Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag skulle vilja kunna svinga upp lillkillen och sjalen på ryggen samtidigt. Brukar annars få upp honom genom att sätta honom i soffan med sjalen bakom sig och sedan sätta mig själv framför, men det finns ju inte alltid en soffa när man är ute... Svingar jag blir det ALLTID så att ena delen av sjalen kommer under honom och så får jag hålla på och frenetsikt pillra fram sjalen samtidigt som jag försöker hålla i honom :roll: . Har någon något bra tips?
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag brukade förut alltid göra så att jag stoppade sjalen i bakfickorna på mina byxor. Sen svingade jag upp barnet och kunde därefter dra sjalen över den lille utan risk för att denne skulle falla ner.

Numer svingar jag upp barnet och letar sen rätt på sjalen :hellu: barnen är så vana så de håller i sig själv :lol:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Aurian, det skall jag prova. Men menar du att man stoppar ner sjaländarna i fickorna, eller? Min kille ligger oftast still eller roar sig med att dra mig i håret medan jag knyter, men jag vågar inte riktigt lita på honom till hundra. En hand vill jag ha på honom och då blir det pyssligt att dra upp sjalen.

Marlene, ja, det kanske är det enklaste. Det känns som ett mysterium hur det skall lyckas just nu... Men nu har jag ju fått tips av Aurian, kanske blir det lösningen.
Användarens profilbild
Av marlene
Jag svingar och sjaländarna krånglar inte... eller ja svingade. En nästan 5 åring kan ju nästan hoppa upp själv :wink:

Men det är noga att sjalen ligger bra från början och medans jag svingar så rör jag min in under barnet och sjalen tror jag. Det är mycket lättare att visa än att förklara :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag lägger sjalen över ryggen på mitt sötsnöre, så att den går över armarna på henne också, sen tar man tag i armarna (som är täckta av sjalen) och utför en liten dans :lol: man får likssom korsa armarna för att det ska funka. Var det begripligt? :?
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Marlene, Jamen jag tror att jag förstår lite hur du menar med att röra sig in under sjalen... Men det vore jättefint om någon ville visa. Jag har skrivit en efterlysning nu under bärsjalsträffar, hoppas att någon har tid!
Senast redigerad av Humleblomstern den tor mar 06, 2008 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
mari_tres skrev:Jag lägger sjalen över ryggen på mitt sötsnöre, så att den går över armarna på henne också, sen tar man tag i armarna (som är täckta av sjalen) och utför en liten dans :lol: man får likssom korsa armarna för att det ska funka. Var det begripligt? :?
Nja... :lol: En liten dans... Hm. Jag tycker att det låter lite som jag gör, fast då blir resultatet att att ena änden är fri, och den andra hamnar helt under honom.
Användarens profilbild
Av marlene
Humleblomstern skrev:Marlene, Jamen jag tror att jag förstår lite hur du menar med att röra sig in under sjalen... Men det vore jättefint om någon ville visa. Jag har skrivit en efterlysning nu under bärsjalsträffar, hoppas att någon har tid!
Jag kan inte i helgen, men om du har tråkigt på lördagkväll så kan du ju komma hit en sväng. Förhoppningsvis kommer det hit lite sjalbarnare och kalasar lite med mig.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jamen det lät ju supertrevligt. Eventuellt skulle vi få över vänner på middag, men det är inte riktigt bestämt ännu, så kanske kan jag komma över!

Har övat på svingandet ikväll och det har gått "sådär", eller egentligen inte alls bra... Han är ganska tung och jag orkar inte lyfta honom så högt som jag tror att jag kanske behöver för att tråckla in mig i sjalen. Men skam den som ger sig.
Användarens profilbild
Av marlene
Humleblomstern skrev:Jamen det lät ju supertrevligt. Eventuellt skulle vi få över vänner på middag, men det är inte riktigt bestämt ännu, så kanske kan jag komma över!

Har övat på svingandet ikväll och det har gått "sådär", eller egentligen inte alls bra... Han är ganska tung och jag orkar inte lyfta honom så högt som jag tror att jag kanske behöver för att tråckla in mig i sjalen. Men skam den som ger sig.
Det är bara att du pmar så får du adressen :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
fast jag räknar mig som ganska erfaren på ryggknyt så kommer ena änden oftast under. lite störigt men jag tycker det funkar att dra ut den efteråt. men jag kanske också skulle behöva instruktioner då :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
diddeldi skrev:fast jag räknar mig som ganska erfaren på ryggknyt så kommer ena änden oftast under. lite störigt men jag tycker det funkar att dra ut den efteråt. men jag kanske också skulle behöva instruktioner då :wink:
Du får också komma på mitt kalas :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Finns det ingen bra youtubefilm som visar svingen? Har för mig att jag sett det :hmm:
Användarens profilbild
Av jag71
mari_tres skrev:Finns det ingen bra youtubefilm som visar svingen? Har för mig att jag sett det :hmm:
Tror den ligger på någon finsk hemsida.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?