Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Blir era knytningar symmetriska, eller får ni alltid en ände som är längre än den andra?

Har mittmärke, ändarna blir lika långa
33
51%
Har mittmärke, ena änden blir ändå mycket längre
23
35%
Inget mittmärke, ändarna blir lika långa
7
11%
Inget mittmärke, ena änden blir mycket längre
2
3%
Användarens profilbild
Av annalys
Trots att alla mina sjalar har mittmärken (som jag använder :P ) blir knytningarna sällan symmetriska, den ena änden blir alltid mycket längre än den andra. Lite trist på de kortaste sjalarna, när man upptäcker att man inte kan knyta när man är färdig.

Några tips kanske? (Eller är det bara att vara lite mer noggrann kanske :hide: )
Användarens profilbild
Av diddeldi
inget alternativ passade på mig, jag har mittmärken men de brukar bli nästan lika långa fast inte precis :wink:
Användarens profilbild
Av Zandra
Har mittmärke på hoppisen men ena änden blir alltid mycket längre. :shock:
Av loluna
min erfarenhet är att mittmärkena inte sitter i mitten när de är fabrikditsydda så att säga... när jag själv har sytt på mittmärkena, så brukar det funka mycket bättre! :hmm:
Användarens profilbild
Av Stream
Känner inte att jag kan rösta, men vill svara ändå :)

Jag gör ena änden längre så att jag får knuten i sidan, har inget mittmärke på sjalen.. Men än så länge knyter jag klart först och stoppar i bebis sen. Det är lite bökigt att ha knuten i sidan när bebisen sitter där från början (når inte riktigt att knyta då).
Av Tyche
Jag har INGET mittmärke (läste fel innan) men ändarna brukar bli jämnlånga iallafall. Inte precis kanske men tillräckligt nära :lol:
Användarens profilbild
Av aneeha
jag får dem på mitten på magknyt oavsett märke, men inte på mitten vid ryggknyt oavsett märke!!
Användarens profilbild
Av jazoo
På easyn som jag använder mest är det inget mittmärke, fast jag säger till mig själv varje gång jag använder den att jag ska sy ett eget... Jag tycker dock att det funkar rätt bra ändå, jag ser till att vika sjalen så att det är en vikning på mitten, så när jag plockar fram sjalen går det lätt att hitta, om ni förstår vad jag menar.

Hur som helst tycker jag att knytningarna oftast blir symmetriska, på några centimeter när.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
När mittmärket inte sitter i mitten sitter det oftast ändå i mitten :roll: :lol:
Alltså, det sitter på ena långsidans mitt. Detta är ju dock inte sjalens mitt eftersom de oftast är rombformade.
Både på min hoppis o min gås ligger det till så iaf. Det är bara att anpassa sig eller flytta märket/sy ett nytt.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Röstade för att jag har mittmärke men att ändarna blir olika långa, eftersom det var så det var på didyn när jag köpte den - mittmärkningen satt mitt på ena hela långsidan = på ena sidan blev den avsmalnande änden "extra-längd" :?
Alltså, jag förstår hur de har tänkt det, men samtidigt förstår jag inte varför det är gjort som det är gjort.... :hmm:

(köpeslapparna är nu bortsprättade och ersatta av några tydliga, men samtidigt diskreta stygn m dmc-garn på sjalens "verkliga" mitt! :tumup: )
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag vet inte vad jag ska svara :roll: Jag har inte haft märke på någon av mina sjalar och för det mesta blir den ena änden lite (inte mycket) längre :hmm:
Användarens profilbild
Av Stream
Ja, nu bär jag mest i sele, så då blir det enkelt :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Har både med och utan mittmärke men jag brukar oftast få till sjaländarna så de är lika långa, inte alltid dock...
Av Emmiez
på den jag har mittmärke så blir det perfekt, på den andra blir det alltid jättelång ena änden.
Användarens profilbild
Av sanna73
För mig växlar det, men är jag noggrann så blir ändarna lika långa :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?