Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Fick precis reda på att min käre sambo sponsrar
mig med 500:- till en ny sjal :lol: Jag vill ha en
långsjal på 4,6.

Jag blev väldigt sugen på en "Montreal" (färgen)
från http://www.hoppediz.de + en matchamde dock-
sjal till Saga... men tror ni att den är bra/värd sina
pengar?

Eller ska jag välja en annan? Ge mig gärna lite tips!

Kram
Funderar på en Montreal eller en Dublin, Maxi eller Langes.

Pratade med min bank idag och de sade att det skulle kosta 150 kr att betala en faktura till Tyskland. Tar de däremot Visa så kostar det ingenting.

Jag är ju inte så jättebra på tyska nuförtiden så jag har inte kunnat lista ut om de gör det eller ej. Har heller inte listat ut hur mycket frakten skulle gå på. Nu bor vi ju ganska långt ifrån varandra så vi kanske inte tjänar så mycket på det, men om vi skulle tjäna några kronor på det kanske vi kunde gå ihop några stycken och beställa ihop???

Verkar som fler både här och på bärsjalslistan kunde vara intresserade.

Det beror på hur bråttom du har. Jag har inte bestämt mig ännu. Drömmer ju eg. om underbara "oöverkommligt dunderdyra" Didymos marin/vit Indio :P [/quote]
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej!

Det var någon som skrev följande på bärsjalslistan och
stämmer det så blir det ju inte så dyrt :-)

Det finns något som kallas EU-betalning och som brukar gå att göra på
internet. Då ska man se till att få deras IBAN och Bic/swift nummer, så
kostar det inte så mycket. Max 30 kr eller så tror jag det är.

Tror att frakten låg på ca. 90-100 kr.

Kram
Användarens profilbild
Av Louise
Det var Ingrid på Babydesign som skrev det och det stämmer för företag som har postgirokonto. Dock är jag inte säker på att det är samma pris för privatpersoner som bara har vanligt bankkonto. Det kanske du ska kolla först.

Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av Ingrid
Louise skrev:Det var Ingrid på Babydesign som skrev det och det stämmer för företag som har postgirokonto. Dock är jag inte säker på att det är samma pris för privatpersoner som bara har vanligt bankkonto.
Jag har gjort EU-betalning även med vanligt privatkonto. Jag kollade upp priset nu, och med min bank kostar det bara 10 kr som privatperson att göra EU-betalning, så det blir ju inte mycket påslag!

Lycka till med nya sjalköpet och berätta gärna vad det blev!

Hälsningar
Ingrid
Av gocka
Talade just med min bank och där kostade det 50 kr att göra en EU-betalning (Handelsbanken), så det beror tydligen på vilken bank man har.
Användarens profilbild
Av April
Ok, men då är det bara att kolla upp frakten och sedan jämföra
med Storkisen (om det lönar sig eller ej)... Är ju sååååå sugen
på en vävd långsjal!

Kram
Användarens profilbild
Av April
Jag räknade lite på det och om man beställer en
Hoppediz långsjal 4,6 m + en docksjal - så får
man betala ca. 700:- inkl. allt. Tycker jag låter
JÄTTEbilligt. Jag tycker personligen att Hoppediz
har snyggare färger än Storkisen...

Kram
Av gocka
...framförallt för att de extra långa sjalar. Jag är osäker på att en "Stork" skulle räcka till alla knytningar på mig eftersom jag är rätt så knubbig, men jag funderar på att åka och "testa" en innan jag bestämmer mig.

Jag har varit i kontakt med en tjej som heter Manuela på Hoppediz som talar engelska och hon har skickat lite material till mig. Jag vet ju inte om det är några tygprover med, men hon uttryckte sig så i alla fall. Jag rapporterar när det dyker upp. Många hävdar ju att det är "sämre" kvalitet på de här sjalarna, men de är i alla fall vävda i kypert, dvs. på samma sätt som Storken och Didymos. De är kanske lite glesare, verkar det som, men jag vet inte om det bara behöver vara en nackdel.

Mitt paket kommer nog gå ca 700 kr med frakt och allt inräknat.

Min drömsjal äe eg. en Didymos Indio, men då måste jag vinna på triss först :lol:
gocka skrev:...framförallt för att de extra långa sjalar. Jag är osäker på att en "Stork" skulle räcka till alla knytningar på mig eftersom jag är rätt så knubbig
Men du, eftersom du är ute efter en riktigt lång sjal så måste jag avslöja en nyhet. I nästa vecka (ev redan på fredag, håller tummarna) får vi hem första exemplaret av en helt ny lång vävd sjal, Babylonia. Den är vävd på samma sätt som Didymos och med samma höga kvalitet. Längden är hela 5,60 m (upptäcker man efter ett tag att man vill ha den kortare så är det ju inte svårt att klippa av och fålla). Priset kommer att hamna under 800 kr. Designen/färgsättningen är modern, i mitt tycke jättefin. Än så länge finns den bara för leverans i en färgsättning men fler kommer att komma under hösten/vintern.

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av Ingrid
Då måste jag tillägga att även Storchenwieges längsta sjal i praktiken är 5,6 m. Den är snedskuren i bägge ändarna, åt olika håll som en romb. Snibben som blir i varje ände är 20 cm. Det gör den lite lättare att knyta, och innebär också att den räcker mycket längre än man tror.

För övrigt kul att höra att det är en till sjal på gång nu, Louise!

Förresten, när det gäller EU-betalningen, så är det bara om man betalar via internet som det kostar 10 kr i min bank (SEB om någon undrar).

Hälsningar
Ingrid
www.babydesign.se
Av gocka
Finns det några bilder på denna sjal någonstans på nätet? Har "googlat" lite men hittar bara "backpackern".
Användarens profilbild
Av Louise
Nej, det finns inga bilder ute på nätet än. Jag lägger ut en bild på bildsidan som finns här (minns inte exakt vad rubriken är men det finns en sida för bilder) så att du kan se den.

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av Louise
Nu ligger det en bild på Babylonia under "Fotografier och bilder".

/Louise
www.stellaris.se
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?