Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Jag är på! Jag vill bläddra i Bubbis böcker och bestämma mig för det ena och det andra.

Jag har repat upp en gammal bomullströja, så nu ska jag sticka Villes jeans. Och i garderoben ligger det blåa ullgarnet som ska bli till Villes tröja. Och så har jag ju köpt garn för att sticka disktrasor. Och blöjbyxor. Och så repade jag upp min möbius igår för att kunna sticka en tunn bomullströja åt mig.

:-)

Den här veckan är finfint för mig, men helst inte Skärholmen... Stort, bullrigt och långt bort.

Fiket på Katarina Bang är bra, och en tvååring borde kunna springa omkring där.

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:Jag är på! Jag vill bläddra i Bubbis böcker och bestämma mig för det ena och det andra.

Jag har repat upp en gammal bomullströja, så nu ska jag sticka Villes jeans. Och i garderoben ligger det blåa ullgarnet som ska bli till Villes tröja. Och så har jag ju köpt garn för att sticka disktrasor. Och blöjbyxor. Och så repade jag upp min möbius igår för att kunna sticka en tunn bomullströja åt mig.

:-)

Den här veckan är finfint för mig, men helst inte Skärholmen... Stort, bullrigt och långt bort.

Fiket på Katarina Bang är bra, och en tvååring borde kunna springa omkring där.

/MuuM
Har du repat upp din Möbius!!! Blev den inte bra? Eller blandar jag ihop den med shrugen nu?

Smart att repa upp en gammal bomullströja till jeansen! Var den i jeansgarn?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Har du repat upp din Möbius!!! Blev den inte bra? Eller blandar jag ihop den med shrugen nu?

Smart att repa upp en gammal bomullströja till jeansen! Var den i jeansgarn?
Ingen fara, har repat upp den gamla gröna möbiusen. Den gjorde ingen glad där den låg i en hög på golvet. Men den var skoj att sticka! Shrugen blev klar igår men är lite snäv i ärmhålen, så jag får sticka två kilar. Den är fiiiiiin!

Nej, inte jeansgarn, men rött och naturfärgat bomullsgarn. superfint! Hänger på tork nu.

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Ingen fara, har repat upp den gamla gröna möbiusen. Den gjorde ingen glad där den låg i en hög på golvet. Men den var skoj att sticka! Shrugen blev klar igår men är lite snäv i ärmhålen, så jag får sticka två kilar. Den är fiiiiiin!

Nej, inte jeansgarn, men rött och naturfärgat bomullsgarn. superfint! Hänger på tork nu.

/MuuM
Då måste du ha shrugen på dig när vi ses nästa gång! :)
Tror att poppis jeans kommer bli sanslöst fina.
Och, du kommer slippa blå fingrar när du stickar.
Användarens profilbild
Av a-k
Jag försökte lära mej sticka o virka när jag var gravid.... :roll: gav upp, man måste nog ha lite medfödd talang och det har jag INTE :lol: :lol: mina fingrar fumlar när det gäller handarbete :?
Av Ponyo
a-k skrev:Jag försökte lära mej sticka o virka när jag var gravid.... :roll: gav upp, man måste nog ha lite medfödd talang och det har jag INTE :lol: :lol: mina fingrar fumlar när det gäller handarbete :?
Du ska inte följa med på stickträff? Tror alla kan sticka :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Elna skrev:vecka 11, 12 eller tom 13 hade passat mig bra, en em efter 15/15.30 för då kan pappan här ta den stora... :wink:
vi hörs
Då föreslår jag:
to 13/3, ti 18/3, må 24/3, ti 25/3 el fr 28/3.
Av Ponyo
Jag har bara ett litet problem. Ville brukar sova sista sovningen vid ca 15.30-16.00, och dels kan han bara sova i sele, och dessutom brukar jag passa på att bege mig hemåt när han sover (för han kan vara lite kinkig på bussen hem)

Ska fundera lite på hur jag ska lösa en sen träff.
Annars får några börja lite tidigare, och så får vi lite tid ihop.
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:
Elna skrev:vecka 11, 12 eller tom 13 hade passat mig bra, en em efter 15/15.30 för då kan pappan här ta den stora... :wink:
vi hörs
Då föreslår jag:
to 13/3, ti 18/3, må 24/3, ti 25/3 el fr 28/3.
Det mesta funkar för mig, bara det är före 1 april, för då börjar jag jobba. :shock:

/MuuM
Av Elna
alla datum utom 28 verkar krocka här
så 28 för mig och jag tar gärna adressen/namnet till fiket på katarina bangata (jag är inflyttad-använder karta till allt :roll: )
tjohejsan
elna
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Kommer det hamna en tråd under bärsjalsträffar med den här träffen? (Eller det kanske det redan finns?) för jag vill nog gärna dyka upp också ifall jag kan när det nu väl bestäms ett datum. Men jag är ganska flexibel.
Av Elna
ja, ska vi bestämma den 28 och flytta över
med så lång framförhållning kan jag iaf
1, få maken att ta en ledig em och ta den stora så jag kan komma tidigare (bubbi-vill träffa dig)
2, hinna testa att virka/sticka lite efter de eminenta stick och virkskolorna som jag nu hittat :app:
tack för hjälpen, håller på att skriva ut dem och göra en stick och virkpärm
fina gratismönster fanns det också
åh, här är härligt att vara :lol: :D
ps, är det nån som vill flytta över det på sjalträffar sen för nu river mina barn sovrummet :shock: :shock:
*springer dit*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?