Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu när T börjar bli mer vaken (drygt 6 veckor) så är hon inte så förtjust i dubbelt omslutet X. Hon vill kunna kika sig omkring och röra på benen vilket är svårt i den knytningen. Det går lite bättre om jag knyter så att underbenen sticker ut (går att göra med min Amazonas Antigua men BBslen är för tjock för det) men hon försöker samtidigt vrida nacken ur led för att kunna se ut och skriker ända tills jag lyfter ut henne så hon kan titta sig omkring. Jag har testat omslutet på höften så att hon kan titta lite om hon vill (fast hon har svårt att röra benen då) samt vaggknytning men jag vill gärna ha fler tips på bra knytningar för nyfikna ungar med mycket sprattel i benen.
Av puh
Skulle gärna vilja ha svar på samma fråga :roll:
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
har du provat budha(stavning?) ställningen? Då kan barnet se men inte sprattla med banen i och för sig
Användarens profilbild
Av erisara
Jag har testat det (buddahställning) med ringsjal när vi är hemma. Det går rätt bra. Men jag är lite orolig för att det blir för mycket för henne ? Hon är ju trots allt ganska liten ännu.

Hennes bror älskade vaggställning i ringsjal och kunde ju då titta ut men hon här är inte lika förtjust i att ligga ner.
Användarens profilbild
Av erisara
Apelsin skrev:omslutet med benen utanför och armarna utanför då kan hon titta mycker bättre. eller istället för att bre ut tyget drar du det rakt ner som två korvar då stör det sikten mindre
Det ska jag testa senare idag. Får se om sprattelmaja uppskattar det bättre.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mitt råd är också omslutet-X med benen utanför samt att man istället för att bre ut tyget drar det rakt ner 8) Har varit den klart populäraste knytningen här då jag burit i vävd bärsjal. Som liten kan man då betrakta omvärlden samtidigt som man kan vända sig in mot mamma/pappa och tanka trygghet :heart:
Användarens profilbild
Av erisara
Nu har jag testat. Hon protesterade ända tills hon insåg att jag inte tänkte "dra-upp" och stänga in hennes händer och huvud, då vart hon jättenöjd. Tack för rekommendationen. :urule:
Användarens profilbild
Av Scharlott
erisara skrev:Nu har jag testat. Hon protesterade ända tills hon insåg att jag inte tänkte "dra-upp" och stänga in hennes händer och huvud, då vart hon jättenöjd. Tack för rekommendationen. :urule:
Så kul att höra att hon blev nöjd :D Vi får ordna sjalträff i Lerum/Alingsås snart igen och gå igenom lite fler knyttips inför att hon blir lite äldre - så du "ligger steget före henne" :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?