Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Safireee
En Bära Barn ringsjal Salsa fick jag i födelsedagspresent när jag var i typ 5e månaden.
Sedan sydde jag en Mei Tai efter detta mönster: http://thosemartins.com/bmt/
Jag köpte en Hoppediz Olso av Boadicea
Nu har jag beställt en svart Manduca av Knyt-An. Kanske kommer den imorgon?? :eld:

Till nästa barn ska jag köpa en trikåsjal. Gärna en Mam Eco (men det har kanske kommit ännu snyggare sjalar till dess?) Annars så känns det som att jag har en av varje nu. Undra hur man ska kunna motivera fler sjalköp nu...hmm... :floet2:
Av Emmiez
mari_tres skrev:
marlene skrev:
Emmiez skrev:
nä ja vill inte det, (har inte råd juh) :roll:
(men bara kanske en didy eva o en sån där orange randig va det nu var o så en sån där från edenbaby den rosa...)
och sen kommer det en till och en till och en till och inte kan man ju sälja den fina och inte den heller och inte den och inte den :P
:iagree:

:rofl:

Varför är det inte en sjal- :twisted: som håller i iagree-skylten för? :hmm:
Bild 8)
Användarens profilbild
Av zmurfan
zmurfan skrev:
Sockertopp skrev:
zmurfan skrev:
Eld77 skrev: Maken fick en Wellen Silver från Edén Baby i julklapp, den bor numera i Umeå (åtminstone halva hos Zmurfan),
Den finns för tillfället i Nordmaling och väntar på att cinnamon ska få sin bebis (mars 2007) så den får bli använd igen. Jag har använt den hela 4 ggr sedan jag (vi) köpte den. Har övat omslutet på ryggen med den. Jag som annars bara kör ryggsäck med tibetanslut.

Min sjalhistoria:
Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Min första långsjal var hemmasydd och lila. Den är också slaktad till servetter.
Sydde även en blå långsjal som blev servetter.
Min första köpte långsjal var en Amazonas Brasil Tropical som jag köpte på ebay och som numera bor i USA tack vare ett "wrap-swap".
En 4.2 EllaRoo Maija kom som utbyte i det bytet och hon ska stanna kvar här för henne älskar jag.
Min andra köpte långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Norrskenet som kom och vände (var hos mig mindre än en vecka) kom från marlene och for till Nova.
Lena 4.6 köpte jag på ebay. Hon ligger hemma på hatthyllan och väntar på att antingen jag börjar använda henne eller att bli såld.
ComfyJoey bärpåse köpte jag för att testa och den finns kvar. Den ska jag bära bebis i på BB om det blir fler barn.
En Ergo Classic köpte jag från Marielle med Runa också. Den flyttade här för någon vecka sedan. Minns inte vem.
Det är väl min sjalhistoria tror jag. Jag ska kolla när jag kommer hem om jag glömt någon.

Tillägg:
Didymos Lena har blivit såld.
En Bebina Stjärntecken Fisk har flyttat in hit. Marlene hade den före mig.
Jag har köpt en Girasol Regnbåge på ebay.
Men Zmurfan.....har inte du haft nåt udda-märke....typ en Nivea eller Lana eller nåt. Mörkblå långsjal från e-bay eller nåt byte eller nåt......
Och nånting med fasligt mycket pärlor eller broderier på.....är det ComfyJoeyn eller nått annat i din lista. Eller har jag helt enkelt taskigt minne :lol: :oops: :roll:
Det där med massa pärlor och broderier på var ComfyJoey bärpåsen. Den bor numera nånstans i USA igen.
Och visst har jag haft en Nivea-sjal och en Lana Regnbåge med. Och med TBW-swap där jag fick Maija så kom det även med en kort azurblå sjal. Hittade igen nåt turkosrandigt tygstycke som blev en 6-meters långsjal. Den flyttade till någon sjalbarnare som gillade färgen. Vem?
Och nu har jag köpt Mias vackra Inka så förtillfället känns min sjalgarderob komplett.

