Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sedum
Ojojoj, vad har jag hittat på....!
I lördags fick ritat mönster och nålat, sen insåg jag att jag måste ju ha garn till man också...
Söndagen fick jag inhandlat "käppar"! :-)
Idag har jag fyndat garn till en man jag gjort 2 flätor.. Hur fasen ska jag kunna hinna göra alla dess flätor. Kanske gör en med flätad man och en utan.. Shit pomfritt, vilket jobb du lagt ner! :shock: :app:
Användarens profilbild
Av melon
KajsaW skrev:Ojojoj, vad har jag hittat på....!
I lördags fick ritat mönster och nålat, sen insåg jag att jag måste ju ha garn till man också...
Idag har jag fyndat garn till en man jag gjort 2 flätor.. Hur fasen ska jag kunna hinna göra alla dess flätor. Kanske gör en med flätad man och en utan.. Shit pomfritt, vilket jobb du lagt ner! :shock: :app:
Men man måste inte fläta hela... Jag flätade bara 5-6 cm, lite för att hålla manen på plats när jag skulle sy fast den men mest för att jag tycker det är snyggt 8)
Användarens profilbild
Av Sedum
melon skrev:
Men man måste inte fläta hela... Jag flätade bara 5-6 cm, lite för att hålla manen på plats när jag skulle sy fast den men mest för att jag tycker det är snyggt 8)
Aha! Men nu har jag ju gjort fem flätor som iofs ska vikas på mitten, så 10 flätor! :-D
Har du knutar i alla ändar på garnet?
Av Lotten
Jättefina! :app:
Användarens profilbild
Av melon
KajsaW skrev:
melon skrev:
Aha! Men nu har jag ju gjort fem flätor som iofs ska vikas på mitten, så 10 flätor! :-D
Har du knutar i alla ändar på garnet?
Nope inga knutar. :wink:

Det är roligt att läsa om din pålle, visst lovar du att visa bild sen?
Användarens profilbild
Av Sedum
Klart jag visar bild! :D

Fler flätor gjorda, satte mamma i jobb också...! :floet2:
Men många kvar..
Hm, ja, jag hade ju tänkt att göra tre pållar.... Varav minst en måste vara färdig nästa helg...! Ojoj, men den har jag inte man till ännu. Men som du gjorde kommer det ju gå lite fortare än att fläta all man.
Funderar just nu mest på färger, ska ju bli fina pållar ju! :heart:
Återkommer! :-)
Användarens profilbild
Av melon
KajsaW skrev:Klart jag visar bild! :D

Fler flätor gjorda, satte mamma i jobb också...! :floet2:
Men många kvar..
Hm, ja, jag hade ju tänkt att göra tre pållar.... Varav minst en måste vara färdig nästa helg...! Ojoj, men den har jag inte man till ännu. Men som du gjorde kommer det ju gå lite fortare än att fläta all man.
Funderar just nu mest på färger, ska ju bli fina pållar ju! :heart:
Återkommer! :-)
:app:

Jag har lovat att göra en till nu, som ska vara färdig till den 20 mars :floet2: Vilka färger blir dina i? Färger är roligt att tänka på, denna blir marin med cerice man, träns och öron. Andra fina kombinationer (dagdrömmer om seritillverkning :roll: ) är brun/orange, grön/lila, brun/turkos, lila/turkos, mörkröd/orange :blahblah:
Användarens profilbild
Av Sedum
Hihi! Ja, men nu har jag ju någon att diskutera med. :blahblah: Skoj!!! :D

Dottern har bestämt sin och den blir "pickig" tror hon! ;-) Men den blir röd med öronen irosa med röda prickar (lite mindre prickar än på din). Och gul man. Träns vet jag inte, men tror jag köper färdigt om jag hittar nåt kul band.

De andra är bara funderade på. En röd till med annan manfärg tror jag. Och en blå men sen har jag inte funderat mer. Lät fint med cerise man! :D
Användarens profilbild
Av Sedum
Föresten våra ungar är nästan jämngamla såg jag nu! Min dotter är född i juni-05 och sonen maj-07! :D
Jag ska göra en till sonen som han kan få senare. Lika bra när man är igång! :D
Användarens profilbild
Av melon
Å det låter ju jättefint, nu väntar jag ännu mer på bild :app:

Kul att de är jämngamla. Siri älskar sin häst, och Dante suger på manen så här har de varit poppis iaf! :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Kosmos skrev:
KajsaW skrev:Föresten våra ungar är nästan jämngamla såg jag nu! Min dotter är född i juni-05 och sonen maj-07! :D
Jag läste att du skulle göra en son till :lol:
Då får du ta och följa med till Borås på träff så ni kan ses irl :wink:
:lol: :lol: Lättare att "göra" men lite längre väntetid :roll:
Användarens profilbild
Av Sedum
Kosmos skrev:
KajsaW skrev:Föresten våra ungar är nästan jämngamla såg jag nu! Min dotter är född i juni-05 och sonen maj-07! :D
Jag läste att du skulle göra en son till :lol:
Då får du ta och följa med till Borås på träff så ni kan ses irl :wink:
:nono: Haha! Nej inte om maken får bestämma! Och lite har han att säga till om ibland... ;-) 8)

Ja, det hade varit jätte kul att träffas så klart! :D Måste bara se till att de blir friska först. Känns som vi är mer sjuka än friska här. :-(
Användarens profilbild
Av Sedum
melon skrev:Å det låter ju jättefint, nu väntar jag ännu mer på bild :app:

Kul att de är jämngamla. Siri älskar sin häst, och Dante suger på manen så här har de varit poppis iaf! :wink:
Ja, men då så, då får han hans pålle när den är klar också.. Han lär ju inte låta syrrans vara ifred annars är jag rädd för. :roll: :D
Användarens profilbild
Av Sedum
Nu är mina också klara!!! Äntligen! :-D

Det där flätandet drog ut lite på tiden kan man säga... 8)
Men tusen tack för den braiga idéen!
Dotterns kompis blev jätte nöjd. Hennes lillebror gillade den också massor.
Min dotter blev sååå nöjd med de prickiga öronen och den gula manen!

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=95136

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?