Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Elna
Detta är den tokigaste/roligaste "sjalkommentar" jag nånsin fått under hela min långa sjalkarriär 8)
:lol:
En kväll för några år sedan under malmöfestivalen fastnade jag och min man i en kraftig, trång, folksamlings-stockning med en sovande (stor) 3.5 åring i sulkyn och några sluddriga tonåringar halvlägger sig över vagnen i trängseln (det var skrämmande trångt fö) och en av dem utbrister på det där höga menande sättet som bara tonåringar kan:

-Men ALLTSÅÅÅÅÅÅ hur KAAAAAN man komma med vagn här, har dom inte hört talas om BÄÄÄÄÄRSELE!!! VAAAA?

Och så värsta :roll: först från tjejen som talar (till sina vänner men menat till oss så där ni vet) och sen säger hela hopen: JAAAAA eller huuuuur! Innan de kasar vidare förda framåt av folkmassan.

Verkligen, skrattade jag och maken, det är nog verkligen många som bär en sovande 3.5 åring på heltid :!: Speciellt när dagen gått över i natt och det finns chans till lite gratis "vuxentid." Inte vi iallafall :lol:

Samma 3-åring som faktiskt bars på heltid och fick sulky först vid drygt 2.5 års ålder och med en öm heltidskånkande moder som har en allt, allt för stor sjal och sel-garderob som använts under hela tiden men inte just denna kväll.

Ja, det var verkligen fel kommentar på många sätt och vi skrattade gott åt detta, länge, för just den kvällen njöt vi verkligen av att ha ETT barn som SOV gott i en VAGN med oss ut en skön, mild konsertkväll, för det har väl hänt ungefär en gång i våra gemensamma liv :roll: :shock: :x
Vad är din roligaste sjalkommentar?
Användarens profilbild
Av doddit
Jag hade sonen i sjalen på pendeltåget. Då kom det fram en okänd man som sa: -Jag har en babybjörnsele hemma som du kan få om du vill. -Nej tack!, sa jag. -Jag har också en babybjörn hemma, men använder hellre den här. :lol:
Användarens profilbild
Av Blixa
Min favorit var när Hektor var kanske tio månader eller så och satt på min mage. Han var delvis dold av min jacka så när några barn gick förbi var det nog inte så konstigt att ett av dem utbrister
-Titta vilken tjock!
Varpå kompisen synar mig noga och säger sådär överlägset på barns vis,
-Nej, det är bara en bebis i magen.
Användarens profilbild
Av a-k
Blixa skrev:Min favorit var när Hektor var kanske tio månader eller så och satt på min mage. Han var delvis dold av min jacka så när några barn gick förbi var det nog inte så konstigt att ett av dem utbrister
-Titta vilken tjock!
Varpå kompisen synar mig noga och säger sådär överlägset på barns vis,
-Nej, det är bara en bebis i magen.

:loving:
Av Elna
doddit: ja den var kul/tokig,
som om du bar i sjal för att det var lite synd om dig kanske som hade missar denna fantastiska babybjörn :?: stackars dig :roll: :lol:
fast på nåt sätt lät det ju ändå snällt, fast det beror ju på sättet det sades på...

kanske trycka en tisha: -"nej tack, jag behöver ingen björn" ?

blixa: ja, den har jag också åkt på någon gång, även från vuxna faktiskt, typ väldigt hög mage du har... ehum, jaså det var en bebis där :idea:

sen har jag en annan mindre nice: när jag köpte amningsbh i en affär (change) så var jag där själv medan man bar sonen som sov i en höftknytning utanför affären (han var 1.5 drygt) och så kommer maken och hämtar mig (han gick ut ur affären igen och vänta utanför) när jag står och betalar och då säger hon drygt -är den den där du ammar, han ser ju jättetung ut. Ja, han ska fylla två säger ja och det blir tyst. Hon har liksom lyckats kombinera att göra ner både sjalning och långtidsamning genom vad hon sade och sättet hon sade det på och minen hon gjorde i sin tystnad. Jag log och gick, småbarnsamning och sjalning ROCKS!!
Användarens profilbild
Av aneeha
en äldre farbror på apoteket:

" ja, de är praktiska de där. Sånadär fanns inte när mina barn var små"

syftande på min högst hemsydda sele som inte känns som en "de där" Tänkte svara att "nej, de finns knappt nuförtiden heller"
Användarens profilbild
Av nevin
Min svärfar när han fick se min bruna Ecowrap första gången:

Hmm, det där ser ju trevligt ut, det är ju en jättebra "uppfinning" :D
Av belinda
:lol:

*letar i minnet efter roliga kommentarer*
Användarens profilbild
Av lindamarie
"Kolla på henne där, hon har sin bebis i tröjan"
Användarens profilbild
Av teres
Var och handlade på Stoff och stil med liten bebis i Sinon, hör ett syskonpar 5-6år där den ena säger till den andra;
- Vilken konstig tant! Hon har bebisen i behån!
Av Abunai
Har nog inga roliga kommentarer, men tassmärker för att skratta åt era andras. 8)
Användarens profilbild
Av Bello
teres skrev:Var och handlade på Stoff och stil med liten bebis i Sinon, hör ett syskonpar 5-6år där den ena säger till den andra;
- Vilken konstig tant! Hon har bebisen i behån!
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av Bello
Kom på en egen förresten

första gången jag bar A i vävd sjal satt hon i buddah på magen och vi gick in i vår affär. När jag betalade såg kassörskan fundersamt på mig.

- Men var har du gjort av benen? :hmm:
Användarens profilbild
Av mejamy
:lol: :lol: :lol:

Detta är ingen kommentar, men ganska roligt ändå...

Jag satte mig på bussen med Liva i sjal innanför jackan (hon var ganska nyfödd och syntes inte alls). Efter ett tag gnällde hon till lite och kvinnan bredvid mig hoppade till och tittade förskräckt på mig :lol:
Användarens profilbild
Av Blixa
mejamy skrev::lol: :lol: :lol:

Detta är ingen kommentar, men ganska roligt ändå...

Jag satte mig på bussen med Liva i sjal innanför jackan (hon var ganska nyfödd och syntes inte alls). Efter ett tag gnällde hon till lite och kvinnan bredvid mig hoppade till och tittade förskräckt på mig :lol:
Samma sak händer mig hela tiden. Folk ser misstänksamt på den där konstigt formade människan som knorrar och smånyser och piper och har sig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?