Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Alla krinklade är i tuskaft. Det är själva krinklet som står för stretchigheten i mimmis.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Aha!
Men jag har för mig att gåsen är diagonalvävd och jag vill jämföra de båda. Ett krinklat tyg i tuskaft blir väl inte riktigt så strechigt som ett tyg vävt i kypert :hmm: ?
Användarens profilbild
Av tinaw
Vad som är diagonalstretchigast beror alldeles på! Inte bara vävsätt utan även material, hur hårt väven är slagen, färgningsmetod, kulör mm mm mm...

http://web.bitnet.net/baranara/sidor/tygval.html

Men av de två skulle jag nog säga att gauzen är stretchigare. De släta är lika EllaRoo tycker jag. Annars är Amazonas Carrysling en tunn och bra kypertvävd sjal. Jag säljer dem INTE så jag betraktar mig som opartisk :D
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag förstår!
Tittade just på Knyt An´s hemsida och det står faktiskt "lätt diagonalstretch", det står inte att den är vävd diagonalt. Som du säger alltså! :D
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Tack för dina bra svar, Tina!
Enligt vad du säger så borde väl skrynkliga gåsen vara lite strechigare än den släta, eller? Fast det tyget är kanske inte krinklat, utan skrynkligt på något annat sätt?
Användarens profilbild
Av tinaw
Ja, den skrynkliga gåsen är krinklad och lite stretchigare än den släta. Men även den släta är ganska skön och stretchig tycker jag.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag tycker ju att mimmis krinklade är underbar. Om man jämför Ella Roo/amazon antigua med mimmis så är mimmis mycket mer stretchig, minst lika sval och jag tror att jag tycker mimmis är mer lättknuten men det kanske bara är en vanesak. :lol:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?