Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller så smått på att börja bära min 4,5 månaders tjej i min hemmasydda mei tai. Det funkar rätt så ok, men hon tycker emellanåt om att böja sig bakåt väldigt mycket och jag får inte till det att hon sitter närmare mig och inte kommer så långt bak (nu klarar hon lätt att nästan hamna horisontellt med rumpan mot mig, så jag får ha en hand bakom hennes rygg hela tiden när jag bär...). Jag har försökt att dra axelbanden runt henne rätt högt upp, men det hjälper inte heller. För tillfället verkar det som om hon föredrar att ha benen i grodställning innanför sjalen. Är hon kanske för stor för det och kan det vara det som är problemet?
Om det är någon som har något tipps på hur jag får MT knytet tätare och hårdare mot mig själv blir jag jätteglad. :-)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hur knyter du midjebanden? Många upplever att barnet kommer närmare om man knyter det hängande, som ett förkläde typ, och sedan viker upp MT:n över barnet.
Användarens profilbild
Av KerstinH
Du menar så att det inte är vikt när panelen hänger ner på golvet? Så gör jag redan.
Det känns som om hennes överkropp skulle kunna komma närmre mig om jag hade MTn lite högre upp (alltså att axelbanden är högre upp), men jag har den redan helt uppvikt så det går inte att ha den högre.
Jag kanske får se om det blir nån sjalträff i Lund snart så att jag kan fråga där. Det är säkert lättare att förklara när man kan visa och inte behöver skriva ner sin förklaring...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ett sätt som brukar fungera bra är att knyta axelbanden i tvist över barnets rygg. Se bilden nedan där knytningen visas på rygg. Motsvarande på mage gör att barnet hamnar nära bäraren 8)
Bild
Användarens profilbild
Av diddeldi
hur ser den ut, kan du ta en bild? vinkeln som axelbanden är fästa mot huvudstycket spelar viss roll för hur tajt man kan få det.
Användarens profilbild
Av KerstinH
diddeldi skrev:hur ser den ut, kan du ta en bild? vinkeln som axelbanden är fästa mot huvudstycket spelar viss roll för hur tajt man kan få det.
Hmmm, jag misstänkte nåt sånt... :-( Vad behöver du bild på för att se om det kan vara det som är problemet? Bara MT utbredd eller som den är knyten?

Hur gör jag förresten för att infoga en bild??? Eller måste man ha nån sorts specialmedlemskap för att kunna göra det?[/img]
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bild länkar du från någon annan sida, tex FL eller pixbox eller liknande, alltså inte från din egen dator. Klistra in bildadressen med img-taggar runt om - klart!

Hur hög är MT:n? Du kanske skulle behöva en med högre rygg? Eller är det själv knytningen som är problemet? :hmm:
Användarens profilbild
Av diddeldi
KerstinH skrev:
diddeldi skrev:hur ser den ut, kan du ta en bild? vinkeln som axelbanden är fästa mot huvudstycket spelar viss roll för hur tajt man kan få det.
Hmmm, jag misstänkte nåt sånt... :-( Vad behöver du bild på för att se om det kan vara det som är problemet? Bara MT utbredd eller som den är knyten?
bara mt:n utbredd. 45 graders vinkel är rätt vanligt i överkanten, det brukar funka bra. har man banden mer ut åt sidorna händer det lätt att det blir löst. fast det är individuellt också såklart.
Användarens profilbild
Av KerstinH
Nja, ni fick en länk iallafall. ;-) Jag måste bara se om det blev en länk istället för en bild för att jag bytte rad kring img-taggarna...

Bild

Så i värsta fall kommer länken en gång till... Men provar man aldrig lär man sig ju inte...
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja, det ser ut som att banden går lite för rakt ut åt sidan. du skulle nog trivas bättre med en mt där de går lite mer uppåt.
Användarens profilbild
Av KerstinH
diddeldi skrev:ja, det ser ut som att banden går lite för rakt ut åt sidan. du skulle nog trivas bättre med en mt där de går lite mer uppåt.
Hmmm, får ta loss dem kanske och sy fast dem lite mer uppåt. Men visst ska de sitta så långt upp som de är? Alltså inte lutningen utan att bandens övre kant är precis där flärpen man viker ner börjar. För om jag ändå ska sprätta kanske jag borde rätta till alla fel och inte bara ett. ;-)
Användarens profilbild
Av diddeldi
KerstinH skrev:
diddeldi skrev:ja, det ser ut som att banden går lite för rakt ut åt sidan. du skulle nog trivas bättre med en mt där de går lite mer uppåt.
Hmmm, får ta loss dem kanske och sy fast dem lite mer uppåt. Men visst ska de sitta så långt upp som de är? Alltså inte lutningen utan att bandens övre kant är precis där flärpen man viker ner börjar. För om jag ändå ska sprätta kanske jag borde rätta till alla fel och inte bara ett. ;-)
ja, det ser bra ut. ändra vinkeln lite bara.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?