Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinka
Hur är axelbanden på Manducan i jämförelse med ergo NG? Jag tycker att ergons axelband är lite väl långa när jag bär på ryggen.
Hur blir det om man förlänger ryggen på Manducan?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
malinka skrev:Hur är axelbanden på Manducan i jämförelse med ergo NG? Jag tycker att ergons axelband är lite väl långa när jag bär på ryggen.
Axelbanden går att justera mycket mer än vad det gör på Ergon. På Manducan kan du justera på 3 ställen och på Ergon på 1. Själva vadderingen av axelbanden börjar knappt 10 cm från där de är fastsydda i sittdelen och den ovadderade biten av axelbandet går att spänna in med nylonbandet som går längs axelbandet så att vadderingen börjar vid sittdelen. Mäter jag totala längden på max ihopspänt axelband får jag det till ca 48 cm och som absolut max utspänt kan de bli ca 124 cm, så det känns som att du bör kunna justeras så att det blir bra även med förlängd sittdel.
Mätte på ergon oxå & minsta måttet får jag till ca 12 cm längre än Manducans kortaste.

Med viss reservation för att det är ca-mått, alla måttband är på rymmen så jag fick mäta med en linjal
Av malinka
Delfinen_78 skrev:
malinka skrev:Hur är axelbanden på Manducan i jämförelse med ergo NG? Jag tycker att ergons axelband är lite väl långa när jag bär på ryggen.
Axelbanden går att justera mycket mer än vad det gör på Ergon. På Manducan kan du justera på 3 ställen och på Ergon på 1. Själva vadderingen av axelbanden börjar knappt 10 cm från där de är fastsydda i sittdelen och den ovadderade biten av axelbandet går att spänna in med nylonbandet som går längs axelbandet så att vadderingen börjar vid sittdelen. Mäter jag totala längden på max ihopspänt axelband får jag det till ca 48 cm och som absolut max utspänt kan de bli ca 124 cm, så det känns som att du bör kunna justeras så att det blir bra även med förlängd sittdel.
Mätte på ergon oxå & minsta måttet får jag till ca 12 cm längre än Manducans kortaste.

Med viss reservation för att det är ca-mått, alla måttband är på rymmen så jag fick mäta med en linjal
Tack för ett snabbt och utförligt svar.
Det låter ju som att Manducan kan passa mig bättre.

Hur upplever du den ovadderade delen av axelbandet. Blir det knöligt och risk för skav när man drar ihop det?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
malinka skrev: Hur upplever du den ovadderade delen av axelbandet. Blir det knöligt och risk för skav när man drar ihop det?
Den risken tror jag är ganska minimal eftersom det liksom viks ner så att det ligger längs insidan på sittdelen och sen kommer början på vadderingen över. Vadderingen börjar alltså strax under kanten på sittdelen om man har det max ihopdraget, det är möjligtvis om man har det i lite mittemellanläge som det kanske kan korva sig aningens, fast jag tycker att det snarare viker ihop sig än korvar sig. Det är rätt tunt, mjukt och smidigt tyg om jag jämför med Ergon (denim) så jag har svårt att tänka mig att det skulle skava, men skulle det ändå korva sig så man tycker att det skaver känns det som rätt lätt att peta till det lite så det blir en liten vikning istället. Jag har inte testat att bära med axelbanden hopdragna i överkant, men Miamaria har testat min sele med lite hopdraget och jag tror inte att det var något som skavde eller så - hon sa i varje fall inget om det :lol:
Delfinen_78 skrev:När det gäller hur länge åt stunden så är det samma som med sjal - å länge som man sjalv och barnet känner för det i och med att den är ergonomisk, inte som med en BabyBjörn där den rekomenderade tiden är typ 30 minuter åt gången.
Shit! vad jag inte visste saker när lilleman var riktigt liten... :hide: :duh: :oops: Man får ju skämmas så här i efterhand... Fick stora nojjan att nåt skulle vara fel när jag första gången läste att :this: "barn ska sitta i grodposition, annars kan de skada ryggen".
Men han verkar då må bra idag i alla fall! :loving: Puh!
Användarens profilbild
Av zingo
Jag har provat MANDUCA:n å jag tycker den är väldigt bekväm :D men en sjal är ju inte fel. Där tycker jag nog att en vävd sjal passar er bättre än trikå!
Användarens profilbild
Av zero.sara
zingo skrev:Jag har provat MANDUCA:n å jag tycker den är väldigt bekväm :D men en sjal är ju inte fel. Där tycker jag nog att en vävd sjal passar er bättre än trikå!
:iagree: sele och sjal kompleterar varandra :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?