Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
alltså mina hoppizar är gosiga, mest använda och mest älskade
och var nya när dom kom...
tycker inte dom är tjocka/kraftiga/sträva... men kanske har jag haft tur :roll:

... eller så är det för att jag är kraftig, sträv och läskig som
dom känns så gosiga? :wink:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Norkmedoo, vilka färger är det? Detta måste undersökas :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tycker ju min montreal har varit gossig från första tvätten också...men detklar inte som en suuuuper välanvän bebina, men det är ju en annan sak...näja den har du ju kännt...
Användarens profilbild
Av Bina
... alldeles tjock o sträv... *blurk*

Satsa på en begagnad!! Har aldrig haft en så skön Hoppis som den välanvända Panaman jag hade...

Jag skulle gärna vilja ha en Havanna men tanken på kvalitén gör mig avskräckt... :(
Av GodisGlader
Min Montreal har varit mysig från första början :lol:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Sannasmamma skrev:Norkmedoo, vilka färger är det? Detta måste undersökas :wink:
:D en svart kapstadt och en smalrandig röd/grå moskau (moskau finns i galleriet)
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:Man kan ju alltid be försäljaren kolla sjalen :wink:
Typ " jag är intresserad av dessa tre färgerna, kan du kolla om någon av dem är mjukare/ hårdare?".

Bara ett tips så där. :wink:
Kan man se det innan tvätt? Det var efter tvätt som min Hoppediz blev hård, fast sen blev den ju mjuk när jag använt den några veckor.

:lol:
Användarens profilbild
Av Helen
De varierar från början, men att den kan bli hårde efter tvätt håller jag med om. Jag hade en Salzburg som stod för sig själv när den kom ut ur torksskåpet ( bildligt) jag skickade in deni troktumlaren i 15 min och den kom ut mjuk och go.
stryka är också ett allternativ.

Jag har sålt en Acapulco som var underbart mjuk från början. Jag har inte kännt någon Hoppe som varit så gosig.. men det beryder inte att alla är det.
Garnen kan ha olika färgbad. Det är olika vävare som gjort dem.
Garnet är spunnet av olika mäniskor eller så fanns det tillgång till olika mycket vatten vid tillverkningen av ganr/ färgning. Olika färger är olika...

Men visst kan man fråga och hör efter hur en viss sjal är innan inköp.Det ger ju en hint i alla fall.
Användarens profilbild
Av diddeldi
sannasmamma, du är välkommen till mig för att klämma och känna på alla färger och se hur mjuka de är nya :wink:

jag tycker inte de är hårda och läskiga faktiskt, de jag känt på av de nya.
Användarens profilbild
Av Mi
Instickare.. Vet att jag testade en lille och den var chockande mjuk för att vara en hoppizzzzz...
Användarens profilbild
Av Anso
Min Montreal inköpt vinter -04 med zickzackad mittmarkering var mjuk ich tunn kommer jag ihåg. Den fick åka lite i mangeln efter tvätt......
Användarens profilbild
Av villelina
Min fina costa rica var också mjuk och skön redan från början, jag upplever den lite tunnare än hallon jordgubb faktiskt. Var också misstänksam mot hoppisarna i allmänhet men sen jag fick min costa rica blev jag tvärkär! Och för att inte tala om h/j, min absoluta favorit numera :) gör inget att den är lite tjockare tycker jag

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?