Det som finns hemma här nu är:
Inka, Girasol regnbåge, bebina fisk, AA jeans (som jag för övrigt inte riktigt kommer ihåg hur den kom hit) och sen har vi ju silver wellen som jag har tillsammans med cinnamon.
Just nu har jag "bara" 4 sjalar här hemma och det känns som att det räcker med dem.
Måste redigera mig själv här. För när jag gick igenom mina sjalar så upptäckte jag att jag hade två till liggandes som jag sparat från när jag hade webshop. En buebo-färgad moby i färgen gammelrosa och en svart calin bleu fleece bor här med.
Inkan som jag har nu köpte jag från Mia (har jag för mig) och sen bytte jag inka mot inka med någon för att Mias var inte tillräckligt luden.
Girasol Regnbåge, Bebina Stjärntecken Fisk, Amazonas Antigua jeans bor här med.

Silver wellen blev såld. Till Nira.
Användarens profilbild
Av emelie
Emmiez :Hahaa: :heart:
Av Emmiez
emelie skrev:Emmiez :Hahaa: :heart:
:oops: :hellu:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Har suttit här hemma och funderat och skrivit ner och så dyker den här tråden upp :)

Vi började vår sjalbana med en Tricot Slen blågrå som vi köpte på Babyproffsen i akut behov. J var så ledsen på kvällarna men med sjalen så löste sig allt. Den byt jag med milimani mot en halv hoppe Madrid som syddes om till ringsjal med lila ringar

En vattenringis köpt i sy självsats hos Bäranära

Så flyttade det hit en Mam eco dusty rose L som jag köpte från pepplon eftersom J älskade att åka sjal och man måste ju tvätta emellanåt när bebisen är en liten kräkis :wink: Den är utlånad men på väg tillbaka, eftersom bebisen börjar närma sig 6 månader och mest bärs i sele. Mam econ ska användas för att visa trikå för nyblivna föräldrar har jag tänkt och sparas :)

Här någonstans fick vi mersmak och sjal :twisted: flyttade hit 8)

Madriden användes ganska flitigt ett tag, sålde jag till nevin och där får den nog stanna ett tag :D :wink:

Här någonstans köpte jag och zingo ett Louisa tyg på jysk och sydde oss varsin långsjal på ca 4,6
Min såldes efter ett tag till Mist och har visst varit favorit hos Bumlan :)

Köpte denimtyg för att sy MT från bära nära men det blev två podegei istället :) En såld här till någon som börjar på B?? Bigfoot? :hmm: och den andra ska jag byta med acand mot en sutemi

Köpte en indio röd/vit stl 6 av Tyche (om jag minns rätt) och den har jag inga planer på att göra mig av med ännu så länge :)

Sydde en MT i jacardvävt beige blommigt tyg med vadderade axelband som jag bytte med Lindisen_1981 mot en Rebozo Maskros på 4,9 m. MTn har jag sett ute på tradera så den är nog såld vidare

Maskrosen såldes ganska snart för den passade inte mig, till vem kommer jag inte ihåg :roll:

Sydde en ny MT Estoril med utbredbara axelband Den såldes till lanjeline har jag för mig

köpte en beg stork leo turkis 5,2 av anx den byttes mot en easy lagun 4,7 med rutan

Bytte till mig en Bali baby breeze lalita 4,5 från Aelia (hon fick en växsäng :) ) , såld till Mimpen

EC lagun byttes mot ergo NG svart /cranberry med fenix lagunen är sedan såld vidare... vart vet jag inte :P

Ergon såldes till en bekant på Öppnis

Fick erbjudande om att låna och prova en manduca från KATARINA (knyt-an :wink: ) och den var så bekväm att jag köpte den trots att jag inte planerat att köpa någon sele... :D

