Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Måste bara fråga innan jag trycker på beställaknappen....

Kan man göra ngn form av fållsöm på overlocken eller måste man då ha en coverlock?
Är det någon som vet om det finns någon sida där man kan ladda ner svensk manual eftersom jag kommer att köpa från england.

Det är en Janome 744 som känns mest intressant i nuläget.
Senast redigerad av Monia den ons mar 19, 2008 09:56, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av florin
Man kan inte sy nån fållsöm med overlock, då måste man ha en coverlock.

Fungerar dock finfint att använda tvillingnål eller nån dekorsöm på vanliga maskinen.

Kan inte länka till bilder jag har i bloggen men igår visade jag en bild där jag använt vanliga maskinen och fållat med. Kika gärna in i min blogg så får du se :lol:
Användarens profilbild
Av elli
florin skrev:Man kan inte sy nån fållsöm med overlock, då måste man ha en coverlock.

Fungerar dock finfint att använda tvillingnål eller nån dekorsöm på vanliga maskinen.

Kan inte länka till bilder jag har i bloggen men igår visade jag en bild där jag använt vanliga maskinen och fållat med. Kika gärna in i min blogg så får du se :lol:
Tröjan såg snygg ut och så även sömen, vill ju oxå ha en cover men jag fåen nog vänta ett tag.
Angående dekårfållen: Sydde du den från rät eller avig sidan?
Användarens profilbild
Av florin
elli skrev:
florin skrev:Man kan inte sy nån fållsöm med overlock, då måste man ha en coverlock.

Tröjan såg snygg ut och så även sömen, vill ju oxå ha en cover men jag fåen nog vänta ett tag.
Sömmen är alltså sydd men vanliga maskinen från rätsidan. Har ju fortfarande inte köpt mig nån coverlock...
Användarens profilbild
Av elli
florin skrev:
elli skrev:

Sömmen är alltså sydd men vanliga maskinen från rätsidan. Har ju fortfarande inte köpt mig nån coverlock...
Jag förstod att du sytt med vanlig maskin därför ville jag veta om hur du gjort, eftersom de var ett bra alternativ tills man får köpt en coverlock.

Tack för ditt svar nu förstår jag hur jag ska göra :D
Användarens profilbild
Av florin
elli skrev:
florin skrev:
elli skrev:

Jag förstod att du sytt med vanlig maskin därför ville jag veta om hur du gjort, eftersom de var ett bra alternativ tills man får köpt en coverlock.

Tack för ditt svar nu förstår jag hur jag ska göra :D
Ok, sorry om jag var lite övertydlig...
Användarens profilbild
Av Monia

Det såg jättefint ut florin!!! Du gör så underbara saker!!! :vågen:
Användarens profilbild
Av Monia
naimiez skrev:Fast jag undrar om det inte blir snyggt att använda decorative overedge som syns i det här PDF:en: http://www.sewingmachines.co.uk/PDFs/pdfjan744
Jag ska samla mod :wink: en litenstund till och sedan ska jag beställa så kan man ju prova sig fram :D
Användarens profilbild
Av naimiez
florin skrev:
naimiez skrev:Fast jag undrar om det inte blir snyggt att använda decorative overedge som syns i det här PDF:en: http://www.sewingmachines.co.uk/PDFs/pdfjan744
Det kanske det blir menjag gillar inte riktigt sånna täta sömmar på trikå och velour...
Bättre än inget om man inte har råd med cover lock ;-)
Användarens profilbild
Av florin
naimiez skrev:
florin skrev:
Det kanske det blir menjag gillar inte riktigt sånna täta sömmar på trikå och velour...
Bättre än inget om man inte har råd med cover lock ;-)
men det är då man syr med vanliga maskinen :wink: Antingen med tvillingnål eller nån dekorsöm:lol: Jag har inte heller nån covermaskin ännu men dessa två varianter fungerar toppen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?