Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag är inne på mitt tredje barn och har burit mina två äldsta först i Baby Björn (orginal) och sedan i en Haglöfs bärstol. Har nu förstått att det finns betydligt bekvämare sätt att bära och har fått prova en tricot-slen under en dag. Det jag mest är ute efter är att kunna ha händerna fria för att diska, stryka, damsuga osv, helst med barnet på ryggen. Vad har ni för erfarenheter av vad som är bekvämast och enklast att ta på? Minstingen är 6 månader och näst minsta är 4 år - hade inte varit helt fel med något lätt att ta med sig som man kan bära 4-åringen i eftersom han ofta blir trött vid promenader.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bekvämast- sjal :D Enklast- sele :wink: Exempel på ergonomiska selar är Ergo, Beco, patapum och så den där nya tyska selen som börjar på M... Manduca? :hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
... och smidigast att ha med för kortare nöd-bär-stunder är (enligt mig iaf) en kortsjal eller ringsjal - där kortsjalen har fördelen att den kan tjänstgöra som halsduk eller filt! :D
Av Dandelion
CrazyMagpie skrev:... och smidigast att ha med för kortare nöd-bär-stunder är (enligt mig iaf) en kortsjal eller ringsjal - där kortsjalen har fördelen att den kan tjänstgöra som halsduk eller filt! :D
Stämmer det att kortsjalar och ringsjalar bara går över en axel? Blir inte det lite tungt att bära en 4-åring så även om det bara är en kortare stund?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Dandelion skrev:
CrazyMagpie skrev:... och smidigast att ha med för kortare nöd-bär-stunder är (enligt mig iaf) en kortsjal eller ringsjal - där kortsjalen har fördelen att den kan tjänstgöra som halsduk eller filt! :D
Stämmer det att kortsjalar och ringsjalar bara går över en axel? Blir inte det lite tungt att bära en 4-åring så även om det bara är en kortare stund?
Man kan, om man inte är så stor och barn och bärare inte har så mycket bylsiga kläder, även knyta ryggsäcksknytningar med knuten under rumpan med en kortsjal - och någon sån torso variant funkar för alla storlekar, man jo, oftast så knyter jag över ena axeln.
Min fyraåring är dock rätt bra på att hålla i sig själv när hon sitter på ryggen, och det har aldrig varit frågan om några längre sträckor så det har funkat rätt bra - men om du räknar med att få bära din fyraåring ganska ofta/långt när ni är ute och går skulle jag absolut satsa på en lång vävd sjal eller en sele, kortsjalen är som sagt mer en nödlösning... :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
Långsjal avlastar bäst har knytit upp min 5-åring det funkade fint!
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag tycker en mei tai är bra, och lättare att få till bra på ryggen än en långsjal.
Användarens profilbild
Av Siggan
Jag röstar på MeiTai i första hand och formsydd sele typ Ergo i andra hand. De fördelar tyngden på bägge axlarna och är lättare att knyta än en långsjal (tycker jag).
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Siggan skrev:Jag röstar på MeiTai i första hand och formsydd sele typ Ergo i andra hand. De fördelar tyngden på bägge axlarna och är lättare att knyta än en långsjal (tycker jag).
Jag säger likadant fast tvärtom. Min mei tai är underbar men faktum är att ergon är strået vassare just för ryggbärande. Båda är lätta att ta på och lätta att ta med (jag har aldrig varit förtjust i att stå och knyta långsjal utomhus).
Av Gummi
Jag rekommenderar en Mei Tai eller en Beco.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag gillar långsjalen bäst, ännu så länge (har testat långsjal, MT, podegei och ergo). Det bästa sättet är nog att gå på sjalträff och där prova vilket du tycker känns lättast och bekvämast. För som du ser tycker nästan alla olika :D
Användarens profilbild
Av jag71
zero.sara skrev:Jag gillar långsjalen bäst, ännu så länge (har testat långsjal, MT, podegei och ergo). Det bästa sättet är nog att gå på sjalträff och där prova vilket du tycker känns lättast och bekvämast. För som du ser tycker nästan alla olika :D
JAg håller med! (fast jag har inte provat podegei men däremot kortsjal, ringsjal och en vanlig fleecefilt :lol: på ryggen så klart)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?