Och så har jag beställt en didy wellen Holunder stl 7 från Edenbaby som nog dimper ner här snart :D väntar med spänning :hellu:

Efter en liten inventering kan jag konstatera att här hemma finns för tillfället denim podegei ruta , indio röd/vit , vattenringsjal , manduca , kortsjal louisa, långsjal louisa samt ringsjal louisa och att jag sällan har mindre än tre bärdon med mig när jag åker någonstans :P
Användarens profilbild
Av Panakeia
ojojoj....dethär får jag nog grunna på ett tag...hade för mig att jag skrivit i denna tråden en gång, men det måste funnits en likande tråd för jag hittar inte nått inlägg från mig... började lista men inser att jag nog behöver ha tillgång till min bildbank för att ha en SUCK att få det i vettig ornding - sårskillt med alla hemmabyggen, vet inte ens vilka jag ska ha med och inte....
Av JoJsMamma
Om jag inte minns fel:

En Bära barn Chili till Jossan när hon var några månader *såld*

Ella Roo Aloe. Bina lärde mig knyta långsjal och samma dag gick syskonvagnen sönder :shock: så det var bara att köpa. *såld*

En Patapum köpt begagnad *såld*

En Girasol regnbåge köpt av AAaa, såldes senare...

En Ergo, sprillans ny

En Hoppiz Panama , köpt ny.

En randig minimundus *såld*

En MaMEco dark chocolate

En Rebozo + Ringrebozo

En olivgrön BaBu *såld*

En till Girasol regnbåge, saknade den gamla :D

En marimekko plommon/turkos *såld*

En vinröd Gauze
Användarens profilbild
Av Nira
Panakeia skrev:ojojoj....dethär får jag nog grunna på ett tag...hade för mig att jag skrivit i denna tråden en gång, men det måste funnits en likande tråd för jag hittar inte nått inlägg från mig... började lista men inser att jag nog behöver ha tillgång till min bildbank för att ha en SUCK att få det i vettig ornding - sårskillt med alla hemmabyggen, vet inte ens vilka jag ska ha med och inte....

Du är ju med på sid 3... :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
Testsjalen grå lakansväv men den var för stadig. Då vart det en svart/vit Lovisa 5 metersbunt som jag delade men en kompis, zerosara.
Sen kom en sjal- :twisted: hit å sa köpesjal köpesjal i örat på mig så jag beställde en Stork Leo från babydesign.
En bärpåse av tyget estoril från jysk.Den trivs jag inte med men den funkar som förvaring till resten! :wink:
Sydde en podegisele av testsjalen å lite till.
Sålde Lovisan till Mists kompis.
Sydde en kryssringis i flodistyg som vart oerhört skön att bära i men svårjusterad eftersom ringarna var för små.

Men jag höll på att bli tokig med bara en långsjalså jag jagade reda på ett Lovisatyg till sydde två sjalar varav jag färgade en.
Den är Lovisa röd/svart. Men jag behövde inte tre eller ? Sålde den ena till en tjej här på SB.
Sytt en ringsjal som funkar för snabba turer.
Å sen har jag ju provat allt som passerat hos zerosara! Å då blir der ju endel!
Där är jag nu! Så får vi väl se vad som händer vidare! :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
zmurfan skrev: Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Min första långsjal var hemmasydd och lila. Den är också slaktad till servetter.
Men du.... servetter?? :siishah: :hmm:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
1. Beco Nekko. köpt från www.sneglehuset.com
2. Colibri i blått, köpt av "sjal-tomten" ;)
3. Colibri i svart/vitt Samma som ovan
4. Beco Paloma black Bytte jag till mig av Bina. Min älsklings Beco.
5. Beco BWD köpt från www.tinytots.se
6. Sele i Marimekkotyg. Köpt på tradera.
7. Pejgansele. Köpt via www.pejgan.com
8. ringsjal från tyramyra. www.tyramyra.se
9. Onbuhimo köpt via www.tettinntil.no/forumet.
10. MT i marimekkotyg. köpt på tradera.
11+12 Ringsjalar som min mamma sytt.
13+14. Colibri-kopior som min mamma sytt.
15. MT från sjalbarn, bytt mot böcker..

