Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Aelia
Hjälp, jag beställde ju en sino igår, men nu har jag hört att Calin Bleu är bättre än sino? Gjorde jag fel att beställa sino?
Användarens profilbild
Av Elin G
Det beror ju på vad du ska ha den till. Sinon är tunn, Calin Bleu fleece är tjockare. Jag tror Calin Bleun är lite bredare också. Jag gillar Calin Bleun bättre, men det är ju för att jag gillar tjocka, mysiga sjalar när det är lite ruggigt ute. Ska man bära en liten bebis på sommaren skulle jag definitivt föredra en Sino. Jag tyckte Clain Bleun avlastade bättre, men det är nog olika förolika personer. Hur som helst är ju Calin Bleu fleece alldeles för varm för sommaren, så i så fall får man göra avkall på komforten. Det är en smaksak, helt enkelt. Gillar du tunna sjalar gillar du Sino. Vad ville du ha?
Av Aelia
Jag ville ju ha en tunnare sjal, använder min mans jacka som är väldigt varm, därför tunanre sjal. Köpte en vävd till killen på en gång, och ångrade det, så ville testa en sino innan killen blir för stor för den. Han är 5 månader nu, väger 8 kg.
Användarens profilbild
Av Elin G
Vill du ha en tunnare sjal är Sino helt klart rätt val, tycker jag. Den fungerar nog utmärkt till din pojk. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Vad knyter man för knytningar med en fleecesjal. X-omslut 2 eller x-omslut? Hur elastisk är den ifall man jämför med vävda- och trikåsjalar?
Är den bra till nyfödda? Blir man väldigt varm i den ifall man har den inomhus?
Användarens profilbild
Av Elin G
Helena skrev:Vad knyter man för knytningar med en fleecesjal. X-omslut 2 eller x-omslut? Hur elastisk är den ifall man jämför med vävda- och trikåsjalar?
X-omslut 2 knöt jag och det funkade toppenbra. Jag tror annachen har testat den med x-omslut, så hon får svara på om det går lika bra.
Den är rätt så elastisk, påminner om Sino i elasticitet faktiskt, kanske också om H-a-B (osäker på det).
Jag tycker den skulle kännas lite "hård" till nyfödda, men då gillar jag ju supermjuka sjalar som Moby Wrap och BaBu,tycker till och med H-a-B är lite hård till nyfödda... :oops:
Jag blir lika varm i min hoppiz. Den är väldigt tunn för att vara fleece.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Helena skrev:Vad knyter man för knytningar med en fleecesjal. X-omslut 2 eller x-omslut? Hur elastisk är den ifall man jämför med vävda- och trikåsjalar?
Vet inte om mitt inlägg räknas eftersom jag säljer bärsjalar. Kan ju anses vara partisk :? Detta är dock mina personliga åsikter... :wink:

Jag bär min Jesper 5 mån i fleecesjalen. Knyter x-omslut2. Tyget är tunn microfleece, mjukt och skönt samtidigt som det ger stadga. Jag upplever fleecesjalen som lätt stretchig men stadigare än trikåsjalarna. Den är inte alls så varm som jag först trodde. Jag blir lika varm i min Stork. Jesper har sovit gott i fleecesjalen både ute och inomhus :)

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?