Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min snälla snälla mamma har lovat mig en sjal i födelsedagspresent! :D

Jag hade börjat fundera så smått på att prova något nytt, men då skulle jag med min väldigt skrala ekonomi vara tvungen att sälja både den älskade mobyn och den fina hoppisen jag bara haft ett par månader...*ryyys*

Men - då kommer man till den mest angenäma delen av det hela:

vad tusan ska jag ha för sjal??

Min önskesjal:

*Den ska vara lättknuten
*Den ska vara smidig och följsam
*Den ska vara fin att se på :wink:
*Den ska avlasta bra
*Den ska vara svalare än hoppisen (viktigt!)
*Den ska helst inte vara liksom klumpig att ha på sig :roll:

Vilken sjal är det här?
Användarens profilbild
Av Tiz
Låter som en Easycare ;)
Användarens profilbild
Av Tiz
Bissa skrev:Låter som du är uteefter en dyr sjal :lol: tur att mamma betalar :wink:
Bebina EasyCare eller didymos. Färg/mönster får du välja själv :D
Fast Didymos är väl ändå tjockare än Storken? Iallafall den jag klämt på?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Tiz skrev:
Bissa skrev:Låter som du är uteefter en dyr sjal :lol: tur att mamma betalar :wink:
beror på mönstret, de jaquardvävda är jättetunna (särskilt de med romber).
Användarens profilbild
Av Tiz
diddeldi skrev:
Tiz skrev:
beror på mönstret, de jaquardvävda är jättetunna (särskilt de med romber).
Ahaa! De skiljer sig alltså?! Tack för upplysningen :D
Av ansve9
Rekommenderar Bebina! Jag har i och för sig knappast provat färdigt min, men den är underbar, det vet jag redan. Knuten blir smidig eftersom det är sneda ändar och ett lagom tunt tyg. Hur sval den är vet jag inte riktigt, men jag klarade mig från svettning idag, och det är ett bra betyg, för jag är verkligen en varm och svettig person.
Lycka till!!
Användarens profilbild
Av mica
Du ska helt klart ha en Didymos med romber. Min Julian (grå) är hur tunn och mysig som helst, men avlastar bra.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å jag tror du behöver en easycare eller kanske en bebina stjärntecken!
Användarens profilbild
Av vovvemor
Åh, vad bra med massa svar! Kom gärna med ännu fler, det behövs... :wink:

Några frågor "so far":

*Easycare: är det någon skillnad mellan färgerna där eller är känslan och kvaliteten densamma oavsett?
*Didymos: är det alla de jaquardvävda som är tunna eller bara de fyra med romber?
*Bebina: är det stor skillnad mellan stjärntecken och de övriga?

Och om ni ställer typ en Bebina stjärntecken, en Easycare lava och en Didy Jakob mot varandra - vilken vinner? :wink:
Användarens profilbild
Av mallinpallin
vovvemor skrev:*Easycare: är det någon skillnad mellan färgerna där eller är känslan och kvaliteten densamma oavsett?
Jag har 3 olika färger av easy och jag tycker att de är lika tunna och mjuka alla tre :D
Användarens profilbild
Av Anna
vovvemor skrev:Åh, vad bra med massa svar! Kom gärna med ännu fler, det behövs... :wink:

Några frågor "so far":

*Easycare: är det någon skillnad mellan färgerna där eller är känslan och kvaliteten densamma oavsett?
*Didymos: är det alla de jaquardvävda som är tunna eller bara de fyra med romber?
*Bebina: är det stor skillnad mellan stjärntecken och de övriga?

Och om ni ställer typ en Bebina stjärntecken, en Easycare lava och en Didy Jakob mot varandra - vilken vinner? :wink:
Ska se nu....

Easy care är nog hyfsat lika mellan färgena om man jämför ny och ny. Men de blir mjukare med användning. (har haft två i min ägo och kännt på ytterligare tre- alla i iloka färg och en var enfärgad)

Didy frågor lämnar jag till någon annan, har bara haft en Lisa även om jag kännt på många.

Bebina har jag en stjärntecken och vad jag hört så skiljer de sig från de övriga, men jag har inte testat själv.

Om jag ställer min stjärntecken mot min lava så vinner bebinan och jag tror den vinner över de jakob jag kännt på också. Jakob upplever jag nog tunnare än easy eller lika men jag gilalr itne fållarna på didy och bebinan slår allt jag provat i diagonalvävda sjalar när det gäller att vara tunn, men den avlastar faktiskt liite sämmre än min stork.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har en didy indio och den är inte lika lättknyten som Easyn. Jag tycker Easyn har varit fantastisk från första dagen, lägger sig slätt och fint över axlarna, knövlar alldrig och avlastar superbra. De raka ändarna ger snyggare knut än didyns snedskurna där tyget "hänger" om man knyter på spetsarna och knuten blir jättestor om man knyter på full bredd.
Användarens profilbild
Av Bina
mammahappy skrev:Å jag tror du behöver en easycare eller kanske en bebina stjärntecken!
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Frida med Mea skrev:jag har en stjärntecken och en easy havringis och bebinan som inte ens är ingången vinner helt klart, den är tunnare.
Håller med om att bebinan är tunnare. Men tycker nog att easyn känns "gosigare". Men kan ju bero på att min bebina är ny å easyn är "ingådd"

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?