- tis mar 18, 2008 20:16
Idag på eftermiddagen har jag sytt massor.
Igår kväll rensade både maken och jag ut tröjor som var trasiga, fläckiga och såna som öht inte blev använda men var i fint skick. De trasiga och fläckiga blev stoppade i pannan och värmde gott inatt.
De som inte blev så flitigt använda däremot fick jag för mig att jag skulle sy tygpåsar av. Måste ju testa hur det funkar eftersom jag såg en länk nånstans.
Så idag har jag sytt 6 tygpåsar av gamla linnen jag aldrig använder.
Jag tog ett linne och en t-shirt och petade ihop tunikor till Linnea.
Jag tog fram mitt IKEA-tyg med flodhästar och sydde ett förklä till påskkärringdiscot som ska vara på torsdag.
Tänkte att Linnea kunde ha en av klänningarna, förklät och sen ska jag sy ett huckle med.
Till Oscar ska det bli ett orange förklä och sen ett huckle med.
Kanske inte är så lämpligt med nån påskklänning på honom?
Bilder kommer. Jag håller som bäst på att dra in dem i datorn. Sen ska de upp på min blogg och sen länkas hit.
Igår kväll rensade både maken och jag ut tröjor som var trasiga, fläckiga och såna som öht inte blev använda men var i fint skick. De trasiga och fläckiga blev stoppade i pannan och värmde gott inatt.
De som inte blev så flitigt använda däremot fick jag för mig att jag skulle sy tygpåsar av. Måste ju testa hur det funkar eftersom jag såg en länk nånstans.
Så idag har jag sytt 6 tygpåsar av gamla linnen jag aldrig använder.
Jag tog ett linne och en t-shirt och petade ihop tunikor till Linnea.
Jag tog fram mitt IKEA-tyg med flodhästar och sydde ett förklä till påskkärringdiscot som ska vara på torsdag.
Tänkte att Linnea kunde ha en av klänningarna, förklät och sen ska jag sy ett huckle med.
Till Oscar ska det bli ett orange förklä och sen ett huckle med.
Kanske inte är så lämpligt med nån påskklänning på honom?
Bilder kommer. Jag håller som bäst på att dra in dem i datorn. Sen ska de upp på min blogg och sen länkas hit.
Senast redigerad av zmurfan den tor mar 20, 2008 08:24, redigerad totalt 1 gånger.
Mina älskade barn:
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010