Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken sida bär du på?

Bebisen på vänster sida, högerhänt bärare
44
56%
Bebisen på vänster sida, vänsterhänt bärare
5
6%
Bebisen på höger sida, högerhänt bärare
26
33%
Bebisen på höger sida, vänsterhänt bärare
3
4%
Användarens profilbild
Av solanna
Hur bär ni med ringsjal/kortsjal? Väljer ni alltid ena sidan och i så fall vilken, eller byter ni för att variera bäraxel? Hur hänger det ihop med om bäraren är höger- eller vänsterhänt? Själv är jag högerhänt och bär helst Dante på min vänstra sida, dvs med sjaltyget över höger axel.
Användarens profilbild
Av Soffi
vänster sida - högerhänt :D
Användarens profilbild
Av sacha42
om jag ska välja så höger sida och högerhänt. Men jag kör med varannan :D
Användarens profilbild
Av Stream
vänster sida - vänsterhänt.. men japanskt har jag burit på höger sida (alltså tyget över vänster axel).
Användarens profilbild
Av solanna
Sockertopp skrev:Pst....
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... sida+b%E4r
Äsch då, inget är nytt under solen som vanligt... Men det är inte mycket att göra åt nu. :oops:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag bär på vänster sida och är högerhänt. Har någon slags ambition om att byta axel då och då, speciellt sedan jag fick en muskelinflammation i ryggen pga för mycket ringsjalsbärande på ena sidan.

Men så är tyget i ringisen precis rätt inställt för att bära på samma sida med minsta möjliga justeringar, så när det ska till blir det ändå alltid samma sida för att det går så mycket fortare och enklare.

Men jag har ju en ringsjal till som jag använder mer sällan (och mest till att bära japanskt) - den kan försås får var "högersides-sjal". Så får båda axlarna sin beskärda del...
Användarens profilbild
Av Isanna
Så gott som alltid på höger sida och jag är själv högerhänt, blir bäst så tycker jag!
Användarens profilbild
Av amöba
Jag är högerhänt. När jag bär vår nyföding i ringsjalen har jag tyget på vänster axel för att hon ska ligga med huvudet mot mitt hjärta. När jag bär Ingrid så lägger jag oftare tyget om höger axel eftersom jag är starkare där. Så jag vet inte riktigt vad jag ska svara...
Användarens profilbild
Av Marimba
Höger sida när jag bär i bärpåse. Är högerhänt.

Det är lite märkligt för när jag bär utan sjal hamnar O oftast på vänster sida. Förmodligen bara en (o)vana att slänga på bärpåsen över vänsteraxeln... :roll:
Användarens profilbild
Av Annika80
En sån omröstning gjorde jag för ett tag sen för att kolla om jag var udda? :roll:
Och jo det är jag allt, är högerhänt och bär på högersida.
Kan väl tillägga att jag håller besticken och äter som en vänsterhänt men gör annars allt med höger.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Annika80 skrev:En sån omröstning gjorde jag för ett tag sen för att kolla om jag var udda? :roll:
Och jo det är jag allt, är högerhänt och bär på högersida.
Kan väl tillägga att jag håller besticken och äter som en vänsterhänt men gör annars allt med höger.
Jag bär också helst på höger sida och är högerhänt! Är det udda alltså? Hmm... verkar så det. Det beror dock lite på vad jag ska göra. Det kan vara lättare att göra vissa saker med sonen på vänster sida eftersom jag har bättre koll på högerhanden om jag ska t.ex. skriva. :) Kan inte skriva med vänsterhanden... Jag trivs dock bäst med sonen på höger sida när jag bär på sidan. Vet inte varför...
Användarens profilbild
Av Stream
8% vänsterhänta.. intressant.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Högerhänt och har M på vänster sida, vilket oftast innebär att tyget är på höger axel, men har ibland knytit höftsits på höger sida och bär japanskt ibland på vänster, så tyget hamnar på vänster sida... :blahblah:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag försöker variera mig, men spontant hamnar han oftast på höger sida. Och ALLTID på höger sida när jag bär i armarna. Jag är vänsterhänt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?