bra att ha lite extra längd.
Användarens profilbild
Av mammahappy
jag har en easy 4,2 å den funkar bra till omsluten rygknytning :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?