Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Nu börjar jag få lite panik här. Vet verkligen inte vad jag ska ha för slags tyg, till min bärsjal (dubbel bärpåse).
Behöver verkligen hjälp med vad det "ska" vara för tyg. Fleece känns enkelt, men bäbisen kommer i början av sommaren, och då känns det för varmt.
Har hittat ett lintyg. (http://www.stoffochstil.se/Katalog/Boli ... leid=17189) kan detta vara något? Men blir inte det lite strävt mot huden?

Men ett vävt tyg som är stretchigt på diagonalen? Jag hittade ett på jonic-textil men det kändes så grovt/tjockt.
Vill ha ett "tunnt" tyg som känns skönt mot huden, både för mig och bäbisen.

Sen undrar jag om det finns bilder på BäraNäras bärpåse, som dubbel bärpåse?

Jag tänkte gå på Ohlssons tyger och stuvar (hur nu det stavas) på torsdag och vill gärna ha en liten hum om vilket slags tyg jag ska ha :)
Av Jinxan
Så man får helt enkelt tvätta linet några gånger? :)

Jag funderar på om det tyget jag länkade till kan finnas hos Ohlssons?
Användarens profilbild
Av melon
Kan inte stadig trikå vara nåt till en liten bebis?
Av Jinxan
Hur lång tid tar det ungefär att fixa en provbit?

Ska nämligen in till Örebro i övermorgon, tänkte stanna till på Olssons tyger eftersom jag ska köpa axelband till en väska som ska sys.
Men om dom inte har sånt lin från stoff och stil så vill jag mer än gärna ha en provbit. :)
Av Jinxan
melon skrev:Kan inte stadig trikå vara nåt till en liten bebis?
Går det att använda då när dom blir lite äldre/tyngre också? Vill gärna ha en som går att använda så länge som möjligt.
Användarens profilbild
Av melon
JinxLinda skrev:
melon skrev:Kan inte stadig trikå vara nåt till en liten bebis?
Går det att använda då när dom blir lite äldre/tyngre också? Vill gärna ha en som går att använda så länge som möjligt.
Till mys javisst. :heart: En bärpåse är kanske ändå inte förstahandsvalet om du ska bära ett stort barn länge.
Av Jinxan
Nej, men ändå vill jag ha möjligheten att kunna bära i den. Även om man sen om några månader eller (ja vad det nu än kan vara) så byter till någon annan sjal, så vill jag inte bli tvingad att göra det för att tyget är "fel". :)

Har inte riktigt möjlighet att knyta jämt, mina händer fungerar inte som dom ska jämt, så jag vill ha det så enkelt som möjligt.
Användarens profilbild
Av melon
Här har vi en sjal för mys, en sjal för snabbturer, en för ryggen, en för mannen en för magen, en för skogspromenaden och en för stora tjejen :hellu:

Men visst, om du tror att du klarar dig med en så :wink: :wink: :wink:
Av Jinxan
Nej, jag tror inte jag kommer klara mig med en, men jag vill inte börja med att göra 5 olika sorter, och sen upptäcka att sjalar är inget för varken mig eller bäbisen.
Så jag börjar med en, som jag hellst ska ha möjlighet att använda så länge som möjligt.

Trivs vi så utökas ju troligtvis antalet :)
Men jag måste tänka på kroppen också, måste vara så enkel som möjligt att ta på sig och så.
Användarens profilbild
Av melon
Då låter ju bärpåse som ett bra alternativ. :wink:

Vad jag menade med att jag inte skulle bära ett stort barn i den bärpåse (eller ringsjal som är nästan lika avseende avlastningen) för länge är att det ju blir en snedbelastning utan avlastning. Du har ju inget stöd som på en vanlig långsjal eller en sele utan bär allt bara på axeln. Det går bra med en liten bebis men kan bli tungt när barnet blir större, iaf längre stunder. Då kanske det ändå är dags att byta ut bärpåsen till något annat, kanske en sele är lättare än sjal för dig. Men jag är ganska klen också så lyssna inte för mycket på mig! :lol:
Av Jinxan
Snedbelastning blir det väl inte när jag kör den som dubbel? Tyngden blir dock på axlarna, så det kommer säkert bli sen att man byter ut den mot någon annan slags sjal, men vilken vet jag inte ännu. Men förhoppningsvis hinner jag köra med denna en "längre" tid.

Just sjal vill jag gärna ha. När sonen var liten ville jag gärna ha någon slags bärsele av något slag, fick bära runt på honom i princip hela dagen, men hade inte råd med någon som såg bekväm ut (typ BB och dom), dom som faktist såg sköna ut var alldeles för dyra.

Så nu vill jag göra mig ett vettigt bärredskap :)
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag tror att stofochstil linnetyget blir perfekt till en dubbel bärpåse. Tvättar man det några gånger så blir det nog mjukt även om det inte är det från börjar.

Tack för tipset, jag har själv planer på en dubbelsommarbärpåse :wink:

Andra förslag är ju trikå som blir utmärkt till en liten bebis men nog inget man bär ett stort barn i längre stund.
Eller varför inte gauze eller bäckeböjla. Det måste ju vara jätteskönt på sommaren men kanske inte det allra stadigaste.
tex detta: Bild
http://www.mimmis-ebutik.se/index.php?r=a&o=296&cat=399
Av Jinxan
Jag hoppas verkligen dom har det tyget från S&S hos Ohlssons annars blir det att beställa lite :)

om dom har hos Ohlssons så säger jag till här så vet du :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?