Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av catleya
Jag har ju skrivit här länge, men är faktiskt en total sjalnovis. :oops: :lol: Mitt senaste bärdon var en patapum som jag hade när sonen var ca 1-1½ år gammal. Han var då inte särskilt sugen på att bli buren.

Till nya bebben vill jag ju så klart ha sjal och tänker mig en trikåsjal.

Jag kommer att få låna en kort ringsjal av en kompis och även fått erbjudande om att få låna en tricotti av en annan kompis. Jag tror att vi har samma storlek, så den borde passa.

Tricottin känns ju lockande, eftersom jag inte behöver lära mig att knyta, men är den bra?
Ringsjalen är hemmasydd i ett lite stretchigt tyg, och jag tänker att den kanske kan vara bra att amma i ute om man behöver en hand till övers.

Jag kan ju tillägga att bebisen kommer att födas i slutet av juli, och då kan det ju vara rätt så varmt.
Senast redigerad av catleya den tis mar 25, 2008 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag tror nog mest på Sino, BBS eller Gauze, faktiskt... De är de svalaste!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bissa skrev:personligen hade jag inte satsat på en sån utan en tunnare trikå eller en gås kanske. det är inte svårt att lära sig knyta en sjal! och även om sommaren blir varm är det ju inte tokvarmt från morgon till kväll..
:iagree: tricottin är nog bra till kortare bärstunder, men en tikåsjal är mysigare, avlsatar bättre och känns säkrare.
Men eftersom du får låna tricottin så gör det också :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Tricotti är bra som komplement när man vill att det ska gå supersnabbt.
I och ur bilen-bärdon=suveränt! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Nova
Bjussar på ett par bilder där jag bär vår spädis i Tricottin.

Bild

Bild
Av catleya
Tack Nova, vad mysigt det ser ut! :heart:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Har ingen erfarenhet av tricotti men jag kan säga att jag använde min sino väääldigt lite i somras. För varmt.
Det blev våra EllaRoo som kändes bäst (se avataren). Det var väldigt smidigt att lyfta ur benen ur krysset, lägga honom på sidan för att amma och sedan snabbt få honom på plats igen. Fast det kan ju bero på att jag var så inkörd på vävd sjal innan lillebror kom.
Användarens profilbild
Av milimani
Har inte haft en tricotti men en easyhug som ju är lika dan fast vävd. Tyckte den var underbar, snabb och enkel men jag saknade själva smokingbältet som man drar upp över bebisens rygg. Det blir inte lika stadigt om man tex lutar sig framåt.

Jag skulle nog satsa på en långsjal trots allt. Sinon är supertunn och jätteenkel att knyta. Om du vill får du gärna komma och prova min och se hur lätt det är! Jag använde ju inte sjal till Elin förrän hon var 3 månader och var lite nervös för hur det skulle vara att använda trikåsjal och knyta in en ostadig bebis. Men det var faktiskt superenkelt!
Användarens profilbild
Av annikar
Tycker också att tricottin är ett komplement till långsjal. Den var jättebra när man snabbt behövde bära bebis hemma. Men långsjal är betydligt bekvämare.
Jag skulle köpa en gås eller mimmis krinklade eftersom du ska ha en sommarbebis. De är svala och lätta att lära sig knyta. Jag lovar det är inte alls svårt :D
Av catleya
milimani skrev:Har inte haft en tricotti men en easyhug som ju är lika dan fast vävd. Tyckte den var underbar, snabb och enkel men jag saknade själva smokingbältet som man drar upp över bebisens rygg. Det blir inte lika stadigt om man tex lutar sig framåt.

Jag skulle nog satsa på en långsjal trots allt. Sinon är supertunn och jätteenkel att knyta. Om du vill får du gärna komma och prova min och se hur lätt det är! Jag använde ju inte sjal till Elin förrän hon var 3 månader och var lite nervös för hur det skulle vara att använda trikåsjal och knyta in en ostadig bebis. Men det var faktiskt superenkelt!
Ja, jag kommer gärna och provar! jag hör av mig framöver. :D
Användarens profilbild
Av milimani
catleya skrev:
milimani skrev:Har inte haft en tricotti men en easyhug som ju är lika dan fast vävd. Tyckte den var underbar, snabb och enkel men jag saknade själva smokingbältet som man drar upp över bebisens rygg. Det blir inte lika stadigt om man tex lutar sig framåt.

Ja, jag kommer gärna och provar! jag hör av mig framöver. :D
Gör det! Har ju en skrynklig gås du kan prova med. Den är sval och mjuk!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?