Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mallinpallin
Nu har jag kommit lite längre och funderat lite till. 8)
Mönstret är ju utan sömsmån, då tänkte jag att det kanske var smart att lägga till den och klippa ut mönstret med sömsmån så att jag bara klipper kant i kant.
Sen när jag gjort det tänkte jag att det kanske hade varit smartare att klippa mönstret utan sömsmån och lägga till det direkt på tyget och sedan ha kvar mönstret på tyget när jag syr (går det)
Men det är kanske dumt nu när jag tänker efter eftersom jag hade tänkt lägga tyget dubbelt när jag klipper så att jag bara behöver göra det en gång.... :?: :?: :?: :?:

Vad är smidigast?
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag brukar ha mönstret som det är och klippa tyget med sömsmån utanför. Att ha kvar mönstret på tyget när man syr brukar vara rätt opraktiskt, man syr fast det och så. Bäst att klippa lite noggrannare, så att sömsmånen är jämn, och sy efter det.
Användarens profilbild
Av sus
tinaw skrev:Jag brukar ha mönstret som det är och klippa tyget med sömsmån utanför. Att ha kvar mönstret på tyget när man syr brukar vara rätt opraktiskt, man syr fast det och så. Bäst att klippa lite noggrannare, så att sömsmånen är jämn, och sy efter det.
Så brukar jag också göra, men ibland märker jag på tyget lite dår sömmen ska vara och syr efter det.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Tack för hjälpen.
Jag tror att jag kör med det mönstret jag redan klippt ut (med sömsmån)
Så får jag se hur det funkar, och göra tvärtom nästa gång (om det blir någon) så vet jag vad jag gillar bäst :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?