Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yvonn
vi får vårt första barn i mitten av juni så jag antar att det är en sval sjal jag vill ha, jag har har förstått att det är en trikåsjal av något slag som gäller i början, finns det någon sådan sort som man även kan bära barnet på ryggen med? eller vill man inte det med en nyfödd? Tänkte ju försöka få lite gjort i trädgården i sommar?? Det var lite dumma? frågor kanske från en helt novis på det här med bebisar överhuvudtaget.

det behöver ju heller inte vara den dyraste sjalen som finns. eller syr jag lätt själv?

Ok, det var mitt första inlägg här, hjälp tages tacksamt emot av er erfarna!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Trikåsjal är väl inte riktigt att rekomendera att bära på ryggen med, möjligtvis att Bali Baby Stretch av de olika trikåsjalarna kan funka någorlunda till att bära på ryggen med.
Att bära en helt nyfödd på ryggen kan nog vara lite knepigt att få till knytningen så att bebisen får tillräckligt bra stöd för huvudet och nacken, i synnerhet om man inte är van sen innan.

Om du vill ha möjlighet att kunna bära på ryggen i stort sett från början för att få lite jobb gjort i trädgården så skulle jag snarare rekommendera att du satsar på en Manduca-sele. Den har en inbyggd babyinsats (som en lite "blöja" som man placerar barnet i för att det ska hamna i en bra position inuti selen) och om man sen har ryggförlängningen öppen så får bebisen bra stöd för huvudet och nacken. Den går att använda för att bära både på magen & ryggen. Kolla in den hos Babyboden, KnytAn eller Stellaris :arrow:

Ett annat alternativ är att du syr en mei tai. Den kan du ju göra med de mått du själv vill. Om du ska ha den till en nyfödd, och för att bära på ryggen med skulle jag göra den ganska smal nertill vid midjebandet (runt 30 cm kanske) och sen lite högre så att huvud och nacke får ordentligt stöd av sittdelen.

Viktigt att tänka på i övrigt är att du bör ju inte vara ute med bebisen i stekande sol för att jobba i trädgården, utan bebisen ska ju hållas i skuggan, men det hoppas jag att du redan hade koll på :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
blir sommaren varm så strunta i trikå och köp en mimmis krinklade istället. det är ingen trikå men den är mjuk, lättknuten, snygg och bra pris.
Användarens profilbild
Av yvonn
Tack för hjälpen hittills men vet nog ännu inte riktigt vad jag vill ha... när man kollar runt här en del så känns det ju som om man behöver flera ;-)
alla verkar tala så gott om den här Sino men den verkar ju inte "räcka" så länge. men så fina färger!! Bali Baby Stretch blev jag väldigt intresserad av. ska bara bestämma mig för en färg innan jag hittar någon annan slags sjal. det blir hundra surfingvarv till här på sidan :-)
Användarens profilbild
Av Lydia
Sino till nyfödd i sommarvärmen, (mei tai om du vill bära på ryggen), sen bali stretch som du kan ha längre än sinon, om du inte vill gå vidare till vävd sjal tidigt.

Bäst är att prova olika på sjalträff!
Användarens profilbild
Av yvonn
ja jag skulle gärna prova på sjalträff men det verkar vara ont om dem i bollnäs? sedan uppfattade jag det som att baby bali stretch går bra att ha från början eller är det någon nackdel med det? enda nackdelen nu är att den färgen jag vill ha mest är rosa och vinröd och jag tror inte den blivande pappan är lika intresserad av att bära med den färgen...
Användarens profilbild
Av zero.sara
Men det kan vara bra att ha två sjalar om babyn kräks :wink: Då kan ju han välja den färg han kan tänka sig att bära i till den andra :)
Användarens profilbild
Av Lydia
yvonn skrev:ja jag skulle gärna prova på sjalträff men det verkar vara ont om dem i bollnäs? sedan uppfattade jag det som att baby bali stretch går bra att ha från början eller är det någon nackdel med det? enda nackdelen nu är att den färgen jag vill ha mest är rosa och vinröd och jag tror inte den blivande pappan är lika intresserad av att bära med den färgen...
Det borde väl finnas några sjalbarnare runt bollnäs också?! Lägg ut en träff under "bärsjalsträffar" så får du se iaf!
Jo visst kommer bali stretch funka redan från början, men sinon är smalare och ännu svalare till nyföding mitt i sommaren. Man kan ju köpa begagnat, och så vill man gärna ha 2 sjalar om den ena ska tvättas osv (fast inget måååste).
Användarens profilbild
Av yvonn
nåja, det kanske blir två sjalar redan från början... jag tror jag är övertygad ;-) (lätt som en plätt)
Användarens profilbild
Av zero.sara
:D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?