Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Knyttet & K skrev:Patapum är absolut inte ett dåligt köp! Jag älskar min. Ergon passar inte alls bra på mig. Becon har jag inte riktigt provat eftersom Agnes är lite för liten för den, men när jag snabbtestat med Albert är Patapumen lite skönare tycker jag.
:iagree:

Jag tycker att Ergon har för mycket "fluff" på sig, så den blir otymplig av den anledningen. Det är vaddering kring bärarbältet i midjan och får man inte till det fluffet så blir det bara knöligt och då är det ännu värre än inget fluff alls.

Becon satt bra på mig när jag provade den och det var skönt att den var lite högre i ryggen. Det hade jag behövt till min långa son. Men, dottern är av normallängd och till henne så funkar Patapumen ypperligt. Becon är lite mer ombonad också, men jag sydde ju överdrag till min Patapum och då fick jag faktiskt samma känsla som på Becon, och det är ju liiiiite skillnad i pris faktiskt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av sabe
Kaja skrev:
Becon satt bra på mig när jag provade den och det var skönt att den var lite högre i ryggen. Det hade jag behövt till min långa son. Men, dottern är av normallängd och till henne så funkar Patapumen ypperligt. Becon är lite mer ombonad också, men jag sydde ju överdrag till min Patapum och då fick jag faktiskt samma känsla som på Becon, och det är ju liiiiite skillnad i pris faktiskt...

//Kaja
Också intressant hade inte tänkt på att barnets längd kunde ha betydelse. Hur som helst min dotter är normal längd om något lite kort. Jo jag tycker att Becon är lite dyr även om de är väldigt snygga :)

Sy är tyvärr inte att tänka på eftersom jag inte har någon symaskin. Så även enkla små grejer som jag säkert skulle klara av med symaskin är tyvärr ett problem.
Av hellen21
Om det blir nån träff i Örebro så hänger jag gärna på. Skickade just efter mänster på meitai, men skulle gärna vilja prova ergo eller manduca. BB funkar inte för mina axlar.
Helen
Användarens profilbild
Av zero.sara
hellen21 skrev:Om det blir nån träff i Örebro så hänger jag gärna på. Skickade just efter mänster på meitai, men skulle gärna vilja prova ergo eller manduca. BB funkar inte för mina axlar.
Helen
:hello: Vi brukar träffas lite då och då inne i Örebro. Var bor du? Jag och zingo går ofta på öppnis i Axbergs församlingshem, om du vill träffa någon nu med en gång :D
Användarens profilbild
Av sabe
Som sagt var vill också gärna vara med om det blir någon träff med bärselar. Hur gick det köpte du Zingo någon manduca på mässan?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Det var ingen som sålde Manduca på mässan :( Så vi lyckades inte ens provklämma på den. Däremot klämde vi lite på beco butterfly hos Ingrid och den kändes inte ett dugg dum. (nytt vill habegär väckt :roll: )
Av hellen21
Bor på Norr. Precis vid Olaus Petri vårdcentral. Va idag på mitt första babycafé. Lite mindre barn då det är i åldern 0-12 månader.
Vad bär du med?
Helen
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:Det var ingen som sålde Manduca på mässan :( Så vi lyckades inte ens provklämma på den. Däremot klämde vi lite på beco butterfly hos Ingrid och den kändes inte ett dugg dum. (nytt vill habegär väckt :roll: )
Vad synd är riktigt sugen på att köpa en sådan det lät så bra och så bra när Delfinen beskrev den och den ser så bekväm ut :) Hur som helst vill gärna prova så mycket som möjligt innan vi bestämmer oss. Beco känns som så dyr att jag knappt vågar titta på den :oops: Hoppas verkligen att jag inte tycker att den är bekvämast av alla ;)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag bär i 2 långa vävda, en podegei, ringsjal, vattenringsjal och har en trikåsjal som är utlånad (+ att jag beställt ytterligare en långsjal) Har även testat på MT och ergo
Av hellen21
Vad tyckte du om MT och ergo?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Sara Berlekom skrev: Beco känns som så dyr att jag knappt vågar titta på den :oops: Hoppas verkligen att jag inte tycker att den är bekvämast av alla ;)
Jag vet vad du menar. Tänker likadant men efter att ha känt på butterflyen är jag allt bra sugen på att ha en sån också... Men det får bli någon annan månad :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
hellen21 skrev:Vad tyckte du om MT och ergo?
Jag kom inte riktigt överens med 4 band :roll: och gillade sjalarna bättre. Tyckte det var lättare att bara hålla ordning på 2 sjaländar (japp till viss del är jag lite slö och lat :roll: :) ) När de väl satt på plats och knytningen satt någorlunda var det helt ok att bära i.
Ergon sålde jag för att finansiera sjalköp :) . Den var bekväm att bära i men det var en sjal som lockar alldeles för mycket :floet2: Så den fick flytta vidare. Finns dock kvar i Örebro området.
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:
Sara Berlekom skrev: Beco känns som så dyr att jag knappt vågar titta på den :oops: Hoppas verkligen att jag inte tycker att den är bekvämast av alla ;)
Jag vet vad du menar. Tänker likadant men efter att ha känt på butterflyen är jag allt bra sugen på att ha en sån också... Men det får bli någon annan månad :D
Jo i jag tror ändå det är bättre att ha något dyrt som man blir nöjd med än något lite billigare som man är missnöjd med. "Snålheten bedrar visheten" brukar man visst säga i det sammanhanget ;)
Användarens profilbild
Av zingo
Jag blev lite sur att det inte fanns någon manduca på mässan men vi får se!
Just nu finns inte de pengarna här heller :hmm: undrar vart de kan finnas !
Användarens profilbild
Av zero.sara
zingo skrev:Just nu finns inte de pengarna här heller :hmm: undrar vart de kan finnas !
Ska vi dela på en trisslott :wink:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?