Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har just beställt ett nystan lingarn från garnstudio/drops, men när jag läser tvättråden så står det att man ska tvätta i finprogramm/ullprogramm på max 30 grader eller allra helst handtvätta. Men jag vilol helst köra mina disktrasor på minst 60 grader, och de brukar åka med blöjorna. Funkar det att göra så? Eller har jag köpt helt fel ganr? :help:
Användarens profilbild
Av melon
Vill inte råda dig att tvätta fel men jag tvättar mina blöjinlägg i ull i 60 grader och de ser bra ut (för att vara inlägg :wink: ). Disktrasor är jag själv inte så noga med hur de ser ut, jag skulle hellre ha dem rena än snygga.

Om man däremot ska sticka fintröjor av garnet bör man nog följa tvättråden.
Av belinda
Alltså jag har ingen aning, men är det inte så att som disktrasa får garnet gärna bli lite slitet, så att det suger upp bättre och så?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag hade samma funderingar. Köpte lingarn från Yllet och det ska handtvättas... nu blir det nog inte disktrasor av det ändå, jag vill ha ett lite tunnare garn tror jag, men jag hade tvättat den i 60 om jag hade stickat/virkat en disktrasa av det.
Användarens profilbild
Av sirisirius
jag tror som sagt att det bara är om du stickar en tröja som kan krympa. Om du virkar/stickar med lite extrakrympmån så går det säkert utmärkt, jag har tänkt det iaf. :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Det låter toppen! Då stickar jag lite extra stora disktrasor bara så blir det bra.

En annan fråga; är det bäst med glesa eller täta maskor?
Av Sia
Jag tycker att det blir bättre riv med dom trasorna som har glesa maskor, åsså torkar dom ju snabbare då!

Trasorna från växbo ska man ju tvätta i 60 grader, och dom borde ju veta eller hur?
Användarens profilbild
Av zandrama
Då blir det glesa maskor.
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag börjat. Vilken skillnad det är på att sticka i ull/blandgarner och lingarn. Det är ju helt stelt och glansigt. Men det blir fint. Stickar på stickor nr 5.
Användarens profilbild
Av sirisirius
jag kan inte bestämma mig för om jag ska sticka eller virka.. :hmm:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Nu har jag börjat. Vilken skillnad det är på att sticka i ull/blandgarner och lingarn. Det är ju helt stelt och glansigt. Men det blir fint. Stickar på stickor nr 5.
Det låter som en bättre ide.... Jag köpte rätt tunt vävgarn på tradera, så jag har stickat på stickor 2 och då blev det glest stickat.....
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:Nu har jag börjat. Vilken skillnad det är på att sticka i ull/blandgarner och lingarn. Det är ju helt stelt och glansigt. Men det blir fint. Stickar på stickor nr 5.
Det låter som en bättre ide.... Jag köpte rätt tunt vävgarn på tradera, så jag har stickat på stickor 2 och då blev det glest stickat.....
:shock: :shock: :shock:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
Mhm... Fatta att jag tyckte att det var lite småtrist... ;-)
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
Men det måste blivit en fin trasa!
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
Absolut! :o

Nu ska jag fortsätta sticka disktrasa, jag har varit tvungen att virka en mössa mitt i, men nu så. :)

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?