Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blackbabe
Jag har ett dilemma. behålla gauzen eller inte? Jag är nämligen inte typen som har flera sjalar och selar utan jag vill bara ha det jag använder.

Fördelar:
När jag väl får till knytningen är den skönare än selen

Nackdelar
Kan ibland ta en stund att få till
Jag lyckas inte med ryggknytning
Barnet är snart för stor att ha längre stunder på magen

Även om det är fler nackdelar så är fördelen enormt stor, men samtidigt så går jag mer och mer över att bära på rygg och då är sele smidigare. Försöker träna på ryggknut men allt glider.

Imput please!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Behåll den ett tag till och öva på ryggknyt. En vacker dag så sitter det som en smäck :wink:

Funkar det int eom nån månad eller så så kan du funder över det igen då. Har du provat fler än en sorts knytning?
Användarens profilbild
Av Blackbabe
mari_tres skrev:Behåll den ett tag till och öva på ryggknyt. En vacker dag så sitter det som en smäck :wink:

Funkar det int eom nån månad eller så så kan du funder över det igen då. Har du provat fler än en sorts knytning?
jag får inte upp barnet på ryggen öht. Det tar för lång tid och då hinner hon bli arg och irriterad. Med selen tar det maximalt 20 sek.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Öva över någonting mjukt och kanske med någon som står bakom och hjälper till så att du känner dig säkrare de första gångerna. jag tyckte också att det var omöjligt med ryggknyt, men efter ett tag fick jag till att få över henne på min rygg via midjan likssom, och under min arm. Nu svingar jag henne glatt över axeln (*hrm* typ...).

Och se till att öva då barnet är mätt och glad :wink: Du har säkert redan testat allt, men eftersom jag inte vet hur du gör så...

Är det omslutet du kryss du kör med så kansek du ska prova ryggsäck? Jag tycker att det går snabbare.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag tycker det är lättare med ryggknyt med en tjockare sjal, tyget korvar sig inte lika mycket då. Låna en tjockare sjal att öva med så går det nog bättre med gauzen sen.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker nog att du ska behålla.
Nu går vi ju dessutom mot varmare tider och till sommaren kan det ju vara skönt att ha en sval sjal.
Å som de andra säger. Med lite övning får du nog till det på ryggen snart oxå.
Av Sofie
Du kanske skulle ta och låna ett tålmodigt sjalbarn också :lol: På en träff eller något. Min W är väldigt snäll på ryggen, tom min lillasyrra kunde knyta upp honom för första gången utan att han knotade. Vi bor ju i Gbg, men det finns säkert knytstilla barn i Sthlm med :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Eller så gör du så att du sätter upp i selen och sen sjalen över och över på selen och över på att knyta så du känner dig säker.
Användarens profilbild
Av Nova
Att öva ryggknytningen med sjal när du har barnet redan sittande i selen är ett bra tips tycker jag.
Av Dandelion
Varför int behålla båda? Kan ju vara bra att ha när en behöver tvättas :)
Av surftrollet
Jag skulle behålla båda.

Efter att ha burit väääldigt mycket i sele länge nu, framför allt för transport, så har ryggknytandet lossnat och även om det är bra och smidigt med sele när jag har brått, så är sjal oslagbart för mysandet!

(Tids nog blev han så van vid att vara på min rygg att han höll sig helt lugn där, även om jag bökade runt en del och försökte få till bra knyt. Eller näe, jag övade inte så mycket, utan först gick det inte, gick inte, gick inte, och så la jag ner det ett tag och bar bara i sele och MT på ryggen. När jag försökte igen tog det bara några försök och så funkade det jättebra!)
Användarens profilbild
Av milimani
Behåll! För även om du bär mest på ryggen så är det så härligt att bara kunna mys-sjala korta stunder på magen ibland!
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Antecknar tipsen :-)

Har iallafall anmält mig till babydesigns knytkurs så då får vi se om det blir bättre
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Sälj till mig.... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?