Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Leo blir ofta arg när jag sätter honom i sjalen. Han spänner sig och blir stel som en pinne. Spjärnar emot med armarna och försöker kasta sig bakåt. :( Verkar inte tycka om att "sitta fast". Han är nu 3,5 mån och jag har honom oftast vänd mot mig i omsluten kryssvagga (tror jag det heter) i en TricotSlen...
Av Jenny
Sitter han alltså som i en vagga, eller mage mot mage med dig? Sitter han i vagga skulle jag testa att ha honom mage mot mage istället :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
du bär honom alltså liggande i vagga? prova att bära honom upprätt i x-omslut-2 istället. och så är bästa tricket rörelse, testa att gå ut på promenad i vårsolen, det brukar vara populärt :D
Av belinda
Har du provat att ta en rask promenad utomhus? Det är ett hett tips annars :wink: :D
Användarens profilbild
Av Leos mamma
Tisse skrev:Sitter han alltså som i en vagga, eller mage mot mage med dig? Sitter han i vagga skulle jag testa att ha honom mage mot mage istället :)
Han sitter med benen i krysset och bandet runt, sin mage mot min.
diddeldi skrev:du bär honom alltså liggande i vagga? prova att bära honom upprätt i x-omslut-2 istället. och så är bästa tricket rörelse, testa att gå ut på promenad i vårsolen, det brukar vara populärt :D
Han är upprätt. Vårsol?! Jag bor i Umeå och vi har hur mycket snö som helst och det snöar idag också. :lol: Så det är vagn som gäller i så fall...
Användarens profilbild
Av diddeldi
Leos mamma skrev:
Tisse skrev:Sitter han alltså som i en vagga, eller mage mot mage med dig? Sitter han i vagga skulle jag testa att ha honom mage mot mage istället :)
Han sitter med benen i krysset och bandet runt, sin mage mot min.
diddeldi skrev:du bär honom alltså liggande i vagga? prova att bära honom upprätt i x-omslut-2 istället. och så är bästa tricket rörelse, testa att gå ut på promenad i vårsolen, det brukar vara populärt :D
Han är upprätt. Vårsol?! Jag bor i Umeå och vi har hur mycket snö som helst och det snöar idag också. :lol: Så det är vagn som gäller i så fall...
tänkte inte på att kolla var du bodde. men det går att bära ute på vintern också, med bärskydd eller bärjacka :D
Användarens profilbild
Av Leos mamma
diddeldi skrev:tänkte inte på att kolla var du bodde. men det går att bära ute på vintern också, med bärskydd eller bärjacka :D
Jo, det gör det visst, men avancerad är inte jag. :lol:
Av Tifflan
Man måste inte vara avacerad, låna din mans jacka, sno en rejäl halsduk om din hals. På med mössa, raggsockor, fuskpolo på sonen. Dra upp jackan så mycket som det blir bra och ut och knalla. (Min son fick plats i min jacka till alldeles nyss, nu har vi gjort så här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Det finns en bild en bit ner i tråden, det är min gamla täckjacka med ett "bärhål" :mrgreen:

Jag är fortfarande piiiiiiiiiiiinsamt dålig på bilder....... :oops:
Användarens profilbild
Av Leos mamma
Tifflan skrev:Man måste inte vara avacerad, låna din mans jacka, sno en rejäl halsduk om din hals. På med mössa, raggsockor, fuskpolo på sonen. Dra upp jackan så mycket som det blir bra och ut och knalla. (Min son fick plats i min jacka till alldeles nyss, nu har vi gjort så här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Det finns en bild en bit ner i tråden, det är min gamla täckjacka med ett "bärhål" :mrgreen:

Jag är fortfarande piiiiiiiiiiiinsamt dålig på bilder....... :oops:
Vi har ingen jacka som är stor nog att den går över mig + Leo. Dessutom är jag rädd att jag ska halka om jag har honom i sjalen. *hemska tanke* :shock: Men det blir mysigt att förhoppningsvis kunna vara ute och gå med honom när vi får barmark och varmare väder här (typ i maj...). :wink:
Användarens profilbild
Av April
Har han armarna fritt, dvs. utanför dina axelband? Är sjalen tillräckligt spänd, så att han känner att han har stöd? Är fötterna/benen "ute"?

Jag tänker att han kanske trivs om det ser ut så här (ungefär 8)):

Bild

Bild

Kram
Användarens profilbild
Av April
Sedan kan det vara som så att han t.ex. förknippar sjalen med sömn, när ni är inomhus. Då kanske det inte fungerar att sätta honom i sjalen, om han inte är riktigt trött osv. De lär sig snabbt hur de vill ha det, de små liven ;-) :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Leos mamma
April skrev:Har han armarna fritt, dvs. utanför dina axelband? Är sjalen tillräckligt spänd, så att han känner att han har stöd? Är fötterna/benen "ute"?

Jag tänker att han kanske trivs om det ser ut så här (ungefär 8)):

Bild

Bild

Kram
Tror han sitter ungefär så som på bilderna (ser lite dåligt 8) ). Jag har provat lite olika, men oftast har han armarna utanför. Rättare sagt, han vägrar ha dem nån annanstans. :lol: Testat att ha benen både hängandes och instoppade i smokingbältet.

Idag somnade han faktiskt i sjalen, efter mycket bänglande... Men jag tror att han är i lite fel läge, för antingen blir nacken väldigt böjd när han somnat, eller så har han ansiktet mellan "mjölkpaketen" och då är jag rädd att inte får tillräckligt med syre. :oops: Har sett så många bilder där bäbisens huvud liksom är instoppat i sjalen och det ser skönt ut för båda två, men så får inte jag till det... :?
Användarens profilbild
Av April
Jag har för mig att det bor ett helt gäng med sjalare i ditt "område" - du kanske skulle träffa någon av dem och få lite hjälp? Det är ju alltid lättare att fixa till det i "verkligeheten" - om det nu är något fel... men det behöver det ju inte vara :D (det kan bara vara en liten kille med bestämd åsikt ;-)).

Kram
Användarens profilbild
Av diddeldi
Leos mamma skrev:
Idag somnade han faktiskt i sjalen, efter mycket bänglande... Men jag tror att han är i lite fel läge, för antingen blir nacken väldigt böjd när han somnat, eller så har han ansiktet mellan "mjölkpaketen" och då är jag rädd att inte får tillräckligt med syre. :oops: Har sett så många bilder där bäbisens huvud liksom är instoppat i sjalen och det ser skönt ut för båda två, men så får inte jag till det... :?
om hans ansikte hamnar mellan dina bröst så sitter han nog lite lågt, prova att knyta lite tajtare så hamnar han högre upp. sen kan du lägga in huvudet under ena kryssdelen när han har somnat.

och apropå halka ute, broddar rekommenderas!
Användarens profilbild
Av millot
Leos mamma: Ursäkta trådkapningen, men din avatar är ju bara helt underbar! Hoppas ni får till det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?