Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lingling
Jag har inte ens testat ng av dem ... så jag är lite tokig, men just nu får jag det till den här laddningen
en Babybundler, längsta (hallonröd ...) (funderade på en stork först, men trikå ska ju vara lättare i början)
En röd vattensjal i större stl
en Antigua, längsta (Stil)

(jag är 177 lång (lär dra åtminstone 42or ett tag framöver) och maken ännu lite längre).
ringar till eget projekt också - kan jag ge mig på åkpåsar och gardiner så lär jag kunna fixa en ringsjal, eller?

ev en ergo (ljusblå) och en sån där stickad tysk poncho ... fast det känns lite häftigt ...
Ergon för sonen som lär kunna bli grymt avis på bebisen som bärs runt.

Låter det vettigt? Eller vad?
Tar emot alla kommentarer och råd.
Bebisen är räknad till 25/4.
Senast redigerad av Lingling den mån mar 14, 2005 11:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
Låter vettigt, men jag hade nog väntat med Antiguan lite... Du klarar dig med Babu i 6-8 månader iaf. Visserligen kan det kanske bli varmt på sommaren, men jag tyckte aldrig det blev för varmt i Mobyn i somras...

Ringsjalar är SUPERLÄTTA att sy, två raksömmar så är det klart :) Kan du sy en åkpåse kan du GARANTERAT sy en ringsjal! Även en vattensjal kan du sy själv om du hittat lämpligt tyg, Toyya hade visst hittat nåt i Linköping?

Ergo till sonen låter som en bra idé! Och stickad poncho... det drömmer jag också om ;)
Användarens profilbild
Av AnKa
Låter vettigt tycker jag.

Det jag funderar på är om det verkligen är bra att köpa längsta modellen på alla sjalar. På BaBun är det nog bra för i början vill du nog mest knyta Xomslut men när barnet blis större kanske du även vill prova andra knytningar och då kan det vara bra med en lite kortare sjal. Det går ju förståss att knyta även med en låg sjal men man får ganska mycket tyg över som man får vira ett par varv runt kroppen.

Kanske ska du vänta lite med Antiguan och se om du inte vill ha en lite kortare.

Och den där ponchon .... ja, suck....den drömmer jag också om :wink:
Användarens profilbild
Av Lingling
Antiguan är lite för att jag tänker mig att om det är varmt kan det vara skönt att ha en att byta med:)
Och om den är lång kan man väl kapa av en bit? Lite svårare att skarva på ... Får fundera ...

Hittills har det varit ungefär tio kg vid 6 månader som gällt, hänger babun med då?

Hur ofta behöver sjalar tvätt förresten? Tänkte på när det är svettigt och riktigt varmt ...
Användarens profilbild
Av Kristina
Fast det är ju lite synd att korta av antiguan för då försvinner ju fransarna som är jättefina!
Användarens profilbild
Av Lingling
Kristina skrev:Fast det är ju lite synd att korta av antiguan för då försvinner ju fransarna som är jättefina!
AHA, det tänkte jag inte på - är det en frans av varpen?
Användarens profilbild
Av Lingling
Kristina skrev:Fast det är ju lite synd att korta av antiguan för då försvinner ju fransarna som är jättefina!
AHA, det tänkte jag inte på - är det en frans av varpen?
Användarens profilbild
Av Kristina
Ja, här syns fransarna:

Bild
Användarens profilbild
Av Lingling
Den ser ju lite intrikat ut, liiite krångligare än en vanlig mattfrans ...
Användarens profilbild
Av Ester
Ytterligare en bild på ella roons frans som är likadan som Antiguans

Om jag får bilden att funka...
Bild
Användarens profilbild
Av Ester
näe.....
nu då

Bild
Användarens profilbild
Av Ester
visst är den fiiiin

en ella roo Maija ska jag väl kanske äga nångång i mitt liv.... :wink:
Användarens profilbild
Av Lingling
Imorse samlade jag ihop mig (mindre än fem veckor till BF) och skickade iväg min "vansinnesbeställning":
1 Babybundler , lååång och hallonröd
1 Antigua, lång den med, funderade på en 4,5, men de var slut, "Stil"
1 Vattensjal, röd
1 Ergo, blå; Blir intressant att se vad Rikard tycker, han kanske klagar "Jag sitter fast"?
Kom på att jag glömde beställa ringar, men jag kanske skulle beställa det från USA iaf?

Tänker försöka klara mig utan barnvagnen så mkt som möjligt, och tänker mig en varm sommar:) och att om sjalarna inte kommer tilll användning så fick en kusin till mig en liten tös för några veckor sedan, och en kompis också ... Kusinen har iaf tidigare varit måttligt entusiastisk över vagnar.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Åh vilken dröm!! Vad härligt för dig att bara beställa alltihop på ett bräde. Jag tror du kommer bli jättenöjd. Lycka till och Kram
Användarens profilbild
Av April
Oj, oj...Lingling... det där var inte illa ;-) Lycka nu till med allt det spännande som ligger framför dig! Åhhh.... vad mysigt - snart har du en LITEN bebis som du får bära i sjal :-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?