Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Elna
hej hej
jag vill lära mig sticka och virka... 8)

har gjort nåt enkelt i slöjden för 100 år sen (jag är typ 108 bast nu :lol: ) så jag har sett hur man lägger upp maskor och hur man virkar en virknål men kom inte igång när jag försökte nyss, jag kan bara virka ett långt rep och stickning har jag inte ens provat men jag såg fina billiga stickor och rundstickor på myrorna... så jag är game på att prova

det fattas för mycket kunskap för att komma igång HJÄLP :!: och ingen som kan visa är i livet längre (ni vet när man är 108... stort bortfall)

alla ni smarta sjalbarnspysslare :hello: , kan ni hjälpa med tips på böcker eller hemsidor som kan få igång mig? väldigt basic tack och gärna på bibblan *tom plånbok*

även mönster sen för en nybörjare, en riktigt ny nybörjare alltså
tar även emot peppning från andra nyblivna stick-virkare som kommit igång och känner att *så svårt var det ju inte* för jag tror det är STENSVÅRT

bockar och niger och tackar på förhand
trassel-i-garnet elna
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Standardtips 1A på såna här trådar är www.garnstudio.com, där har de en stick- och virkskola som inte är så dum. På garnstudio finns också mängder med gratismönster.
Användarens profilbild
Av Hello
Kaffemoster skrev:Standardtips 1A på såna här trådar är www.garnstudio.com, där har de en stick- och virkskola som inte är så dum. På garnstudio finns också mängder med gratismönster.
Och både stick- och virkskolan där är _riktigt_ bra!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kaffemoster skrev:Standardtips 1A på såna här trådar är www.garnstudio.com, där har de en stick- och virkskola som inte är så dum. På garnstudio finns också mängder med gratismönster.
Man får ta bort kommatecknet för att länken ska funka :wink:
Men alltså var hittar man själva stick/virk-skolan? *letar o hittar ingen*
Av Ponyo
Vi får ta en sjal och stickträff här i stockholm :)
Jag är en mycket van stickare, och har en massa trevliga böcker du kan bläddra i.
Av Elna
men oj oj oj, tack för alla fina mönster där... wow
men... jag hittar inte heller skolan.... var kan den vara :?: :help:
Av Elna
Bubbi!
ja, ja ja sjal-o-stickträff, jag är med!!! :eld: (är det rätt smiley?)
när när när?
ska bara hitta skolan så kan jag ha nåt påbörjat att få hjälp med ju!! :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Elna skrev:men oj oj oj, tack för alla fina mönster där... wow
men... jag hittar inte heller skolan.... var kan den vara :?: :help:
Om man först väljer den svenska flaggan och sen scrollar ner lite på den sida man kommer till så finns det en bild med undertexten "Handarbetsskola" under bilderna "dam" "baby" "smådrops" etc...
Av Ponyo
Elna skrev:Bubbi!
ja, ja ja sjal-o-stickträff, jag är med!!! :eld: (är det rätt smiley?)
när när när?
ska bara hitta skolan så kan jag ha nåt påbörjat att få hjälp med ju!! :wink: :lol:
Någon dag i veckan som kommer?
Jag är upptagen på tisdag, men annars så är jag öppen för förslag.

Du, eller jag, kan utlysa en träff i sjalträffstråden. :D
Av Elna
bubbi: jag har lagt ut om en träff nästa helg i skärholmen, inte så stickvänligt där, men kanske du vill lägga en med förslag i nästa vecka på nåt bra ställe som är lite stickvänligt :wink:
jag är nybörjare i trakten stockholm också!! :!:
fanns det inte nåt bra barnvänligt fik på söder, katarina bangata :?: :?:
Av Ponyo
Elna skrev:bubbi: jag har lagt ut om en träff nästa helg i skärholmen, inte så stickvänligt där, men kanske du vill lägga en med förslag i nästa vecka på nåt bra ställe som är lite stickvänligt :wink:
jag är nybörjare i trakten stockholm också!! :!:
fanns det inte nåt bra barnvänligt fik på söder, katarina bangata :?: :?:
Jag är lite dålig på att ta mig utanför innerstan, så söder skulle passa mig bäst. :)
På Katarina bangata finns ett toppenbra ställe, det skulle vi kunna ta.
Du kan inte på en vardag? Jag kan inte nu till helgen.
Av Elna
en veckodag efter tre.... :?: kan du det?
har du adressen till barnfiket?
kan en två-åring springa lös där?
många :?:
och en till :roll:
vi hittar dag o datum först o lägger ut på sjalträff sen? *visst e jag smart :shock: *
och kanske ska vi vänta till v11 eller v12 så jag hinner börja sticka lite oxå 8)
:?: föreslå du en dag i en av dessa veckor så svarar jag
då med ngt färre :?: -tecken
nak-elna
Användarens profilbild
Av zandrama
Får jag också följa med?! Så kanske jag nångång blir klar med den andra sockan i ett par som borde ha vart klar för 1,5 månad sen. :ooops:
Jag kan alltså sticka och virka hjälpligt iaf.

Fast efter 15 kan jag bara om K är hemma. Och då kan jag ju dessutom lämna båda barnen hemma. :P
Av Ponyo
Elna skrev:en veckodag efter tre.... :?: kan du det?
har du adressen till barnfiket?
kan en två-åring springa lös där?
många :?:
och en till :roll:
vi hittar dag o datum först o lägger ut på sjalträff sen? *visst e jag smart :shock: *
och kanske ska vi vänta till v11 eller v12 så jag hinner börja sticka lite oxå 8)
:?: föreslå du en dag i en av dessa veckor så svarar jag
då med ngt färre :?: -tecken
nak-elna
Svarar på alla :?: imorgon. Nu ska jag sova för jag tror att jag är på väg att bli sjuk :(

Zandrama, the more the merrier. :D
Av Elna
ja det är klart ju fler desto bättre och bubbi, ta med dina stickböcker om du kan/vill/orkar så får vi se hur mkt bläddrande lilleman tillåter mig :wink:
ska bli kul att ses :eld:
vecka 11, 12 eller tom 13 hade passat mig bra, en em efter 15/15.30 för då kan pappan här ta den stora... :wink:
vi hörs
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?