Det var väll det..
Men jag har ingen riktig koll på vad jag sålt till vem.. :oops:
Användarens profilbild
Av zmurfan
mari_tres skrev:
zmurfan skrev: Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Men du.... servetter?? :siishah: :hmm:
Japp. Tygservetter i mängder till vårat bröllop.
Har ca 70 st liggandes om du skulle vilja ha några. :)
Användarens profilbild
Av Foxan
Men herregud, vilken tråd... :)

1. April'06. Min första var MobyWrap, köpt för 459,00 Kr på Svanen i Uppsala, fyra dagar innan barnet var född.

2. Juni'06. Min andra är MobyWrap naturvit (inköpt på samma ställe), eftersom jag visste inte att det fanns andra sjalar, tyckte att det blir svalare i en vit sjal... Newbie.... :oops: Killen var 2 månader då. Sjalen bytt hem och numera borde ligga hos Lindamaries dotter ;)

3. September'06. Hittat till SB :twisted: Inskaffat Hoppediz Curacao 5.4 från Babydesign.

4. November'06. Hoppe 5.4m är lite för lång, känns det som. Ville göra alla möjliga knyttningar, bl.a. där blir inte alldeles för mycket tyg kvar. Köpt Hoppe Madrid 4.2, älskade färgen. Igen, från Babydesign.

-> Vinter'06. MaMEco bärskydd från BabyDesign.

5 & 6. Januari'2007. Måste ha ERGO jue! Och testa en ringsjal. Maken beställer Looma Ringo fjälnejlika samt Ergo med grönt huvudstöd från EdenBaby. Ergon blev nyligen utlånad till Jördnöten.

7. Sommaren kommer, måste ha svalare sjal! Bombarderar GypsyMama med brev om återförsäljning i Skandinavien. EdenBaby fick sin första BaliBabyBreeze. Köper BBB Freya. Sommaren blev kall. :?

8 & 9. Juli'07. Bearbetar missfallet med hjälp av kreativitet ;) Inskaffat symaskin och syr två olika MTs, en efter Knyttets mönster och den andra på "freehand". Knyttets är bekvämare, dammit! ;)

10. September'07. Går förbi Globalen i Uppsala, köper en Kitenge. Jag är ju sjal-proffsen, måste bara prova! Funkar helt Ok! :)

11. Vinter'08. Nästa bebis på G. MÅSTE HA FLERA SJALAR!!! Köper Easy Turkos från April ;)

-> Beställer MaM Upgrade från Vauva i Finland, eftersom alla bruna i stl L. är slutsålda i Sverige :evil:

12. Förbeställer Oliv Gås, SKRYNKLIG!

12a) Dregglar över minst tre olika sjalar till....

;)
Användarens profilbild
Av kitara
Ja, jag kan min historia för den är inte lång! :grin:

2007:
Köpte en ny turkos Moby Wrap. Den hamnade nu i dagarna hos Hugosmamma.
Köpte även en beg mörkblå Moby Wrap från Tradera. Den får stanna kvar.
Köpte en vacker Hoppediz Panama men vi kom inte riktigt överens trots den underbara färgen... Så den hamnade hos jediylva.

2008 hittills:
Lånar en Easy, trivs hyfsat med modellen men inte med de färger som finns att välja på.
Fick idag hem en tjusig brun Sköldpadda, MT Slynger. :D
+ Min mamma håller på att sy en svart MT av sysats från BäraNära.

Framtiden:
Drömmer om en slät grön gås! *dreggel*
Plus nån stadigare vävd, har inte hittat den ultimata än... 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?