Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har först nu upptäckt "bärandet" med sjalar och selen trots att det är mitt sjätte barn. Men de andra har inte varit lika "närhetstörstande" och varit mer nöjda med att ligga på golvet.

Jag har beställt en Beco bärsele men vill gärna ha en sjal också men vet inte vad jag ska välja, tar gärna emot tips!

Min son är en stor klump... Han är snart 5 månader, men väger redan ca 8,5 kg.

Vad ska man välja att bära honom i då?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Välkommen hit :D

I och med att din son redan är 5 mån och väger 8,5 kg skulle jag vilja rekommendera dig att titta lite närmare på vävda långsjalar - de är det mest flexibla bärhjälpmedlet som finns. Dessutom är Becon (du har) och en vävd långsjal bra komplement till varandra.

Vilken av alla vävda bärsjalar skall man då välja?! Finns många bra vävda bärsjalar. Vilken som är "bäst" är en smakfråga. Så mitt bästa tips här är att gå på sjalträff och titta närmare på och prova några olika vävda bärsjalar, så du sedan kan välja den bärsjal som är bäst just för dig 8)

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Monique29
Bärsjal eller ergo.
Användarens profilbild
Av mica
En vävd blir säkert bra tror jag. De mer kända märkena är Didimos, EasyCare, Hoppediz, Storchenwiege. Det ÄR skillnader på de olika, ibland på olika inom märkena också. Men vad som är bäst är en personlig känsla. Har du möjlighet att gå på sjalträff så kan du känna på olika sjalar.

Det kan vara lite knepigt att få till knytningarna i början. Även där kan man få bra hjälp på sjalträffar.

Det finns en egen avdelning för träffar.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Välkommen hit och grattis till sjätte barnet!

Jag håller med de övriga. Ta dig till en sjalträff och kläm på så många vävda sjalar du kommer åt.

Sen när du väl ska köpa en så välj en färg du gillar. Du kommer gå klädd i den ganska mycket så du måste ju tycka om den.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tycker också att du ska satsa på en diagonalvävd sjal i en fin färg som du trivs i! :D

Vilken längd du behöver beror lite på dels hur stor du själv är och vilka knytningar du vill kunna göra - har du möjlighet att testa lite innan är det jättebra så att du vet lite vad just du föredrar!
Användarens profilbild
Av Mamin
Välkommen hit!! :D Håller med tidigare talare att en vävd är bra att satsa på. Vi här på södersidan får väl dra ihop en träff så du får klämma och känna lite på olika sorter :wink: .
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Öppna förskolan i Brandbergen har sjaltema nu på onsdag om jag inte minns helt fel, men ring och kolla för säkerhetsskull. Tiden brukar vara mellan 9-12 ca.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Skulle vara kanon med en sjalträff, då jag inte har någon som helst koll!
Användarens profilbild
Av Mamin
Mamma_Bergstedt skrev:Skulle vara kanon med en sjalträff, då jag inte har någon som helst koll!
Då får vi väl ta och kolla ett datum som passar :)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?