Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag funderar på att köpa en natur-gauze och färga själv. Är det någon som vet om tråden är bomull (dvs om den färgas i samma nyans som själva tyget)?
Jag har bara färgat i kastrull, mest ull och siden med syrafärger (färgkraft och zenit). En stor sjal antar jag att det är bäst att färga i tvättmaskinen för att den inte ska bli ojämn.
Vad finns det för färger att välja bland för bomullsfärgning? Zenit har en reaktivfärg, är det någon som har provat den? Eller brukar ni använda Nitors?
Zenits färger är blandbara till en massa nyanser, men är Nitors det?

:?: Får jag ställa fler frågor nu? :?: :?:
Användarens profilbild
Av jag71
Kolla med exiteme har någon färgat ett gauzetyg så är det hon.
Användarens profilbild
Av Hello
smedsboemma skrev:Jag funderar på att köpa en natur-gauze och färga själv. Är det någon som vet om tråden är bomull (dvs om den färgas i samma nyans som själva tyget)?
Jag har bara färgat i kastrull, mest ull och siden med syrafärger (färgkraft och zenit). En stor sjal antar jag att det är bäst att färga i tvättmaskinen för att den inte ska bli ojämn.
Vad finns det för färger att välja bland för bomullsfärgning? Zenit har en reaktivfärg, är det någon som har provat den? Eller brukar ni använda Nitors?
Zenits färger är blandbara till en massa nyanser, men är Nitors det?

:?: Får jag ställa fler frågor nu? :?: :?:
Var det inte du som hade sjalar så det räckte ;) :D

Vill träffa dig snart igen! Ni ska inte här förbi kring påsk??
Användarens profilbild
Av smedsboemma
jag71 skrev:Kolla med exiteme har någon färgat ett gauzetyg så är det hon.
OK, Tack! Jag avvaktar för att se om hon loggar in och läser här snart, annars skickar jag ett pm!
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Hello skrev: Var det inte du som hade sjalar så det räckte ;) :D

Vill träffa dig snart igen! Ni ska inte här förbi kring påsk??
Nej, nej, nej :nono: inte har jag sjalar så det räcker! Jag har ju bara tre stycken + en sele, det kan väl inte vara nog :mitvit:
De har helt olika funktion :this:: En snabb ringsjal som är bra på badhuset när jepparna har simskola, en skönt avlastande didy, en numera lite svajig sino som jag har svårt att skiljas ifrån och becon säger sig självt att den skiljer sig från de andra. Som du ser: Ingen sval sommarsjal!! Hur klarar jag mig utan en sådan? :roll:

Jo, det vore kul att ses, men vi ska inte norrut kring påsk (tror jag inte i alla fall). Ska inte ni söderöver, då?
Användarens profilbild
Av Hello
Tyvärr, inte söderöver :( Eller jo, men bara hos svägerskan över dagen på påskafton. Farmor är där också. Så då hinner vi inte med er också, dessvärre. Och sen jobbar jag typ alla helger fram till midsommar (inte riktigt, naturligtvis, men det känns lite så...), så jag vet inte när det kan bli.

Men faktum är ju att jag åker till Västerort bara för syjunta några måndagskvällar varje termin. Jag skulle ju kunna komma över en em/kväll, kanske. Får fundera lite. Det är trevligt att träffas familjerna, men jag skulle ju vilja få lite mer tid att träffa bara dig också. Utan jeppar och loppor av större och halvstora slag :D Men gärna Maria!

Ursäkta trådkapningen, nu får vi nog pm:a istället :oops:

Och gå och lägg dig!! :this: Det ska jag göra.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
exiteme skrev:Hej!
Tråden är av syntet och färgas bara lite. Inte som resten av tyget.
Hmmm, blir det fult tycker du? Jag funderade på att färga den terracotta, eller i alla fall en rätt färgstark färg.
Vad har tråden för färg från början?
De färdigfärgade gåsarna, har de samma färg på tråd och tyg?
Av Ponyo
Hittade denna tråd när jag googlade efter färga bomullstyg reaktiv färg
Färgade du tillslut?

Behöver man något extra när man ska färga bomull? Jag har reaktiv färg hemma, men den fäster bara på ull.
Användarens profilbild
Av ClaraSofia
Jag är också nyfiken, skulle gärna vilja ha en gauze till sommaren men har inte fastnat för någon av de färger som finns. Är så inställd på en gul/orange sommarsjal :)
Användarens profilbild
Av telistant
Min orginal skrynkelgås som är olivgrön har röda sömmar. Det gör inget att sömmarna avviker i färg, tom köpesgåsar har sömmar i andra färger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?