Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har gossen som blir 3 veckor idag kommit på tjusningen med att åka runt i famnen... har burit honom i sino, men han blir på tok för varm i den. Jag har en Ergo och tänkte köpa en insats till den, men fick då syn på Menduca. Jag har aldrig riktigt gillat Ergon och tyckt att det kan bli lite väl tungt att bära i den länge (eller så har jag bara använt den för lite och ínte kommit på hur den ska användas optimalt.... plus att tösen var äldre och tyngre när den inhandlades).
Jag har förstått att Menduca, Beco och Weego kan användas utan insats från nyfödd.... vilken skulle ni son testat rekommendera? Någon an ovanstående eller insats till Ergon??
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Prova att knyta omslutet kryss men smokingbältet innest och utan att bre ut krysset över barnet, det blir lite svalare.
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
[/quote]
det funkar bra om man har en stadigare sjal(helst vävd) men till sino.. njaä, det blir nog för svajjigt och ostadigt.[/quote]

Men barnet var ju bara tre veckor då blir det ju inte ostadigt. jag bar min tjej så i en trikåsjal när hon var nästan året och knöt man bara hårt så blev det inte så svajigt.

Det är ju värt att prova iallafall
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag har oxå ett barn som är välldans känslig med värme, vi har haft sjal förut, men det gillade hon inte riktigt, blev för varmt tror jag. Nu har vi köpt en Manduca och dottern stortrivs och det gör jag med (och pappa). Vi turas om att bära henne i den och hon tittar sej runt med stora ögon och somar sen med huvudet mot mitt (eller pappas) bröst. Så mysigt! :heart: Fast hon är ju visserligen "stora tjejen" nu (4 månader) och jag önskar att jag hade hittat (och köpt) Manducan sååå mycket tidigare!
Av Infinite Joy
dagdrömmare skrev:Prova att knyta omslutet kryss men smokingbältet innest och utan att bre ut krysset över barnet, det blir lite svalare.
Förstår jag inte riktigt hur man gör....
Av Infinite Joy
Låter som om Manducan är ett bra val.... och jag som hade bestämt mig för en Beco, bah. Kanske börjar med en Manduca och köper en Beco när de får in de igen... kanske lite onödigt med 3 selar, men vill kunna bära i sele nu och så tycker jag att Becon är så väldans snygg.

Bissa: blir inte din lilla varm i sjal?
Dottern kunde iofs jag också bära i sjal trots att hon är varmblodig. Sonen sover också gott i sjalen, men jag tycker inte att det känns bra när han är kokhet och ser ut som en tomat.
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Infinite Joy skrev:
dagdrömmare skrev:Prova att knyta omslutet kryss men smokingbältet innest och utan att bre ut krysset över barnet, det blir lite svalare.
Kolla instruktionsbilderna på omslutet kryss på http://www.sjalbarn.se/knyta.php under kångsjal
Av Infinite Joy
dagdrömmare skrev:
Infinite Joy skrev:
Kolla instruktionsbilderna på omslutet kryss på http://www.sjalbarn.se/knyta.php under kångsjal
Verkar krångligt när man inte kan knyta innan man sätter i barnet...
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag bytte ju då från Ergo med insats till sino eftersom jag tyckte det var alldeles för varmt med insatsen (den är ju tjock som ett täcke)... Det var visserligen varmt med sinon också, men inte lika.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Infinite Joy skrev:
Kolla bilderna i den här tråden, där har Bina knutit precis så http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=4258
Av Infinite Joy
Auroratiger skrev:Jag bytte ju då från Ergo med insats till sino eftersom jag tyckte det var alldeles för varmt med insatsen (den är ju tjock som ett täcke)... Det var visserligen varmt med sinon också, men inte lika.
Jag ska inte använda Ergo med insats, utan köpa ny sele. Det lutar åt en Pikkolo... men tills jag har fått det får han åka i sinon. Får doch inte till det med huvudstöd, utan får hela tiden hålla med en hand.... lite halvjobbigt, men bättre än skrik. Med dottern gjorde det inte så mkt, men nu har jag ju två att ta hand om.
Av Infinite Joy
EmilsMamma skrev:
Infinite Joy skrev:
Kolla bilderna i den här tråden, där har Bina knutit precis så http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=4258
Men hur får huvudet stöd? Och sedan så kan man väl inte knyta innan man sätter i barnet?! Känns halvläskigt och svårt tycker jag...
Användarens profilbild
Av zero.sara
Du kan knyta lite löst först och sen dra åt när du satt i bebisen.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?