Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Blondi
Hejsan
Jag är intresserad av att ha en sjal tillsammans med min son som är drygt 8 månader snart 9. Har en ringsjal men den har jag aldrig kommit överens med så den är oanvänd. Har tittat på den kvadratiska sjalen (?) kan den var något för större barn? Tacksam för alla tips. Har även provat Babybjörn bärsele men den tyckte varken jag eller min man om.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Mei Tai är ett alternativ så många gillar, medans många föredrar sjal, bla jag =)

Bäst är dock att välja någon man tycker är snygg, så att den används :wink: Har du möjlighet att gå på sjalträff så är det jättebra, då kan man få prova olika alternativ!

Sen så finns det ju olika ergonomiska selar, ex Erog, Patapum O Beco, och så har det kommit en ny sele nu som heter Manduca typ.
Användarens profilbild
Av sabe
Jag hade också ringsjal från början och köpte en Mei Tai på Tradera. Känner inte alls att jag kommit överens med varken ringsjalen eller Mei Taien.

Mitt råd är att testa vad du trivs med och försök skaffa något som du tycker är smidigt att använda. Titta framför allt inte bara på prislappen :oops: . Det har jag tyvärr gjort och resultatet blev inte så bra.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Att gå på en sjalträff är nog det bästa för dig så du kan få testa lite olika typer av bärdon så du kan prova dig fram till något ni trivs med! :-D

När det sedan gäller val av sjal(långa vävda/diagonalvävda) så finns det så många olika som är bra på olika sätt att jag råder dig till att välja en du tycker är snygg i en färg du trivs i!

Lycka till i sökandet! :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det finns här på SB under bärsjalsträffar =) släng ett getöga på bärsjalsambassadör annars :wink:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Det handlar ju mycket om tycke och smak, men det här är mina åsikter ;) :

Vävd långsjal - fördel: avlastar väldigt, väldigt bra både på mage och rygg (särskilt om den är i lite kraftigare tyg). Nackdel: Kan vara svår att lära sig knyta och vissa knytningar tar en stund att få till. En stor och lång sjal tar plats att ta med och jag gillar inte att stå och knyta sjal på stan, med ändar som hamnar på blöta marken...

Mei tai - fördel: väldigt lätt att lära sig knyta (t o m mor- och farföräldrarna fixar det nu!), lätt att ta med sig, lätt att använda för ryggbärande. Nackdel: Avlastar inte riktigt optimalt, jag får lite ont när jag burit länge (mer än en halvtimme-trekvart) på magen.

Ergonomisk sele (och här pratar jag om Ergo för det är den enda jag har provat) - fördel: Lätt att sätta på, lätt att ta med, bra vid ryggbärande. Nackdel: Avlastar inte så jättebra när man bär på magen.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?