Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Jag har en UBW som jag jättegärna vill använda till min tre veckor gamla son, problemet är att jagtycker dte är tungt! Har inte alls känslan av att kunna bära i timmar utan ryggvärk liksom som alla säger!
Är det helt enkelt så att jag knyter för löst eller?! Jag tycker att jag spänner så hårt det går för att överhuvudtaget få i honom!
Jag bär Lowe i den ändå, för det är ju så praktiskt, men vill ju så klart inte överbelasta ryggen i onödan

*help* :?:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Annat som är viktigt att tänka på är att man inte snurrar sjalen. Man ska kunna breda ut tyget över ryggen, det gör jättestor skillnad hur bra det avlastar om man har tyget utbrett eller inte.
Användarens profilbild
Av Anso
Det låter som att det är lite löst knutet i alla fall.

Har du någon i din närhet som kan visa eller kan du gå på en träff? Tyget ska ligga spänt över din rygg när du gör korset och sedan lägger du tyget över dina axlar och fortsätter med knytningen. Även smokingbältet ska ligga tätt intill din kropp innan du sätter i barnet. Jag antar att det är xomslut2 du knyter. Instruktioner finns bl.a på ww.stellaris.se
Senast redigerad av Anso den tor jan 12, 2006 19:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Malin
Det krävs lite träning också, upptäckte jag...
För min del var det mest benen som tog stryk den första tiden, men nu känns det faktiskt inte alls att bära längre.
Men nu talar jag bara för mig, jag var fruktansvärt otränad, du kanske är i mycket bättre kondition än vad jag var, men det kan ju ändå vara så att du använder muskler som du inte har använt så mycket förut.
Och jag vill också rekommendera att någon visar "live", det var ett jättelyft när jag fick visat i verkligheten hur jag skulle knyta och sätta i barnet!
Användarens profilbild
Av Miamamman
"Smokingbältet" ska sitta hårdare är "hängslena". Särskilt viktigt när man har en sjal som är så mjuk stretch och ger sig lite på lägden också. Ananrs får du inte ner vikten på höfterna.
Av belinda
javisst är det nåt galet här...
Jo get är utbrett nu, men kanske ska jag bre ut smokingbältet bättre när jag knyter. Som det rä nu så är det inte särskilt utbrett innan jag sätter i honom. Annars är tyget utbrett på ryggen och så.Tack för råd! Synd att jag inte kan prova en ny knytning nu på stört, han ligger och sover i den (mysigt) men när jag gör det nästa gång ska jag dra åt tills jag tappar andan och se om det blir nån skilnad!
:wink:
Av belinda
åhå smokingbältet hårdare än hängslena, *skriver upp i minnet*
Tack!
Användarens profilbild
Av tinaw
Han skall ligga eller sitta med rumpan i navelhöjd också, inte lägre, annars får du garanterat ont.
Användarens profilbild
Av boosten
belinda skrev:javisst är det nåt galet här...
Jo get är utbrett nu, men kanske ska jag bre ut smokingbältet bättre när jag knyter. Som det rä nu så är det inte särskilt utbrett innan jag sätter i honom.
Hmm.. låter som att du har smokingbältet innanför? Eller?
Jag brukar ha bältet som en korv under allt medan jag sätter i bebis, och sen dra upp det över barnettill nacken, då sitter liten tight!
Av belinda
nje bältet är utanpå allt som det ska. *Felsökning pågår*
Vad trevligt det här forumet är, det finns så många som vill hjälpa en! :-)
Användarens profilbild
Av April
Hur tung är din lille pojke? Kanske dags för en stadigare sjal annars? Vad jag förstått är UBW väldigt strechig. Det finns trikåsjalar som är lite stummare, annars kan man ju ta en vävd...

Har du testat igen? Hur har det gått?

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Miamamman skrev:"Smokingbältet" ska sitta hårdare är "hängslena". Särskilt viktigt när man har en sjal som är så mjuk stretch och ger sig lite på lägden också. Ananrs får du inte ner vikten på höfterna.
Jätte bra tips! Jag fick det av Mia för två år sedan :lol: när jag fick ont i axlarna för att jag knöt så hårt. Smokingbältet och korset kan man ju liksom reglera individuellt, smokingbältet ska alltid vara rätt hårt, för det stödjer upp hela knytningen, men korset måste man anpassa lite. Ska man t ex ha en overall på barnet får man ju inte i barnet i sjalen ifall man inte gör korset lite lösare.

Fast jag har ju inte haft en UBW, de är ju tydligen jätte töjbara och man ska tydligen kunna knyta jätte hårt och ändå få i barnet. Hmm då kanske jag inte ska uttala mig, jag har bara haft en Babybundler.
Användarens profilbild
Av _hanna_
tinaw skrev:Han skall ligga eller sitta med rumpan i navelhöjd också, inte lägre, annars får du garanterat ont.
Vill påpeka det samma!! Gjorde det misstaget som ny, och det blev mycket bättre när jag fick honom högre upp!! :lol:
Även om han sitter i navelhöjd så kan man behöva sätta barnet lite högre, jag får göra det, annars blir det tungt och obekvämt!! :?
Av belinda
Tack för att ni tar er tid att svara och ge tips! Jag har dock inet hunnit pröva något mer, för den har varit upptagen hela dagen av maken ;-) som ju får till det hur bar som helst :shock: *avundsjuk* men jag skaaa få till det, i annat fall får det bli en annan sjal så småningom.
Användarens profilbild
Av Anso
Det är rätta sjaltakter! Hoppas att du lyckas få till knytningen. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?