Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Edit 080410: Har lagt till ny bild längre ner här på sidan!

Jag har fastnat rejält i att sticka tröjor både till bebis och Jonathan, men jag tror jag blir tokig på att jag aldrig kan följa ett mönster... :duh:

Ja alltså, jag vet ju hur jag ska göra, men så hittar jag ett tokfint mönster på en tröja som är från 4 år, och så bestämmer jag mig för att utgå från mönstret men med egna mått, och det är liksom där någonstans som det inte vill sig... :roll:

Här är senaste tröjan som jag tänkte att han skulle ha i sommar/höst. Jag gillar den skarpt men halsringningen är så liten att den precis går över huvudet, men tröjan i övrigt kommer att passa först senare i år. Förmodligen kommer den dock inte att gå att få över huvudet vid det laget...

Bild

Får väl vänja mig vid att alltid få göra en provtröja först och sedan sticka om den med mera rätt mått. :([/i]
Senast redigerad av LisaMarie den tor apr 10, 2008 17:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Elina
Den var väldigt fin i alla fall! Kan du inte ta upp halshålet och göra ny mudd då??
Användarens profilbild
Av sirisirius
Jättefin! Kan du inte sätta knappar på axeln?
Användarens profilbild
Av Vida
sirisirius skrev:Jättefin! Kan du inte sätta knappar på axeln?
:iagree: det skulle ju bli kanonfint!
Användarens profilbild
Av Lydia
sirisirius skrev:Jättefin! Kan du inte sätta knappar på axeln?
tänkte jag också :)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Hm, knappar på axeln, det kanske går att fixa så här i efterhand trots allt? :hmm: Får nog ta med den på symötet imorgon och se om jag kan ta upp sömmen på halsringningen och axeln utan att riskera att repa upp halva tröjan. Annars kanske det går bra med en lösare halsringning som Elina föreslog, ska titta närmare på båda alternativen!

Tack snälla ni för tipsen!
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack för era tips!

Jag bestämde mig för att ta upp ena axeln och sätta i knappar i den. Det blev jättebra, så tack snälla!

Här är resultatet!

Bild
Användarens profilbild
Av november
Jättefin tröja och vad bra det blev med knapparna!
Användarens profilbild
Av Bina
Toppen :vågen:
Användarens profilbild
Av Amiechan
Toppenbra det blev! Så snygg tröja :D
Användarens profilbild
Av zandrama
SNYGG! :love: :vågen: :app:
Användarens profilbild
Av Hello
Det blev ju super det där!
Användarens profilbild
Av Totte
snyggt jobbat!
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Tack snälla ni!

Ja, jag är faktiskt ganska nöjd själv, men det var ju tack vare att jag gjorde som ni sa! :wink: Nu kan han ha tröjan ändå även när den är lagom stor i övrigt, toppen!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?